موزه‌ی جنگ راحمی آنکارا؛ حیرت انگیزترین موزه در ترکیه

3890 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

دومین و بزرگترین شهر ترکیه، آنکارا ست. پر از شگفتی و راز  رمز که هر مسافر و گردشگری را متحیر می کند.

با توجه به اینکه استانبول شهری شلوغ و گردش پذیری است ، تصور می شود که این شهر پایتخت ترکیه می باشد. اما خب آنکارا دومین شهر بزرگ  و پایتخت سیاسی و فرهنگی ترکیه است.

شهری با جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیار که گردشپذیران بسیاری را به خودش جذب کرده اند. یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر آنکارا موزه  چنگ راحمی آنکارا است.

در ادامه با بهترین و جذابترین موزه ترکیه شما را آشنا میکنیم و دقیقا تمام بخش های ساختمان را برایتان معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با آنکارا؛ خارق العاده ترین شهر ترکیه

آنکارا بزرگترین شهر ترکیه است. قطب اصلی  تجارت و گردشگری ترکیه به حساب می آید. گردشگران و مسافران این تصور را دارند که این شهر هیچ جاذبه ای برای دیدن ندارد. در صورتی که جاهای دیدنی آنکارا بیشتر دیگر از شهرهای ترکیه است.

از جمله های شگفت انگیز آنکارا می توان به منطقه اولوس آنکارا، معبد آگوستوس ، موزه جنگ استقلال، دیدار از قلعه، برج آتاکوله، موزه آلتین کوی، مقبره آتاتورک، مسجد تاریخی کوجاتپه، پارک جنگلی آتاتورک و پارک گوک سو را می توان به آنها اشاره کرد.

آنکارا شهری پر از شگفتی

اختلاف زمانی شهر آنکارا با تهران حدود یکساعت  و نیم عقب تر است. برای سفر به ترکیه نیاز دارید که لیر این کشور را همراه خودتان ببرید البته دلار هم موقع خرید بسیار رایج است اما باتوجه به گرانی دلار همان لیر را همراه خودتان ببرید به صرفه تر است.

سوغاتی همچون لباس، وسایل تزیینی، تسبیح، صنایع دستی، کاسه های زینتی و کلی چیزهای زینتی دیگر که می توانید از مراکز خرید در شهر آنکارا خریداری کنید.

وضعیت بهداشت و درمانی در پایتخت ترکیه رشد چشمگیری داشته است و اگر مشکلی درمانی در سفر برای شما بوجود بیایید بدون هیچ نگرانی با داشتن هزینه کم می توانید خودتان درمان کنید.

از همه مهم تر آنکارا مردم خونگرمی  و رفتار خوبی هم با گردشگران دارند. همچنین اگر به برخی از محلها سر بزنید محلیان دستپخت خوبی دارند و غذای عالی را می توانید تجربه کنید.

تاریخچه موزه جنگ راحمی آنکارا

موزه راحمی در شهر آنکارا جزء یکی از دیدنی ترین مکانها در کشور ترکیه به حساب می آید. به اسم موزه توجه کنید. متوجه می شوید که مختص به حمل و نقل، صنعت و ارتباطات است.
این موزه در سالهای که آتاتورک مرد بزرگ تاریخ ترکیه زندگی می کردند ساخته شده است. مردم ترکیه علاقه زیادی به این موزه داشته اند اما هم اکنون توریست های زیادی تنها به خاطر دیدن موزه چنگ به آنکارا سفر می کنند.

کشتی های قدیمی شهر آنکارا
موزه راحمی در یک ساختمان چند طبقه ساخته شده است . صدها اقلام مینیاتوری و قایق، وسایل حمل و نقل، صنعت و ارتباطات هم در این موزه خواهید دید.
شاید این مکان ظاهر خشنی داشته باشد اما کلا فضای کاملا رمانتیک، تاریخی و آرام در کنار هم دارد. اشیایی بسیار قدیمی در این موزه وجود دارد که بسیار با ارزش و قدمت صد ساله دارد. دیدن وسایلی همچون هواپیما، هلیکوپتر، ماشینهای قدیمی حس عالی را منتقل می کند. این موزه علاوه بر تفریح می تواند هزار درس بزرگ به افراد که به این مکان برای بازدید مراجعه می کنند بدهند.
دیدن وسایل جنگی که در این مجموعه وجود دارد که شما را با وسایل جنگی شهر آنکارا هم آشنا خواهید شد.

معرفی با بخش های مختلف موزه جنگ راحمی

موزه راحمی در یک ساختمان سه طبقه ساخته شده است علاوه بر حمل و نقل بخش های مختلفی  از جمله  علوم، حمل و نقل، موسیقی، ابزار محاسبه کردن در آن وجود دارد. بازدید کنندگان بسیاری هم برای بازدید کردن به آنجا مراجعه می کنند.

ماشینهای کلاسیک در آنکارا

اشیاء مختلفی در موزه راحمی وجود دارد یکی از شگفت انگیزترین  آنها اسکله هاسکوی است. وقتی بخواهید از این موزه بازدید کنید یکی از افسرهای  ارتش دریایی بازنشسته تک تک مکانها را به شما نشان می دهد. قشنگ ترین قسمت گواهی است که مبنی بر اینکه یک یادگاری از  راحمی با خودتان ببرید.

موزه فضای باز جنگ راحمی را فراموش نکنید

روبروی موزه راحمی یک فضای بازی را به اشیا بزرگ و گران قیمت کشور ترکیه اختصاص داده اند. از جمله این موارد هواپیماها یجنگی قدیمی، ملخ دار، لوکومتیو، خودروهای جنگی و افراد سرشناس در این مجموعه نگهداری می شود.

و در انتها تفریحات عالی را فراموش نکنید

ترکیه کشوری با قدمتی چند هزار ساله که مسافران و گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند. از جمله جاهای دیدنی آنکارا می توان به مواردی همچون منطقه اولوس آنکارا، دریاچه موگان، دیدار قلعه آنکارا، برج آتاکوله و جاذبه های دیدنی دیگر اشاره کرد.
اما یکی از شگفت انگیزترین مکانها موزه چنگ راحمی در شهر آنکارا است و در این مقاله تمام ویژگی موزه را برای شما نوشته ایم.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران