۳ تا از بهترین دانشگاه‌های طراحی لباس در استانبول ترکیه

17704 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
طراحی لباس برترین رشته در بهترین دانشگاه استانبول

انتخاب درست یکی از عوامل تضمین کننده برای آینده زندگی است. حالا این انتخاب برای شغل، تفریح، رشته تحصیلی و دانشگاه باشد. مهم اینکه هرکدام از این موارد را براساس علاقه انتخاب شود البته نباید فراموش کنید که این انتخاب باید درست باشد. دانشگاه یکی از هزاران چیزیست که تضمینی برای آینده است. در چندسال اخیر ایرانی ها علاقه بسیاری پیدا کردند که برای تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

برخی رشته ها مانند طراحی لباس در دانشگاه ایران به ندرت تدریس می شوند و استانداردهای لازم در دنیا را هم پوشش نمی دهند، به همین دلیل دانشجویان علاقمند هستند که برای ادامه تحصیل در ترکیه مهاجرت کنند. در ادامه قصد داریم بهترین دانشگاه های طراحی لباس در استانبول ترکیه را معرفی کنیم،اگر علاقمند هستید درمورد این دانشگاه ها بیشتر بدانید حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

استانبول مناسب ترین شهر برای تحصیل

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. در دو دهه اخیر مسئولان این شهر برای راحتی مسافران و مهاجرات امکانات بسیار عالی را فراهم کردند.  همین مورد موجب شده است که  مردم کشورهای همسایه علاقه به مهاجرت برای زندگی و ادامه تحصیل پیدا کننده.

بزرگترین شهر ترکیه استانبول

اکثر دانشگاه‌های که در این شهر وجود دارد براساس رتبه بندی QR جزو دانشگاه های برتر ترکیه به حساب می آید. همچنین بهترین دانشگاه های طراحی لباس در استانبول ترکیه وجود دارد و اگر علاقه به تحصیل در این رشته را دارید در ادامه ۳ تا از بهترین ها دانشگاه های شهراستانبول را معرفی کرده ایم.

طراحی لباس در ترکیه جذاب ترین رشته تحصیلی در دنیای فشن

قبل از اینکه به سراغ دانشگاه های برتر بریم بهتر است که مقداری در مورد رشته طراحی لباس گفته شود. طراحی لباس از ۵ یا ۶ قرن پیش در ترکیه مرسوم بوده است. در زمان های پادشاهان مختلف هرکسی لباس شیک و دارای طرح خاص می پوشید به عنوان یک مقام بزرگ شناخته می شد. برای همین طرح ها بسیاری توسط طراحان  از سراسر دنیا کشیده می شد و در اختیار خیاط های  دربار قرار می گرفت.

 

طراحی لباس در دانشگاه استانبول

از همان زمان بود که  طراحی لباس اهمیت بسیار زیادی در بین خیاطها و افراد صاحب سبک پیدا کرد. کم کم با وجود آمدن دانشگاه ها؛ این رشته در دانشگاه های استانبول تدریس شد و جزو پرطرفدارترین رشته های قرار گرفته است.

تمام اصول و استانداردهای رشته طراحی لباس در استانبول براساس دنیای مد در ایتالیا گرفته شده است. علاوه برتربیت عالی طراحان لباس و پس از پایان دوره، فارغ التحصیلان به راحتی می توانند برای خود کسب و کار راه اندازی کنند.همچنین آمارها نشان داده که بیشترین صادرات لباس از ترکیه به اروپا و کشورهای همسایه انجام می شود.

به دلیل اینکه ترکیه دارای کوه و دشت های بسیاری است و گوسفندان بسیاری را پرورش می دهد.  برای همین پارچه های که تولید می کند از جنس پشم و دارای لطافت و نرمی خاصی هستند. خب این هم از پارچه های که می توانید در تولید لباس خود استفاده کنید.

دانشگاه های برتر طراحی لباس دراستانبول

از سال ۲۰۰۵ به بعد دولت ترکیه همه‌ی دانشگاه‌ها را موظف کرد که براساس استانداردهای روز دنیا در دانشگاه های تدریس شود. اما یکسری ایرادات برای هر دانشگاهی وجود دارد یا نیاز افراد با یکدیگر متفاوت است. برای همین برای افرادی که علاقمند هستند در رشته طراحی لباس تحصیل کنند دانشگاه های که مناسب تحصیل هستند را دسته بندی کرده ایم.

۱- پذیرش دانشگاه بیلگی استانبول؛ تحصیل در دنیای مد جادویی

استانبول در دنیای مد دانشگاه های حرفه ای بسیاری دارد، بیلگی یکی از دانشگاه ها مهم در حوزه مد است. افرادی که می خواهند جنبه های مختلف رویایی خود را کشف کنند، این دانشگاه یک فرصت عالی برای آنها به حساب می آید. دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی از استانبول به این دانشگاه مراجعه کنند.

طراحی لباس در دانشگاه بیلگی

برنامه عالی مد و فشن دانشگاه استانبول بیلگی برای دانشجویان دوتا مدرک BİLGİ and NABA  در نظر گرفته است که این دو مدرک را یکی از بهترین و رقابتی ترین مدارس در جهان ارائه می دهند.

دانشجویانی که بطور موفقیت آمیز در دورهای اول، دوم و سوم بیگلی بگذرانند و  سپس می توانند برای دوره های NABAکه درس های مشترک بین دانشگاه های ایتالیا و استانبول دارا هستند.

خبر خوب این است که بعد گذراندن دروس از این دانشگاه می توانید برای کارآموزی به میلانو ایتالیا بروید. سپس در بهترین جاهای اروپا یا در خود ترکیه برای پیاده سازی خودتان مشغول به کار شوید.

۲- بچلراستودیو بهترین دانشگاه طراحی مد و زیبایی

دانشگاه بچلر یکی از برترین دانشگاه های شهر استانبول است که مدرک I.F.A فرانسه پس از پایان دوره در اختیار فارغ التحصیلان قرار می دهد. براساس آخرین تکنولوژی و چشم اندازه های که در اروپا هست.

دانشگاه بچلر در شهر زیبای استانبول

تدریس در این دانشگاه بصورت سخنرانی های سنتی، کارگاه های عملی، تحقیقات شخصی، تجربیات، سخنرانی های سنتی، کارگاه های عملی، تحقیقات، تجربیاتشخصی، سخنرانی های همکار و همکاران و بازدیدکنندگان مختلف، تبدیل دانشجویان به کارآفرینان خلاق، پرورش ایده های خلاق، انجام میگیرد. یک برنامه کاملا هیجان انگیز، متنوع و فشرده را به دوستداران مد وطراحان لباس ارائه می دهد.

برترین مزیت های دانشگاه بچلر دستیابی به موقعیت های از قبیل کارشناس pattern، production manager، maker، مدیر مجموعه یا مدیر هنری دست پیدا کنند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت https://www.bachelorstudies.com/Bachelor  مراجعه کنید.

۳- فارغ التحصیلان حرفه ای از دانشگاه IED

این دانشگاه در حدود پنجاه سال در زمینه های مد، طراحی، ارتباطات و مدیریت بصری فعالیت می کنند. IED یک دانشگاه بین المللی است که به دانشجویان مدرک درجه اول می دهد.دانشجویان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های حرفه ای مستر و دوره های آموزشی پیشرفته تحصیل خواهند کرد.

 

دانشگاه ide استانبول رشته طراحی لباس

چه دلیل باید وجود داشته باشد که دانشجویان در این دانشگاه درس بخوانند؟

  • همکاری با شرکت های بزرگ در دنیا یکی از عوامل اساسی در استراتژی IED است.
  • Istituto Europeo Design به عنوان دانشگاهی که تمام مشاغل بین المللی، دانشجویان با ملیت های و فرهنگ های مختلف را می پذیرد.
  • دانشگاه طراحی لباس از متخصصان و حرفه ای ها تشکیل شده است که توانایی تدریس و مهارت های کاربردی خلاقانه را آموزش می دهد.

۳تا دانشگاه های بالا  دفترهای در هرنقطه از شهر استانبول دارند، چنین کاری برای ثبت نام کارکنان می باشد تا آنها براحتی به امور خود مانند اقامت گرفتن، ثبت نام و ارتباط با دانشگاه برسند.

