در سفر به استانبول جزیره بیوک آدا را فراموش نکنید!

4099 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
جزیره بیوک آدا

در سفر به استانبول به کدام مکان های دیدنی رفته اید؟ استانبول مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد. اما همیشه مسافران یکسری مشکلات دارند و نمی دانند بهترین و جذاب ترین مکان ها کدام هستند که در کمترین زمان بتوان از آنها بازدید کرد.

برج دختر استانبول جزو مکان های دیدنی است که مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، اما استانبول پر از جاذبه های دیدنی و قشنگ است که تا به حال ندیده اید؛ جزیره بیوک آدا یکی از همان جاذبه ها و مکانهای تفریحی است که قرار است در ادامه در مورد شگفتی های آن صحبت کنیم و در سفر به استانبول حتما به جزیره اسرار آمیز بروید.

آشنایی با جزیره بیوک آدا استانبول

آدا جزیره پر از اسرار ۱۰۰۰ ساله است، وقتی وارد جزیره می شوید چنین حسی به شما دست می دهد که به صد سال گذشته برگشته اید. بیو ک آدا به معنی جزیره بزرگ است که بزرگ ترین جزیره در مجمع الجزایر به حساب می آید، جزیره پرنسس به دلیل زیبایی که دارد بسیار مشهور است.

بیوک آدا بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر

جزیره بیوک آدا یک اسکله بسیار زیبا دارد که با قدم زدن بر روی آن تمام خستگی تان را فراموش می کنید. آدا دارای بناهای مهم از دوران عمثانی، کلیساهای که به سبک یونانی ساخته شده است و چیزی که حزیره را رمز آلود می کند خانه های متروک که از چند قرن پیش ساخته شده است. جزیره به این زیبای در زمان بیزانس مکان تبعید برای بسیاری از افراد بوده است. همچنین چندین سال بعد به عنوان مکانی مذهبی معرفی شده  که افراد بسیاری از سرتاسر استانبول در مناسب های گوناگون به آنجا سفر می کردند.

اولین کلیسای که در بیوک آدا ساخته شد در سال ۵۶۹ میلادی بود، امپراطور بیزانس جاستین در آن زمان حکومت می کردند، اما متاسفانه چندین سال بعد کابری کلیسا تغییر کرد و زندانی برای شاهزادگان شد و علاوه برتعجب می توان تاسف هم خورد که چنین جای مقدسی به مکان برای حبس افراد شده باشد.

برای جزیره بیوک آدا در طول تاریخ اتفاق های بسیاری افتاده است  و زمانی که جزیره آرام را از نزدیک ببینید هیچگاه متوجه چنین مورد نخواهید شد که چنین مکان زیبای دچار حادثه های ناگوار هم شده باشد.

شگفتی های دیدنی جزیره بیوک آدا را از دست ندهید!

وقتی وارد بیوک آدا می شوید نباید قدم زدن در جزیره را فراموش کنید، زمان کم هم شده در جزیره قدم بزنید تا ساختمان های که به سبک معماری های عثمانی ساخته شده است از نزدیک دیدن کنید. حتما حس و حال زمان عثمانی به شما دست خواهد داد.

تفریحات در جزیره بیوک آدا

از دیگر شگفتی های جزیره دیدن کوچه های که پر از گل و درختان بسیار است، دیدن گل های که از دیوار خانه ها بیرون زدهف رویایی ترین روز را برای شما رقم می زند که بهشت کوچکی را برای شما نمایان می کند و آرامش عجیبی را منتقل خواهد کرد. قدم زدن در کوچه های آدا حس و حال عجیب منتقل خواهد کرد.

اگر قدم زدن را دوست ندارید می توانید با کالسکه های که در جزیره برای رفت و آمد گذاشته اند، استفاده کنید. اینگونه می توانید کل جزیره را در عرض چند دقیقه دیدن کنید. برای رفتن به کلیسا می توانید از قاطر استفاده کنید، شاید فکر کنید سوار شدن قاطر بسیار ترسناک باشد، اما بعد از مدت کمی استرس و ترسی که در شما ایجاد شده از بین  می رود و حس بسیار خوبی پیدا خواهید کرد.

حیرت انگیز ترین مکان جزیره آدا کلیسای حاجیاست که  بالای تپه یوجه ساخته شده است و حدود ۲۰۲ متر ارتفاع دارد. ساختمان کلیسا به دوقسمت تقسیم شده است که در سمت چپ محلی برای عبادت و در سمت راست منزلگاهی برای کشیشان خواهد بود.

چه زمانی از سفر را به جزیره بیوک آدا اختصاص بدهیم؟

برای گشت و گذار در بیوک آدا زمان یک روز لازم است و بهترین برنامه ریزی که می توانید برای سفرتون انجام دهید این است که در روز اول سفر به آدا بروید تا بهترین لحاظ را در اویل سفربرای خودتان ثبت کنید. البته بعد از گشت و گذار هم می توانید به مراکز خرید ارزان استانبول بروید تا دغدغه ای خرید کردن را نداشته باشید. فقط یک پیشنهاد بود!

چطوری براحتی و آسانی به بیوک آدا بروید؟

برای رفتن به جزیره بیوک آدا بهتر است خودتان رابه بخش اروپایی شهر استانبول برسانید و اگر در میدان تقسیم هستید با خط F1 می توانید به اسکله بروید و در بخش اروپایی مانند آکسارای و لالعی هستید با خط T1  تراموا  خودتان رابه اسکله کاباتاش برسانید.

معرفی جزیره بیوک آدا

برای رسیدن به جزیره بهتر است که  ساعت ۹ در اسکله باشید تا زودتر به آدا برسید و اما برای برگشت بهتر است که در ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر سوار کشتی شوید و اگر دیرتر به اسکله بروید باید در صف طولانی بیاستید و شاید شب را در جزیره ماندگار شوید.

امکانات رفاهی بیوک آدا را حتما امتحان کنید!

جزیره بیوک دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است. هتل و اقامتگاه های بسیار جذاب که همه ی آنها روبه دریا هستند و می توانید یک صیح رویایی در آنجا بگذرانید و دیدن غروب های دل انگیزی از پنجره ای هتل را تجربه کنید. خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید.

اما یادتان نره که به رستوران و کافه های جزیره هم سربزنید و بهترین نوشیدنی و غذاها را سرو کنید. طعم های متفاوت از غذاها را تجربه کنید. سرو غذا در یک فضای که دارای آب و هوای خنک و عالی است یک حس دلچسبی را ایجاد خواهد کرد.

یکسری مکان ها هم وجود دارند می توانید دوچرخه اجاره کنید و حدود یکساعتی دوره جزیره بچرخید و برای اجاره دوچرخه می توانید بیعانه و یا کارت اعتباری یا گذرنامه قرار دهید ولی حتما از سالم بودن دوچرخه مطمئن شوید.

غذای متفاوت در جزیره بیوک آدا تجربه کنید

ماهی و خوراک های دریایی تازه را در جزیره بیوک حتما امتحان کنید و دسرها و تنقلات بسیار لذیذ هم می توانید در کافه های که کنار دریا هستند را امتحان کنید و برای خود خاطرات عالی بسازید.

رستوران های بیوک آدا

البته غذاهای بسیار متنوع از غذاهای خاورمیانه، عربی و ترکیه ای را در رستوران های جزیره می توانید سرو کنید و طعم های کاملا متفاوتی را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. حدود قیمت غذاها بین ۳۰ تا ۴۰ لیر است که به نسبت رستورانهای داخل استانبول مناسب تر است.

و در انتها سفری لذت بخش در جزیره بیوک آدا خواهید داشت

بیوک آدا یک جزیره بسیار بزرگ از دیگر جزایر که مسافران می توانند سفر لذت بخشی را حداقل برای چند روز داشته باشند، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار عالی برای مسافران فراهم کرده اند که بدون هیچ مشکلی در آنجا حداقل برای چند ساعت بمانند. اما بعد از گردش در جزیره پیشنهاد می کنم از آکواریوم فلوریا استانبول هم دیدن کنید؛ مطمئنا یک مسافرت عالی را برای خودتان رقم خواهید زد.

استانبول مکان های تفریحی آنتالیا مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران