تجربه هیجان آفرود در آنتالیا، تفریحی لذت بخش در سفر

3756 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آفرود در آنتالیا

ترکیه یکی از مقاصد جذاب تفریحی و تقریبا نزدیک به ایران است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته است. ترکیه در سال های اخیر به شدت مورد توجه مردم کشور ما بوده و علاوه بر تورهای گردشگری، عده بسیاری به صورت شخصی به ترکیه سفر می کنند. اما چرا؟ در ادامه یکی از تفریحات هیجان انگیز یعنی آفرود در آنتالیا را به شما معرفی میکنم که از دلایل سفر افراد به ترکیه است.

آفرود چیست؟

احتمالا این وازه چندین باری به گوش شما خورده است. منظور از آفرود خودروهای سواری قدرتمندی مانند جیپ هاست که به لحاظ فنی، موتوری و فنربندی تقویت شده هستند و با دیگر خودروهای معمولی بسیار متفاوت اند.

تجربه تفریح هیجان انگیز با آفرود آنتالیا

عمده تفاوت خودروهای آفرود در قدرت و مانورشان در محیط های ناهموار کوهستانی، بیابانی و یا جنگلی است. آفرود بهترین تجربه ای است که می توانید در سفر داشته باشید و اگر اهل ماجراجویی هستید و از جاده های آسفالت معمولی خسته شدید، پیشنهاد می کنیم که حتما آفرود سواری را امتحان کنید.

آفرود یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که در چند سال گذشته در گوشه و کنار دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده و در کشور ما نیز علاقمندان فراوانی دارد. اما چرا افرود آنتالیا؟

آفرود در آنتالیا

ترکیه مقصد هیجان انگیزی برای سفر است، خصوصا اگر این سفر را به مقصد آنتالیا انتخاب کرده و از آن هم بهتر، تصمیم به تجربه آفرود در آنتالیا بگیرید. در حقیقت در بین تمام شهرهای کشور ترکیه، آفرودسواری یکی از مشهورترین و بهترین مکان تفریحی در آنتالیا است که هیجان انگیزترین تفریح را تجربه خواهید کرد.

آفرود،تفریح متفاوت در آنتالیا

همانطور که انتظار می رود هرساله مسافران بسیاری به کشور ترکیه سفر می کنند و آفرود در آنتالیا یکی از جاذبه هایی است که خود به تنهایی دلیل سفر بسیاری از این مسافران می شود. با تجربه آفرود در آنتالیا می تواند در یک لحظه تمام حس های شادی، ترس، دلهره وهیجان را با هم تجربه کنید. همیچنین تورهای آفرود در آنتالیا معمولا در محیط های طبیعی این شهر برگزار می شوند.

پس علاوه بر تجربه بهترین هیجان ها در آفرود سواری در آنتالیا می توانید فرصتی برای دیدار از طبیعت بکر آنتالیا نیز داشته باشید.

وسایل و ابزار مورد نیاز برای تجربه آفرود

آفرود در معنا یعنی خارج شدن از جاده و جاده های درون شهری، اما در این تفریح به کسانی گفته می شود که به دنبال تجربه هیجان هستند و با خودروهایی قدرتمند به دل طبیعت و کوه و صحرا می زنند. علاقمندان با اتومبیل یا موتورهای مخصوصشان از جاده های بین شهری و کوهستانی خارج می شوند و طبیعت را در می نوردند، از تپه ها، جنگل ها، کوهستان ها، حتی رودخانه ها و روستاها عبور کرده و طبیعت را از نزدیک لمس می کنند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تجربه آفرود یا سافاری در آنتالیا یا هرجای دیگر دنیا، بادی به نکات و قوانین خاصی توجه داشته باشید، قوانینی که حافظ جان و سلامت شما هستند. برای مثال باید از قوانینی پیروی کنید و ابزار و وسایل خاصی هم همراه داشته باشید تا آسیب نبینید.

تفریح شادی آور با آفرود در آنتالیا

ابتدایی ترین وسیله برای آفرود، اتومبیل مناسب می باشد که اغلب جیپ های روباز هستند تا افراد بتوانند خیس شدن در رودخانه ها و گرد و غبار راه های خاکی را به خوبی از نزدیک لمس کنند. اما می توان از ماشین های شاسی بلند با موتورهای قوی نیز استفاده نمود.

از دیگر وسایل مهمی که باید حتما به همراه داشته باشید عینک های خاص و محافظ است تا در مسیر جاده چشم هایتان نیز آسیب نبینند. بهتر است افرادی که اتومبیل های روباز را انتخاب می کنند ماسکی نیز تهیه نمایند تا از ورود گرد و خاک به دهانشان هم جلوگیری شود تا دچار مشکلات تنفسی نگردند.

افرادی که در آفرود ماهر و حرفه ای نیستند حتما باید راهنمایی متخصص و آشنا با مسیر همراه داشته باشند. به همین دلیل همیشه تورهای گردشگری سافاری و آفرود به صورت گروهی انجام می شود و تجربه ی این کار به صورت انفرادی کاری کاملا خطرناک است.

مدت زمان سافاری آنتالیا، هزینه تجربه آفرود

همانطور که می دانید آنتالیا شهری ساحلی است و آب و هوای بسیار مطبوعی دارد. به همین دلیل شاهد طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی در این شهر هستیم. معمولا بسیاری از شرکت های برگزار کننده تور آنتالیا در برنامه های خود تجربه سافاری و آفرود را هم قرار می دهند.

میانگین زمان تجربه آفرود در آنتالیا وابسته به آژانسی است که تور را از آن خریداری کرده اید. اما به طور میانگین بین ۴۵ دقیقه تا ۳ ساعت بازه زمانی آن متغیر است. بهترین مکان ها در آنتالیا برای تجربه سافاری منطقه کمر و لارا هستند. این دو نقطه گردشگری پر از جاذبه های تفریحی هستند و طبیعت بسیاری زیبایی هم دارند.

معمولا بیشتر تورهای برگزارکننده آفرود آنتالیا نیز از این دو منطقه استفاده می کنند. در برنامه های تفریحی آفرود کمر و لارا برنامه هایی از قبیل:

  • گشت و گذار در دامنه های کوه توروس و لذت بردن از طبیعت فوق العاده
  • هیجان بالا رفتن از تپه های خاکی
  • عبور از جنگل های کاج توروس
  • تجربه حس سقوط در زمین های ناهموار
  • تماشای زندگی روستایی
  • نگاهی به حیات وحش و زندگی عشایر

معمولا هزینه استفاده از آفرود در آنتالیا در حود ۶۰ دلار است، اما مسلما در سال های مختلف و حتی برخی ماه های شلوغ سال این مقدار دارای تغییر است. اما بطور میانگین با هزینه ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی می توانید امکان استفاده از سافاری و هیجان آن در کشور ترکیه را داشته باشید. از دیگر بخش هایی که در آن تور سافاری یا آفرود برگزار می شود می توانیم به سافاری کونیالتی، آفرود کوندو، سافاری بلک و آفرود ماناوگات نیز اشاره کنیم.

 و در انتها تفریح لذت بخشی در ترکیه داشته باشید

بعداز اینکه  تفریح هیجان‌انگیز آفرود در آنتالیا را تجربه کردید پیشنهاد می کنم حتما به سمت ساحل های آنتالیا بروید. اینطوری آرامش خاصی را در کنار هیجان تجربه خواهید کرد و سفرعالی را برای خودتان رقم می زنید.

آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا

نظرات کاربران