تمام چیزهای که باید در مورد دانشگاه آیدین استانبول ترکیه بدانید

69613 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه، داشتن امکانات و رشته های مورد نیاز است. اما کدام دانشگاه امکانات مورد نیاز دارد؟ رشته‌های مورد علاقه افراد کدام است؟ این سوالاتی که هر فردی برای ادامه تحصیل از خودش می پرسد و قبل از رفتن به دانشگاه در موردش تصمیم گیری می کند.

ایرانی ها جزو آن دسته از افراد هستند که علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هستند. در ترکیه دانشگاه زیادی وجود دارد که انتخاب کردن و تصمیم گرفتن درمورد هرکدام از آنها دچار سردرگمی بسیاری خواهد شد. دانشگاه آیدین در استانبول مورد تایید اتحادیه اروپا و دومین دانشگاه خصوصی که دارای امکانات مناسب را دارا است.

دانشگاه آیدین انتخاب مناسب برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف

یکی از دانشگاه‌های خصوصی و غیر دولتی در استانبول ترکیه است که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. دانشگاه خصوصی آیدین در تاریخ ۱۸ می ۲۰۰۷ با تصویب مسئولان زیر ربط، تاسیس شد. همچنین از دانشکده های علوم انسانی، مهندسی و معماری، دانشکده اقتصاد و بازرگانی،دانشکده هنر، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده حقوق و دانشکده دندانپزشکی تشکیل شده است. براساس آمارهای سایت topuniversity اعتبار دانشگاه آیدین بین ۲۵۱ تا ۳۰۰ است که بالاترین رتبه را دریافت کرده است. یک رتبه بندی عالی در بین دانشگاه های ترکیه دارد.

دانشگاه آیدین بالاترین رتبه در بین دانشگاه های دیگر

تمام استادین این دانشگاه افراد تحصیلکرده در سطوح بالا از دانشگاه های معتبر اروپا و آمریکا هستند و طبق برنامه سرفصل‌های روز در دنیا به دانشجویان درس خواهند داد. همچنین امکانات عالی برای تحقیق و پژوهش در این دانشگاه وجود دارد. تمام موارد وجود دارد که یک فردبرای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب کند.

یک دانشگاه خصوصی چه امکانات و خدماتی دارد؟

یک دانشگاه زمانی می تواند به رتبه بالا دست پیدا کنند که امکانات آموزشی و پژوهشی عالی را در اختیار دانشجویان قراردهد. اما در کنار آنها باید امکانات رفاهی را هم درنظر بگیرند تا دانشجویان در اوقات فراغت از آنها استفاده کنند. دانشگاه آیدین هم با توجه به دانشجویانی که دارد امکانات فوق العاده ای را در نظر گرفته است. در ادامه تاجای که امکان داشته باشد آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه

خدمات دانشجویی برطرف کردن اولین نیاز دانشجو

پس از اینکه در دانشگاه پذیرفته شدید و ثبت نام را انجام دادید حالا نوبت به دریافت بیمه است. اگر در دانشگاه مشکلات مانند بیماری برای شما پیش بیاید از طریق بیمه دانشجو می توانید اقدام به درمان کنید و هزینه ها را به نصف کاهش دهید. اما قبل همه باید اقامت تحصیلی در دانشگاه های استانبول را دریافت کنید.

ارائه خدمات مسکن برای رفاه حال دانشپذیران

برای اینکه دانشجویان احساس امنیت داشته باشند و بتوانند صبح ها سرحال در کلاس درس حاضر باشند. دانشگاه IAU با تعدادی از خوابگاه های اطراف دانشگاه قرار داد بسته است که دانشجویان بتوانند در آنجا اقامت کنند.

داشتن کتابخانه برای رشد افراد در حال تحصیل

دانشگاه آیدین منابع مختلف اعم از کتاب، فیلم و مقالات را در کتابخانه خود جمع آوری کرده است. دانشجویان می توانند برحسب نیاز خود انتخاب کرده و در محیط دانشگاه مطالعه کنند یا همراه خود ببرد و پس از خواندن برگرداند. اما تحویل این منابع به افراد متقاضی نیاز به یکسری مدارک دارد که در هنگام ثبت نام دریافت خواهد شد.

امکانات ورزشی برای تفریحات دانشجویان

تمام دانشگاه ها امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته است. اما این دانشگاه به دلیل بزرگ بودن تمام امکانات را فراهم کرده است. البته بیشترباشگاه برای ورزش کردن تاسیس کرده است.

مواردی برای شما در زیر معرفی کرده ام؛ می توانید برتری این دانشگاه را نسبت به دیگر ببینید:

  • باشگاه کتابخانه
  • باشگاه موتور ورزش
  • باشگاه ترجمه
  • باشگاه هنر و ترجمه
  • باشگاه تحقیقات استراتژیک
  • هنرهای تجسمی
  • فعالیت های کارآفرینی
  • باشگاه ارتباطات

تدریس رشته‎های آموزشی در IAU

به دلیل اینکه این دانشگاه در مقاطع مختلف تدریس می کند، طبیعتا دارای رشته های متنوع برحسب نیاز روز درنظر گرفته شده است. از مدیریت گرفته تا مهندسی می توانید برحسب علایق خود یکی را انتخاب کنید و تا مدارج عالیه ادامه دهید.

تدریس در دانشگاه آیدین

رشته های مهندسی برای افرادی که علاقمند به فنی هستند

  1. کامپیوتر
  2. فناوری و اطلاعات
  3. عمران

تحصیل در بهترین رشته های مدیریت شامل موارد زیرمی شود.

  1. مدیریت حمل و نقل هوایی
  2. مدیریت کسب و کار

و دیگر موارد

  • زبان آموزان آموزش زبا انگلیسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • راهنمای گردشگری
  • ترجمه و تفسیر

چقدر باید برای دانشگاه IAU هزینه کنیم؟

برای رفتن به یک دانشگاه خصوصی آن هم با امکانات عالی باید یک هزینه هنگفتی را پرداخت کنید. اما نتیجه ای که بدست خواهید آورد چیزی فراتر از چیزی که پرداخت کرده اید. پرداخت شهریه در این دانشگاه برای مقاطع مختلف متفاوت است. اگر قبل از تحصیل در دانشگاه هیچگونه دوره ای برای گرفتن مدارک زبان اقدام نکرده اید، پس از ورود به دانشگاه باید حدود۹ ماه آموزش زبان ترکی بگذرانید و مبلغی بالغ بر ۱۵۰۰ یورو  و زبان انگلیسی حدود یکسال طول می کشد و مبلغی بر ۴۰۰۰ یورو پرداخت کنید.

  1. اما برای تحصیل در مقاطع مختلف به ترتیب زیر باید به دانشگاه شهریه پرداخت کنید.
  2. دوره کاردانی که حدود دوسال طول می کشد و باید هزینه سالانه ۱۷۵۰ یورو را پرداخت کنید.
  3. دوره کارشناسی که حدود چهارسال طول می کشد شهریه ای بالغ بر ۴۰۰۰ یورو را بدهید.
  4. دوره کارشناسی ارشد که حدود دو سال زمان می برد و سالیانه باید ۲۲۰۰ یورو را بپردازید.
  5. مقطع دکترا حدود چهارسال زمان باید بگذارید تا مدرک مورد نظر را دریافت کنید و باید هزینه سالانه ۵۵۰۰ یورو به دانشگاه پرداخت کنید.

شرایط پذیرش دانشگاه آیدین استانبول

تا اینجا تمام مواردی که نیاز بود در مورد دانشگاه بدانید را متوجه شدید و در حال حاضر تنها چیزی که از آن نمی دانید چگونگی شرایط پذیرش در این دانشگاه خواهد بود که برای مقاطع مختلف متفاوت است. اما یکسری موارد بین تمام مقاطع مشترک هستند که برای شما در اینجا معرفی می کنیم.

  1.  كپي و يا فايل اسكن پاسپورت
  2.  عكس و يا فايل اسكن شده آن
  3. مدرك زبان تركي براي رشته هايي كه زبان تحصيل آنها تركيست و مدرك زبان انگليسي براي رشته هايي كه زبان تحصيل آنها
  4. كپي و يا فايل اسكن مدرك تافل ٦٦ براي رشته هاي تركي- ٨٤ براي رشته هاي تركي

حالا وقت تصمیم برای رفتن به دانشگاه است

یک دانشگاه خوب باید امکانات رفاهی و آموزشی مانند استادعالی، خدمات درمانی و بهداشتی، کتابخانه، امکانات ورزشی و همچنین داشتن دانشکده های متفاوت برای تحصیل را دارا باشند. این دانشگاه دارای تمام این امکانات هست که می تواند بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل باشد. زمانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوید می توانید برحسب رشته ای که انتخاب کرده اید شغلی مناسب داشته باشید. اما قبل از اقدام کردن بهتر است که شرایط تحصیل در استانبول را مطالعه کنید و سپس برنامه ریزی تحصیلی را انجام دهید.

استانبول تحصیل در استانبول

نظرات کاربران

سلام لطف میکنین بفرمایید هزینه کلاس مربیگری میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن در دانشگاه ایدین چقد هزینه میبره؟؟
دوره کلاس ها به چه صورته؟؟
ساره از ایرن

سلام
آیا در زمینه اخذ ویزای تحصیلی خدمات ارائه می دهید؟

    سلام دوست عزیز
    خیر ما خدمات ویزا ارائه نمی دیم