امتیاز این دانشگاه از طرف مقامات دولتی و جهان ۵ از ۵ است. همچنین جای برای تحصیل که تجهیزات عالی؛ استادان و محیط آرامبخش در نظر گرفته شده است.

برای ارتباط با دانشگاه به آدرس اینترنتی www.bachelorsportal.com/universities/ مراجعه کنید.

هزینه دوره طراحی لباس در ترکیه

برای تحصیل در این رشته باید هزینه ای بطور متوسط حدود ۳۶۰۰۰ دلار در سال هزینه می کند. البته این مقدار می تواند بین ۱۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰دلار در سال متفاوت است.

مهم ترین انتخاب برای شروع تحصیل

دانشگاه های  مد و فشن بسیاری در شهرهای استانبول  وجود دارد اما بهترین دانشگاه های طراحی لباس در استانبول، بچلر، بیلگی و دانشگاه IED را است. علاقمندان بسیاری هستند که دوست دارند وارد حیطه مد و فشن شوند اما شرایط تحصیل در استانبول را نمی دانند و پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط را حتما مطالعه کنید. براساس اینکه دانشگاه های استانبول دارای استانداردهای روز در دنیا هستند برای همین تقاضا برای تحصیل در این کشور هرروز بیشتر می شود.

استانبول تحصیل در استانبول

نظرات کاربران

سلام مرسی از مقاله خوبتون
میخواستم بدونم چطوری میشه در یکی از این دانشگاه ها ثبت نام کنیم

    سلام ممنون که وقت گذاشتین و مقاله رو خوندین، برای ثبت نام در دانشگاه های استانبول یکسری شرایطی وجود دارد اگر تمام آنها را داشته باشید می توانید بسادگی ثبت نام کنید.
    مقاله ی در مورد شرایط تحصیل در استانبول در ترک مگ نوشته شده است می توانید برای اطلاعات بیشتر آن بخوانید و هرابهامی وجود داشت در قسمت نظراتش بپرسید. در اسرع وقت به شما جواب می دهیم

سلام
بدون اینکه پیش دانشگاهی داشته باشیم می تونیم در رشته طراحی لباس در استانبول ادامه تحصیل بدیم
ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    سلام بله براحتی می توانید در دانشگاه های استانبول ثبت نام کنید اما پیشنهاد می کنم یکسری مقالات در بخش تحصیل در ترکیه وجوددارد را مطالعه کنید. اگر سوالی در ذهنتان بوجود آمد حتما بپرسید حتما جواب داده می شود

این دانشگاه ها بورسیه هم میکنن اگه داره شرایطش چیه

    سلام اکثر دانشگاه های استانبول بورسیه هم داره و در آینده در مورد بورسیه دانشگاه های ترکیه هم می نویسیم

این دانشگاه ها بورسیه هم میکنن اگه داره شرایطش چیه

سلام
من متولد۱۳۶۹/۰۷/۱۵هستم یک ماهی هست ک بطور جدی ب ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس فک میکنم

میخام بدونم من بااین سن شاید یکی دوسالم بیشتر (تا خودمو آماده کنم) اگ باقی شرایطش رو داشته باشم میتونم در مقطع لیسانس از این سه تا دانشگاه بورسیه بگیرم
میشه کامل راهنماییم کنید لدفن

سلام وقتتون بخير من رشته دبيرستانم عكاسي هست علاقه شديدي به طراحي لباس دارم ميشه بگين شرايط مقاله ثبت نام چي هست واينكه هزينش چقده

سلام من میخوام برای ارشد برم ترکیه ادامه تحصیل رشته طراحی لباس
از دبیرستان تا کارشناسی رشتم همین بوده
آیا همسرم و دخترم هم میتونن همراهم باشن
و شرایط ورود به دانشگاه چیه؟
زبان تحصیل دانشگاه چیه؟
ممنون میشم جواب بدید
شماره تماس بذارید برای مشاوره گرفتن
ممنونم…

    سلام وقت بخیر هزینه سالانه متغییر بهتر راهکار اینکه به سایت دانشگاه مورد نظرتون مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن جواب شما را می دهند

سلام
من برای دخترم دنبال مدرسه در استانبول هستم
میشه راهنماییم کنید که چه مدرسه ای خوبه؟