کاخ دلما باغچه استانبول٬ باشکوه ترین کاخ در ترکیه

3747 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
کاخ دلما باغچه استانبول

دیدنی های استانبول ترکیه کجاست؟ بهترین سفر به ترکیه چطوری تجربه کنیم؟ استانبول یکی از بهترین شهرها برای گردش و تفریح است. جاذبه های دیدنی شهر استانبول بیشتر از چیزی که تصور کنید خواهید دید.

شهری رویایی با دیدنی ها غیرقابل تصور خواهید دید. یکی از چیزهای که بیشتر از همه حیرت انگیز است این است که شهر استانبول از طریق پل بسفر به دوقسمت اروپایی و تقسیم شده است.

دیدنی های تاریخی شهر استانبول بیشتر از چیزی که تصور کنید وجود دارد. کاخ های قدیمی که در شهر استانبول ساخته شده است. خاطرات عالی برای خودتان می توانید بسازید. دلمه باغچه استانبول یکی از پربازدیدترین کاخ های ترکیه به حساب می آید. با ما همسفر شوید تا جزئیات کامل دلمه باغچه را برای شما توضیح دهیم.

تاریخچه کامل از کاخ دلمه باغچه استانبول یا Dolmabahçe Palace

نئوکلاسیک یک نوع سبک معماری خاص و قدیمی که بعنوان خاص ترین سبک های شاخته شده است. در این نوع سبک که بسیار لوکس و خاص و بسیار اغراق آمیز استفاده شده است.

قصر دلما باغچه توسط عبدالمجید اول از پادشاهان عثمانی در سال های ۱۸۳۹ تا ۱۸۶۱ ساخته شده.  این کاخ در بین چند صد کاخ حاضر در استانبول پرهزینه ترین قصر شناخته شده است. در همان دوران باعث اعتراض مردمان شهر شد٬ البته هیچ گونه تاثیر مثبتی نداشت. داخل کاخ چندین ساختمان وجود دارد که ساختمان قدیمی برای تفرجگاه های سلاطین همانند سلطان احمد اول و سلطان عثمان دوم مورد استفاده قرار می گرفت.

ساختمان کاخ دلما باغچه استانبول

گروهی که برروی طراحی کاخ کار کرده‌اند از افراد بسیار حرفه ای تشکیل شده بودند. طرح های بسیار باشکوه که از تلفیق سبک عثمانی و اروپایی هست و چشم هرببینده ای به خودش جلب می کند.

کار ساخت و ساز قصر در سال ۱۸۵۴ به پایان رسیده است و دو سال پس از آن سلطان به همراه خانواده اش به آنجا نقل مکان کردند. هنوز دلیل اصلی نقل و مکان دیرهنگام سلطان به آنجا معلوم نیست. کاخ دلما تنها یکی از چند صد جاهای دیدنی استانبول شناخته شده است که می توانید با دیدن چنین جای خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید.

 

جزئیات از درون دلمه باغچه در استانبول

قصر دلما در بین یک باغ بسیار بزرگ قرار گرفته است. برای ورود به کاخ دلما می توانید سه تا راه انتخاب کنید.  از دروازه بزرگ که رد شوید به یک باغ بزرگ می رسید که درون آن قصربسیار بزرگی ساخته شده است.

ساختمان درونی باغچه دلما

کاخ به سه بخش سوئیت تشریفات٬ حرمسرا و اقامت گاه ولیعهد تقسیم شده‌اند. کاخ دولما دارای ۲۸۵ اتاق٬ ۶ حمام٬ ۴۶ هال و ۶۸ توالت ساخته شده است. دلما یک سالن بزرگ و باشکوه دارد که ۵۶ ستون و چلچراغ عظیم بلورین بوهمی ۴٫۵ تنی که ۷۵۰ تا لامپ زیبا دارد.  وقتی از این مکان زیبا دیدن کنید حتما به شگفت انگیز بودن جاهای تاریخی ترکیه پی خواهید برد.

پس از جنگ جهانی دوم آتاتورک برروی کار آمد و بعنوان اولین رئیس جمهور ترکیه معرفی شد. آتاتورک پس از جنگ بهمراه خانواده خود در این مکان زندگی می کردند. در سال ۱۹۸۳ نوامبر آتاتورک با دنیای که خودش ساخت بود خدافظی کرد و تمام ساعت های درون کاخ ۹:۰۵  متوقف شدند.

برای اولین رئیس جمهور ترکیه که به خوبی از آن یاد می شود٬ مقبره بسیار بزرگ ساختند که به مقبره آتاتورک معرف شده است.

اشیاء قیمتی در موزه دلمه باغچه

پس از وفات آتاتورک کاخ دلمه به موزه بسیار لوکس تبدیل شد. موزه ای که اشیایی بسیار قیمتی در آن نگهداری می شد. از جمله چیزهای که در آنجا نگهداری می شد شامل موارد زیر می گردد:

  • بیش از صد تا ساعت گران قیمت و قدیمی
  • ششصدتا تابلو نقاشی از نقاشان معرپپف همچون آیواز اوویسکی و زونارو نقاش باشی
  • دویست عدد فرش و قالیچه
  • بیش از پانصده شمعدان نقره
  • ظروف آب خوری از جنس طلا و نقره از کشورهای نظیر چین و فرانسه

پس از دیدن موزه بسیار زیبا و باشکوه متوجه دنیای بسیار جذاب و دیدنی خواهید شد. شگفتی های از یک قرن گذشته که تا امروز دیدن نکرده اید. بازدید از زندگی گذشته سلاطین شما را با دنیای شگفت انگیز روبرو می کند. دیدن سبک زندگی افراد متمول حس و حال عجیبی دارد بطوری که حس قدرت را همان لحظه به هرکسی منتقل می کند.

فضای درونی باغ دلما در استانبول

از همه عجیب تر بالا رفتن از پله های که به سبک عجیبی طراحی شده اند و رسیدن به سالن های بسیار بزرگ که هرگوشه‌ای از آنرا به سبک خاصی طراحی کرده اند.

اگر به بالاترین قسمت ساختمان بروید با کتابخانه های بسیار بزرگ روبرو می شوید که پر از کتاب های خاص از نویسندگان بزرگ است. طبقه دوم موزه دلمه باغچه پراز اتاق های که هرکدام از آن مخصوص کاری خاص هستند.

مهم ترین قسمت کاخ طبقه اول است که بعنوان بخشی برای پذیرایی از مهمان و بزرگان که درحکومت فعالیت می کردند. جشن و پایکوبی های که برای سران مختلف انجام می گرفت در داخل باغ  میان کلی از درختان و گل ها انجام می گرفت.

چطوری به کاخ دولما باغچه دسترسی داشته باشید

به قسمت اروپایی شهر استانبول بروید و به شرق تنگه بسفر بروید و کمی به سمت شرق تنگه بسفر بروید با قصر دلما روبرو خواهید شد. داخل دلما باغچه استانبول یکسری تورهای وجود دارند که می توانید با استفاده از راهنماهای که وجود دارد تمام قصر بازدید کنید و از فضا لذت کامل را ببرید. تورهای که با استفاده از لیدرها مخصوص انجام می گیرد بطور متوسط هر ۲۵ دقیقه می توانید از هرکدام تورها استفاده کنید.

هنگام بازدید از باغچه باید کفش های نایلونی آبی رنگ به پا کنید٬ اینطوری می توانید به فضای تمیز باغچه دلمه کمک بسیاری کنید.

چگونه به دلما باغچه در استانبول برویم

برای رفتن به دلما باغچه می توانید از وسایل نقیله همانند مترو٬ اتوبوس٬ تاکسی٬ تراموا٬ دلموش٬ تله کابین٬ قایق و کشتی استفاده کنید. اولین مسیر برای رسیدن به دلما فونیکولار با همان مترو است و می توانید از میدان تکسیم سوار مترو شوید و ایستگاه کاباتاش پیدا شوید و از ایستگاه تا کاخ حدود ده دقیقه پیاده روی کنید.

مسرهای دسترسی به باغ دلما

مسیر دوم استفاده از اتوبوس برای رسیدن به موزه تاریخی شهر استانبول است که کافه دور میدان تکسیم ایستگاه اتوبوس خط ۲۴ را پیدا کنید و سوار آن شوید. با اتوبوس تا محله ببک استانبول بروید و از آنجا با تاکسی به کاخ دلما بروید.

قیمت بلیط کاخ دولما باغچه استانبول

برای ورود به هرکدام از قسمتهای باغچه باید هزینه بسیار ناچیزی پرداخت کنید:

  • بازدید از موزه : ۶۰ لیر ترکیه
  • بازدید از حرم: ۴۰ لیر ترکیه
  • بازدید از مجموعه موزه: ۱۰ لیر ترکیه

زمان بازدید:

  • بازدید از کاخ دلمه باغچه: ۹ تا ۱۶
  • بازدید از موزه های کاخ: ۹ تا ۱۷
استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران