سواحل آلانیا بهتره یا آنتالیا؟ سفری هیجان انگیز به ترکیه

4653 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آنتالیا بهتره یا آلانیا؟

در سال های اخیر ترکیه یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران و مسافران شده است. اما مسافران قبل از اینکه به ترکیه سفر کنند بیشترین سوالی را که می پرسند این است که سواحل آلانیا بهتره یا آنتالیا؟  اگر علاقمندید بدانید که کدام یک از این شهرها بهتر است پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را حتما مطالعه کنید.

آلانیا و آنتالیا دو تا از بهترین ساحل های ترکیه

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که هرساله مسافران و گردشگران بسیاری وارد این شهر می شوند. شاید به آنتالیا سفر نکرده باشید اما مطمئنا اسم آنرا زیاد شنیده اید و توصیف های که از ساحل های بسیار شگفت انگیز و هیجان انگیز آن هم می شود به گوشتان خورده باشد.

سواحل آنتالیا یکی از چندصد تفریح در شهر زیبا و شگفت انگیز ترکیه  است که با رفتن و تفریح کردن هرکدام از ساحل ها به شما یک آرامش خاصی می دهد که تا به حال آنرا حس نکرده اید. دور تا دور شهر آنتالیا را دریای مدیترانه پوشانده است به همین دلیل است که ساحل های بسیار زیبا و زلالی دارد  که یک دنیا هیجان  را تجربه خواهید کرد.

آنتالیا شهر ساحلی ترکیه

اما ساحل های آلانیا کدام اند؟ چه فرقی با سواحل آنتالیا دارد؟ شهر آلانیا یکی از شهر تاریخی در کشور ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته است که مکان های تفریحی و گردشگری زیادی در نزدیکی شهر آلانیا وجود دارد.

آلانیا هم مانند آنتالیا دارای ساحل های متعددی است  که بعنوان جاذبه دیدنی و تفریحی معروف در ترکیه شناخته شده است.

ساحل کلِئوپاترا یکی از بهترین ساحل های آلانیا

ساحل کلئوپاترا در غرب ساحل آلانیا قرار گرفته است که جزء بهترین و شگفت انگیزترین ساحل های شهر آلانیا است. ساحل پاترا آنتالیا همان پاترای آلانیا است که بسیار محبوب و مشهور است. ساحل کلئوپاترا از نظر زیست محیطی و استاندارد از نظر جهانی رتبه بالا و نشان پرچم آبی دارد.

ساحل حیرت انگیز کیقباد در آلانیا

ساحل شگفت انگیز کیقباد در شرقی ترین شبه جزیره آلانیا قرار دارد و در سه کیلومتری ساختمان شهرداری قرار دارد. زیباهای که در کنار ساحل شگفت انگیز کیقباد وجود دارد موجب شده است که مسافران و گردشگران زیادی به خود جذب کند.

سفر به آلانیای ترکیه

پارک، فضای سبز، زمین بازی، رستوران، کافه و سرویس بهداشتی از امکانات بی نظیر ساحل کیقباد است که بدون نگرانی می توانید برای تفریح کنار ساحل بروید. از جمله دیگر ساحل های شهر آلانیا می توان به فوگا، آلار، Incekim، Avsallar نام برد.

آب و هوای آنتالیا بهتر است یا آلانیا؟

آلانیا تابستانی بسیار گرم و  آب و هوای معتدل مدیترانه ای و زمستان های بارانی و مرطوب دارد. این شهر در یک منطقه نیمه گرمسیری  قرار گرفته که  باران در فصل زمستان می بارد و تابستان های بسیار طولانی ، خشک و گرمی هم دارد.

سفر به ترکیه شهر آلانیا یا آنتالیا

صبح ها هنگامی از خواب بلند می شوید با یک مه بسیار غلیظ روبرو می شوید که زیبایی شهر آلانیا را چندصدبرابر می کند و شما را هیجان زده می کند تا ساعت ها در شهر قدم بزنید و از هوا لذت ببرید. هوای شهر آلانیا مدیترانه ای است و همین موجب می شود که بارش برف غیر ممکن شود اما قله کوه ها را نگاه کنید کوه ها را که پوشیده از برف هستند.

اگر قصد دارید تابستان به آلانیا بروید باید کمی طاقت گرما داشته باشید تا بتوانید از تفریحات شهر آلانیا لذت ببرید.

آنتالیا، در تمام فصل های سال آفتابی و گرم است. تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدلی دارد و اکثر مسافران تابستان برای سفر به این شهررا انتخاب می کنند تا پارک های آبی آنتالیا هم بروند تا یک شنای لذت بخش در دریای مدیترانه را داشته باشند.

 

بهترین ساحل های آنتالیا کدام اند؟ تفریحات آنتالیا کجاست؟

آنتالیا شهری پراز رمز و راز با ساحل های بسیار زیبا و شگفت انگیز است. با توجه اینکه این شهر در نزدیکی مدیترانه قرار دارد تعداد سواحل آنتالیا هم بسیار به چشم میاد. ازجمله این ساحل ها می توان به ساحل های لارا، کنیالیتی،  چیرالی، کمر، فاسیلیس و پاترا اشاره کرد.

هرکدام از این ساحل ها امکانات ویژه و خاصی دارند اما این باعث نمی شود که یکی از دیگر برتری داشته باشد هرکدام از اینها چشم نواز هستند و هیجان خاص خودش را دارد.

شما که برای سفر یکروزه به آنتالیا نرفته اید حداقل برای چند روز در این شهر هستید پیشنهاد می کنم بعد از بازدید و تفریح در ساحل به دیگر جاهای تفریحی آنتالیا بروید و خاطره عالی را برای خودتان ثبت کنید.

از جمله تفریحات می توان به رافتینگ، اسکله قدیمی، آکواریوم، کشتی تفریحی، غواصی در آنتالیا، پارک ملی کوپر کانیون و  فستیوال رنگ بروید و لذت ببرید.

بهترین جاذبه های دیدنی آنالیا کدام اند؟

آلانیا با اینکه شهر بسیار کوچکی است اما جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و کل هرثانیه از سفر شما را پر می کند. از جمله این تفریحات را می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خانه و موزه آتاتورک
  • قلعه آلارا
  • سواحل آلانیا
  • مجسمه آتاتورک
  • قلعه احمدک
  • دره سپادره
  • شهرباستانی آیتاپ
  • کارخانه کشتی سازی
  • دروازه منحنی
  • قلعه احمدک
  • پلاژه های شهر آلانیا
  • غارچاتاک
  • غار داملاتاش
  • رودخانه دیم یا دیم چای
  • منطفه پیکنیک کادی پینار و اوبا
  • منظره تراس شهر آلانیا
  • ارک استراحتی اولاش

و در انتها لذت کامل از لحظات سفرتان ببرید

آلانیا و آنتالیا هردو آب و هوای مشابه هم دارد، در یک روز می توان به هردوی این شهر سر بزنید و از تفریحات و دیدنی های هیجان انگیز آن لذت ببرید.

آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا

نظرات کاربران