۵ موزه دیدنی آنکارا که هر مسافر باید از آن بازدید کند

4353 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین موزه های آنکارا

سفر به آنکارا برای بیشتر مسافران جنبه تفریحی دارد چرا که مسافرت به این شهر جذاب می تواند حال و هوای مسافران را به نحوی تغییر دهد تا در سفری دلچسب خاطره های خوشی را در ذهن خود بسازند. گذشته از تمام تفریح ها و جاهای دیدنی هیجان انگیز آنکارا این شهر موزه های تاریخی بسیاری دارد که با بازدید از هر یک می توانید با تاریخ و گذشته این شهر اطلاعات زیادی کسب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا ۵ موزه دیدنی آنکارا را به شما معرفی کنیم تا در طول سفر خود به آنکارا بازدید از هر یک از آن ها را نادیده نگیرید.

۱-     موزه تمدن آناتولی، بهترین موزه اروپا در سال ۲۰۰۲

موزه تمدن آناتولی مشهد یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا و بهترین موزه های آنکارا به حساب می آید. در این موزه آثار باستانی و هنری زمان آناتولی نگهداری می شود. به سبب اهمیت بالای این آثار از موزه آناتولی به عنوان مهم ترین موزه ترکیه نام برده می شود.

بیشتر آثار باستانی و هنری این موزه به دوره پالیتیک بر می گردد. اهیمت این موزه و آثار ارزشمندی که در آن نگهداری می شود به قدری زیاد است که سازمان میراث جهانی در سال ۲۰۰۲ موزه تمدن آناتولی را به عنوان بهترین موزه اروپا معرفی کرد.

نمای بیرونی ساختمان موزه آناتولی آنکارا

در حال حاضر و با توجه به اهمیت بالای این موزه از نظر گردشگری امکانات جانبی هیجان انگیزی در نزدیکی محیط موزه برای گردشگران فراهم شده تا مردم بتوانند لحظات شادتری را در طول سفر خود به آنکارا تجربه کنند. سالن اجرای کنسرت، تئاتر و برگزاری مراسم های هیجان انگیز از دیگر برنامه های مهم و جذابی است که در این موزه برگزار می شود.

موزه تمدن آناتولی آنکارا

آدرس موزه تمدن آناتولی آنکارا: Necatibey, Gözcü Sk. No:2, 06240 Ulus/Altındağ/Ankara, Turkey

ساعت بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر

قیمت بلیط ورودی موزه: ۱۵ لیر

۲-     موزه صنعتی Cengelhan Rahmi Koc

موزه صنعتی Cengelhan Rahmi Koc  یکی از بهترین موزه های مهم آنکارا به حساب می آید. بیشتر آثاری که در این موزه به عنوان کلکسیون جمع آوری شده متعلق به خانواده koc صاحب امتیاز شرکت koc، یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی در ترکیه است.

بازدید کنندگان در این موزه می توانند انواع کلکسیون های عتیقه از مدل های مختلف قطار گرفته تا چرخ های خیاطی، تجیهزات غواصی، دوربین عکاسی، تلفن و دستگاه های ماشین نویسی را مشاهده کنند. تمام این آثار نشان از پیشرفت تکنولوژی از سال ۱۸۵۰ تا به امروز است.

نمایی از موزه صنعتی آنکارا

اگر به موزه صنعتی آنکارا سر زدید حتما از رستوران بی نظیر دیوان که در محوطه باز موزه قرار گرفته بازدید کنید و یکی از وعده های غذایی خود را در آنجا سپری کنید.

اگر در خصوص این موزه نیازمند اطلاع بیشتر و کامل تری هستید، پیشنهاد می کنم مقاله معرفی موزه صنعتی راحمی را مطالعه بفرمائید.

آدرس موزه Cengelhan Rahmi Koc: یکی از طبقات ساختمان Cengelhan واقع در آنکارا

ساعت بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر

قیمت بلیط ورودی موزه: ۶ لیر

موزه صنعتی آنکارا

۳-     موزه جنگ استقلال آنکارا، بهترین موزه آنکارا

یکی دیگر از موزه های مهم آنکارا که بیشتر گردشگران با نام آن آشنایی دارند، موزه جنگ استقلال آنکارا نام دارد. ساختمان این موزه در میدان اولوس قرار گرفته است.. بنای ارزشمند آن از دور برای گردشگران مشخص است چرا که این ساختمان تاریخی یادگاری از سال های ۱۹۱۵ میلادی به حساب می آید. به همین جهت، این بنا از نظر سبک معماری نیز بسیار ارزشمند است.

ساختمان موزه جنگ آنکارا از قسمت های متفاوتی از جمله راهرو، اتاق کمسیون، اتاق قانون گذاری، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و مسجد تشکیل می شود. در قسمت های مختلف این موزه شاهد اسناد، سلاح های جنگی و مدارک نظامی زیادی خواهید بود. بازدید از این موزه برای افرادی که به تاریخ ترکیه علاقمند هستند توصیه می شود. برای اطلاع دقیق و کامل تر در مورد این موزه پیشنهاد می کنم حتما مقاله معرفی موزه جنگ استقلال آنکارا را مطالعه بفرمائید.

آدرس موزه جنگ استقلال ترکیه: آنکارا، خیابان کام هاری، اولاس

ساعت بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر

موزه استقلال آنکارا

۴-     موزه هنر و مجسمه سازی، دیدنی ترین موزه آنکارا

اگر به هنر و تاریخ هنر در ترکیه علاقه دارید و دوست دارید تمام آثار هنری از قرن هجدهم میلادی تاکنون را مشاهده کنید حتما بازدید از موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا را در برنامه خود قرار دهید. یکی از مهم ترین ویژگی های این موزه این است که علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار هنری و تاریخی گالری های هنری و نقاشی زیادی را برگزار می کند تا آثار هنرمندان جدید را به عموم بشناسد.

آدرس موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا: Hacettepe, Türkocağı Sk., 06230 Altındağ/Ankara, Turkey

ساعت بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۸ الی ۵ عصر

موزه هنر و مجسمه آنکارا

۵-     موزه هوانوردی ترکیه

موزه هوانوردی آنکارا از سال ۱۹۹۸ میلادی زیر نظر نیروی هوایی ترکیه تاسیس شده است. این موزه  ۱۶ کیلومتر از آنکارا فاصله دارد اما همچنان گردشگران زیادی برای بازدید از این موزه جذاب مسافت طولانی را طی می کنند.

در این موزه انواع و اقسام کلکسیون های هواپیمایی و هلی کوپترها را به بازدید کنندگان نشان می دهند. همچنین این موزه دو محیط بسته و فضای باز دارد تا تنوع محیطی بتواند از هواپیماها و هلی کوپترهای غول پیکر بهتر نگهداری کند.

موزه هوانوردی مشهد

آدرس موزه هوانوردی ترکیه: اتیمسگوت آنکارا ، در بلوار سلطان محمد فاتح

ساعت بازدید از موزه: همه روزه از ساعت ۹ الی ۵ عصر

قمیت بلیط ورودی موزه: ۵ لیر

حال که از موزه های دیدنی آنکارا به عنوان یکی از جاهای دیدنی آنکارا اطلاع لازم را پیدا کردید، بد نیست برای سفر جذاب خود به آنکارا همین امروز برنامه ریزی کنید تا سفری دوست داشتنی و در عین حال خاطره ساز را از آنکارا به یادگار داشته باشید.

 

راهنمای سفر به آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران