موزه جنگ استقلال آنکارا، نمایشی متفاوت از تاریخ ترکیه

3819 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
موزه جنگ استقلال آنکارا

به آنکارا مسافرت رفته اید؟ به کدام یک از مکان های دیدنی در شهر آنکارا رفته اید؟ چه چیزی توجه شما را جلب کرده است؟ اگر قصد دارید سفری به شهری با تاریخ بیش از صد ساله بروید باید جوری برنامه ریزی کنید که بتوانید به بازدید تمام آثار تاریخی و دیدنی در شهر آنکارا برسید.
وگرنه در دفترچه خاطرات سفرتان هیچ چیزی ثبت نمی شود و فقط پول و زمان خودتان را هدر داده اید. دیدن آثار تاریخی یک شهر می تواند شما را شگفت زده کند تا جای که خودتان را در آن دوران تصور کنید. اگر در سفر به شهر آنکارا هستید اما نمی دانید به کجا بروید حتما مجله ترک مگ یک نگاهی بیاندازید. اگر هنوز مسافرت خودتان را شروع نکردید می توانید موزه جنگ استقلال را که یکی از تاریخی ترین مکان های آنکارا را در لیست بازدید خودتان قرار دهید.

شهر آنکارا با تاریخی بیش از هزار

شهری بزرگ که بیش از ۵ میلیون جمعیت دارد. سالانه مسافران و گردشگران زیادی وارد شهر آنکارای ترکیه می شوند. تاریخچه این شهر به هزار سال قبل برمی گردد. از زمان هیتی ها (قوم کهن در هزاره ء دوم پیش از میلاد) وجود دارند. همچنین در یک دوره ای این شهر بخشی از ایران باستان و دقیقا در زمان ساسانیان ترکیه بخشی کوچکی از ایران بود.
اگر سفر در زمان وجود داشت و می توانستید به گذشته دور یعنی در دوره زمان هارون الرشید بروید خواهید دید که چگونه یک شهر زیبا با تاریخ کهن را به تاراج گذاشته اند. بعد از حدود چند سال شهر آنکارا توسط سلطان عثمانی افتاد و از آن زمان این شهر به عنوان پایتخت ترکیه شناخته شده است.

توصیف دقیق از موزه جنگ استقلال

این ساختمان حدود سال ۱۹۱۵ توسط یک معمار بنام پیوس که در ارتش فعالیت می کرد ساخته شده است. ساختمان اصلی ساخت این معبد برای کمیته حزب اتحاد و ترقی طراحی شده بود.
یک ساختمان بسیار زیبا به سبک معماری ترکیه ساخته شده است که بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه در آن استفاده کرده اند. اگر ترکیب مصالح ساختمان عالی نبود هم اکنون به عنوان یک مکان متروکه بود که هیچ کسی در آنجا رفت و آمد نداشت.

موزه جنگ استقلال آنکارا ترکیه
جذابیت این مکان از دیگر مکان های دیدنی شهر آنکارا این است که مردم بیشتر حل بسیاری مسائل سیاسی به آنجا می رفتند و شور و اشتیاق فراوانی داشته اند.
موزه جنگ در دهه ۲۰ میلادی استفاده های متفاوتی داشته است. از مسائل سیاسی تا آموزش در این ساختمان انجام می گرفت.

  • مجلس ملی کبیر ترکیه( ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴)
  • دفتر حزب جمهوری خواه مردمی
  • مدرسه آموزش علوم حقوقی
  • و در انتها به موزه مجلس ملی کبیر

برای جشن صد سالگی اولین رییس جمهور ترکیه این مکان بازسازی شده است. به یک مکان بسیار شکیل و زیبا تبدیل شد. از تاریخ ۲۳ آوریل ۱۹۸۱ به عنوان موزه جنگ استقلال ترکیه شناخته شده است. شاید به دلیل استقلال طلبی آتاتورک این مکان موزه استقلال نامیده شده است. مقبره آتاتورک در شهر آنکارا است و اکثر مردم برای ادای احترام به این فرد بزرگ حداقل ماهی یکبار به آنجا می روند.

معرفی بخش های داخلی موزه جنگ

با توجه به عظمت موزه جنگ خیلی از افراد علاقمند که متوجه شوند که این موزه از چه بخش های تشکیل شده است.اگر شما هم جزء آندسته هستید حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

راهروی هزار توی موزه جنگ استقلال

پس از ورود به ساختمان موزه به یک راهروی پیچ درپیچ خواهید رسید. حس بسیار عجیب و رمز آلودی به شما دست خواهد داد. راهروی سمت راست پراز نقاشی های مرموز که اتفاقات سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۳ نمایش می دهد. راهروی سمت راست نیز به فعالیت اولیه دومین دوره مجلس ارتباط داده شده است.

نمای داخلی موزه جنگ استقلال

اتاق کمیسیون بزرگترین اتاق ساختمان موزه

هر موضوعی که در مجلس مطرح می کردند ابتدا دراتاق کمیسیون بررسی می کردند. تمام موضوعات مرتبط به صورت موردی رسیدگی می شد و تمام مسائل مهم مرتبط در اینجا نظارت می شدند. ناگفته نماند که هنوز یکسری اوراق در این بخش نگهداری می شود. اوراقی مانند آماسیا، پیمان ملی، مهر نگهداری می گردد.

بخش مهم اتاق کمیسیون قانون گذاری

مهم ترین قسمت این موزه اتاق قانون گذاری است که در گذشته برای بررسی لایحه های مجلس که تطابق با قوانین کشور هستند یا خیر. اما امروزه در این محل اسنادی را که مرتبط با جنگ بزرگ و جنگ های پایانی استقلال نگهداری می شود.
از همه قشنگ تر و زیباتر قالیچه ای که نماد پیمان ملی است در معرض عموم گذاشته شده است و وسایلی مانند مدال جنگ استقلال و نقاشی مصطفی کمال نام برد که مردم می توانند از چنین چیزهای با ارزشی را از نزدیک ببینند.

هواپیماهای جنگی در موزه استقلال آنکارا
بخش کوچکی بنام اتاق مدیریت

تمام مدارک مرتبط با پایتخت ترکیه، پیمان صلح مودانیا، توافقنامه لوزان، اعلام جمهوریت و دیگر مدارک در این مکان نگهداری می شود. از دیگر وسایل مهم مصطفی کمال  هم در این مرکز نگهداری می شود.

سالن همایش های جنگی

به طبقات آخر بروید به یک سالن بزرگ روبرو خواهید شد که تا به امروز از نزدیک آنرا ندیده اید. این سالن بزرگ برای همایش های جنگی که سران ترکیه به این مجمع می آمدند استفاده می شد. پیشنهاد می کنم در سفر به آنکارا حتما به این طبقه بروید و از نزدیک با این فضا آشنا شوید.

مسجد بزرگ موزه جنگ استقلال

یک اتاق به نسبت کوچک را برای نماز خواندن در نظر گرفتند که کاملا ساده و بدون هیچ گونه تشریفات است.

آدرس دقیق موزه جنگ آنکارای ترکیه

آنکارا، خیابان کام هاری، اولاس

و در انتها حتما به موزه جنگ سربزنید

موزه جنگ از نظر باستان شناسان و همچنین از نظرسیاسی و فرهنگی بسیار با ارزش است. تنها مردم شهر آنکارا نیستند که برای بازدید به این شهر می روند. مسافران و گردشگران زیادی از دیگر کشورها هستند که علاقه دارند از این مکان دیدن کنند.
بعداز کشف رمز و راز این ساختمان بهتر مکان های تفریحی مهیج در شهر آنکارا هم سری بزنید، اینطوری میتوانید برای خودتان خاطرات شگفت انگیزی بسازید.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران

سلام چه جای تاریخی قشنگی رو معرفی کردید .
ممنون میشم جاهای دیگه ام از ترکیه رو معرفی کنید