معبد آگوستوس روم در آنکارا؛ ِیادگاری از رومیان باستان در ترکیه

4049 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معبد آگوستوس روم در آنکارا

همیشه سفر رفتن برای مکان های تفریحی یا رفتن یک کلوپ های شبانه نیست. آثار تاریخی یک کشور هم می تواند برای بسیاری از مسافران و گردشگران جذاب باشد. ترکیه کشوری قدمت هزارساله دارد. از این رو مکان های دیدنی در آنکارا بیش از تصورتان خواهد بود.

سفری عالی در انتظارتان خواهد بود و این اطمینان را به شما می دهم که خاطرات عالی را برای خودتان ثبت خواهید کرد. اما تنها به این مکان ها اکتفا نکنید. دیدن آثار تاریخی یک شهر دوهزار ساله  شما را به حال و هوای آن روزها خواهد برد . مواظب باشید در زمان صد سال گذشته نمانید.

اگر می خواهید با آثار تاریخی شهر آنکارا آشنا شوید  پیشنهاد می کنم  همراه ما یک سفر چند ساعت را امتحان کنید.

چرا به آنکارا سفر کنیم؟

آنکارا، چرا بهترین انتخاب برای مسافرت است؟ بهترین دلیل شهری با آثار تاریخی بسیار شگفت انگیز است . این شهر پر از چیزهای دیدنی و لذت بردن از تک تک لحظه هاست.  برج آتاکوله آنکارا، دیدار از قلعه آنکارا، موزه آلتین کوی، مقبره آتاتورک و کلی جاهای دیدنی دیگر که می تواند لحظه لحظه های عالی را برای شما رقم بزند.

آنکارا پایتخت ترکیه

حتی هیجان انگیزترین  مکان های تفریحی  که در جهان وجود دارد را می توانید در این شهر تجربه کنید.  از شهربازی آنکا تا قایق سواری در دریاچه موگان آنکارا، آدرینالین خون شما را چندین برابر می کند و نمی گذارد هیجان شما کاسته شود.

ثانیه و لحظه های متفاوتی را در زندگی تجربه خواهید کرد و هر زمان یاد سفر به این شهر بیافتید دوست دارید  دوباره به این شهربرگردید و لحظه های شگفت آوری را امتحان کنید.

تاریخچه کامل از معبد آگوستوس روم در آنکارا

۲۵ سال پیش قبل از میلاد، رومیان به آناتولی یا آنکارای امروزی حمله کردند و آن شهر را  تسخیر کردند. امپراتوری روم برای اینکه یادبودی از خودشان به جای بگذارند معبد آگوستوس روم در شهر آنکارا ساختند. مسافران و گردشگران زیادی از کشورها بسیار دور برای بازدید این معبد به این شهر سفر می کنند.

این معبد به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی شهر آنکارا به حساب می آید که قدمتی بیش از ۲ هزار سال دارد. رمز آلود بودن این ساختمان  همه ی گردشگران را بسیار شگفت زده می کند.

معبد آگوستوس روم در آنکارای ترکیه

محلی حاجی بایرام یکی از تاریخی ترین محله های شهر آنکاراست که مسافران زیادی برای بازدید به آنجا می روند. معبد آگوستوس روم در شهر آنکارا هم در این محله قرار گرفته است و به عنوان پربازدیدترین محله ها شناخته شده است.

در ابتدا این معبد یک ساختمان بسیار زیبا بود برای اینکه جلوه بیشتری بگیرد شروع به ساختن و گسترش بخش های دیگر مکان کردند. به این صورت جذابیت خاصی به خودش گرفت.

اگر به تاریخ سر بزنید مشاهده می کنید که این معبد تا قرن ۵ و ۶ میلادی هیچ گونه تغییری از نظر ظاهر و کاربری نداشته است. اما رفته رفته این مکان توسط رومی های شرقی تبدیل به کلیسا شد.مسیحیان زیادی برای عبادت از راه دور به این مکان سفر میکردند. به این دلیل که کلیسا به عنوان مشهورترین و محبوب ترین کلیسا در شهر آنکارا می شناختند.

نمای خارجی از معبد آگستوس در آنکارا

حدود سال های ۱۴۲۷ هجری قمری فردی بنام حاجی بایرام در آن شهر زندگی می کرد که مرید و مراد بسیاری از افراد بود. این مرد یک شاعر بزرگ، صوفی سرشناس و موسس فرق بایرامی  بود که پیروان بسیاری داشته. همین موجب شد که مسجدی که در کنار معبد ساخته شده بود به نام این فرد نامگذاری شود.

شگفت انگیزترین موضوع این است که یکی از دیوارهای مسجد به معبد آگوستوس روم آنکارا چسبیده شده است و دو تا مذهب مختلف با یک دیوار در کنار هم به زیارت می پردازند.

نمای داخلی و بیرونی از معبد آگوستوس در آنکارا

وقتی به معبد برسید اولین چیزی که شما را شگفت زده می کند ارتفاع نزدیک به ۵۵ متری  و طول ۳۶ متر عرض  آگوستوس است. ستون های که جلوی ساختمان ساخته شده اند؛ معبد را شکیل تر نشان می دهد و قدم زنان به انتهای ساختمان بروید ۲ تا ستون زیبا راهم خواهید دید.

تمام ساختمان برروی  ارتفاعی دو متری ساخته شده است که  عظمت ساختمان را چندین برابر می کند. مواظب باشید گردن درد نگیرید. بعد از اینکه معبد تغییر کاربری به کلیسا داده شد ؛ معماران حرفه ای از سراسر دنیا تغییرات شگرفی برروی آن دادند اگر الان از این ساختمان بازدید کنید حتما متعجب خواهید شد.

آثار تاریخی مشهور ترکیه

در ۲۰۱۶ برای معبد و مسجد یکی از بهترین سال ها رقم خورد، به این دلیل که جزء با ارزش ترین مکان ها در شهر آنکارا شناخته شده اند و میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

کشور ترکیه مخصوصا شهر آنکارا پر از مکانهای تاریخی و دیدنی بسیار است. از جمله این مکان ها را می توان به مقبره آتاتورک آنکارا، ارگ آنکارا، مسجد حاجی بایرام و موزه تمدن آناتولی اشاره کرد.

جای پارک ماشین شخصی در معبد آگوستوس آنکارا

اگر قصد دارید با ماشین شخصی به آنکارا سفر کنید و از این مکان مشهور تاریخی دیدن کنید، اصلا نگران جای پارک آن نباشید اطراف این مکان جای بسیاری وجود دارد و پارکبان های هم هستند که از ماشین شما مراقبت کنند.

آدرس معبد آگوستوس

برای بازدید از آگوستوس به میدان ملت آنکارا و سپس به منطقه اولوس بروید، دقیقا کنار مسجد حاجی بایرامی قرار گرفته است.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران