منطقه اولوس آنکارا؛ ثبت شده در یونسکو

42271 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
منطقه اولوس آنکارا

آنکارا یکی از گردشپذیرترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. مکانی های دیدنی آنکارا بسیاری جذاب و شگفت انگیز است. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا وارد این کشور می شوند تا از این مکانها دیدن کنند.

با دیدن مناطق تاریخی حس عجیبی پیدا می کنیم. آثار تاریخی ما را به قرن ها گذشته می برد و با فرهنگ و تمدن هزار ساله یک کشور آشنا خواهید شد.

تاریخچه کامل از منطقه اولوس آنکارا

اولوس یک کلمه ترکی که به معنی ملت است. اولوس در منطقه‌ی تاریخی شهر آنکاراست که آثار باستانی زیادی هم دارد و بسیاری از گردشگران را به خودش جذب کرده است.

اولوس یکی از مناطق تاریخی آنکارا

 

محبوبیت این منطقه به این دلیل که تمام بناها از زمان جمهوریت ترکیه ساخته شده و از دید تمام بازدیدکنندگان بسیار باارزش است. همچنین بسیاری از تاریخ شناس‌ها هم به این مکان برای بررسی و ثبت در تاریخ می روند و به عنوان یکی از مکان های مهم شناخته می شود.

تمام مکان های که در این منطقه ساخته شده است قدمتی بالای دو هزار سال دارد و همین طول عمرش موجب محبوبیت در بین گردشگران شده است.

معرفی ساختمان اولوس در شهر آنکارا

ساختمان‌های که دراین منطقه وجود دارد دارای معماری  عالی و به سبک عربی طراحی و پیاده سازی شده است. سبک این ساختمان در دیگر ساختمان های مهم شهر مانند موزه هنر و مجسمه، مردم شناسی و ساختمان تاریخی بانک دیده می شود.

دیدنی های اطراف ساختمان اولوس

مرکز خرید بزرگی در نزدیکی منطقه تاریخی اولوس ساخته شده است. اما در سال ۲۰۰۷ بمب گذاری در این مرکز خرید اتفاق افتاد که باعث نابودی ساختمان شد. هم اکنون به این مکان بروید هیچ آثاری را نخواهید دید.

تاریخی ترین مکان در آنکارا

در این منطقه میدان بزرگی ساخته اند که بسیار دیدنی هست و یک یادبودی به نام “یادبود جمهوری” در وسط میدان ساخته اند. در کنار ساختمان اولوس یک هتل بسیاری بزرگی ساخته شده است که آتاتورک مرد بزرگ آنکارا چند روز در آنجا اقامت داشته است.

قسمت شرقی ساختمان اولوس، دیدنی ترین مکان ترکیه یعنی قلعه آنکارا وجود دارد  و می توانید با یک تیر چندین جای تاریخی این شهر دیدن کنید. بهترین قسمت برای کسانی که عاشق خرید کردن هستند، مراکز خرید متنوعی که در این منطقه وجود دارد. می توان چندین ساعت در آن محل قدم بزنید و از فضا لذت ببرید.

منطقه اولوس آنکارا

منطقه اولوس یک منطقه تجاری و توریستی است که امکانات رفاهی بسیاری برای این منطقه در نظر گرفته اند. از جمله آنها فروشگاه، هتل ها، رستوران و  بانک وجود دارد.

مکان های دیدنی منطقه تاریخی اولوس آنکارا

این منطقه دارای جاذبه های دیدنی بسیار شگفت انگیز است. توریست و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این جاذبه ها به شهر آنکارا سفر می کنند. از جمله جاذبه های دیدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آنکارا پایتخت آنکارا

۱- معبد آگوستوس روم در آنکارای ترکیه

امپراطوری روم در دوهزار سال قبل به عثمانی حمله کردند و این کشور را تسخیر کردند. برای اینکه یادبودی برای خودشان به یادگار بگذارید این مکان بسیار زیبا را در آنکارا ساختند.

۲- ستون جولیانوس یکی از بهترین آثار باستانی ترکیه

ستونی بسیار زیبا که نماد دوران ساسانی ها است. اما کمی از ستون ها از بین رفته و باستان شناس ها شروع به مرمت این بنا کرده اند.

۳- حمام رومی؛ پربازدیدترین مکان آنکارا

در گذشته رومیان حمام های بسیار بزرگی را برای استحمام می ساختند. بصورت کلی رومیان اهمیت بسیاری به بهداشت خود میدادند. این حمام الان به عنوان یک موزه در نظر گرفته شده است.

اولوس آنکارا ، آثار باستانی ترکیه

۴- موزه جنگ استقلال

ساختمان موزه جنگ استقلال آنکارا  درسال ۱۹۱۵ توسط یک نیروی فعال ارتش ساخته شده که این مکان محلی است برای رفت و آمد افرادی که در حزب اتحاد فعالیت داشتند، بود.

۵- موزه قومی آنکارا

درسال های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۸ موزه قومی آنکارا توسط معمار معروف ترک ساخته شده است. در این موزه اشیاء مختلف از جمله جواهرات، نسخه های خطی، مصنوعات سنگی و چوبی نگهداری می شود.

۶- مسجد حاجی بایرام

در سال ۱۷۱۴ میلادی توسط معمار سینان و یکی از نوه های حاجی بایرام در کنار معبد آگوستوس ساخته شده است.

و در انتها از منطقه اولوس آنکارا لذت ببرید

دیدن مکان های تاریخی یک کشور هیجان وصف ناپذیری دارد. اولوس آنکارا یکی از شگفت انگیزترین مناطق درشهر آنکارا به حساب می آید. این منطقه مملو از مکان های تاریخی که بادیدن آنها شما به گذشته یعنی زمان عثمانی سفر خواهید کرد.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران