ثبت خاطرات لذت بخش با سفر به آنتالیا در نوروز

4209 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر به آنتالیا

با شروع بهار و اولین روز از آغاز سال جدید مردمان فارسی زبان، جشن و پایکوبی می‌کنند. جشن نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌ها از دوران باستان بوده است. البته این جشن بسیار باشکوه در کشورهای همسایه همچون ترکیه هم برگزار می شود.
اعتدال بهاری یا همان لحظه سال تحویل یکی از مهم‌ترین روز در تقویم ما ایرانیان به حساب می آید. سیزده روز برای این رویداد بسیار مهم در تقویم تعطیلات ثبت شده است. هرخانواده ایرانی برای شروع این اتفاق خیلی مهم حداقل از یکماه قبل شروع به برنامه ریزی می‌کنند؛ چطوری از تعطیلات این سیزده‌روز استفاده کنند تا به خوشی بگذرد. البته ناگفته نماند که این یکسری آداب و رسوم از گذشته وجود داشته است و هنوز هم استفاده می شود. سفر رفتن و دید و بازدید از اقوام و دوستان آشنایان یکی از رایج ترین رسوم نزد ما ایرانیان است.
اما چیزی که خیلی مهم است انتخاب شهر یا کشور برای سفر در عید نوروزاست. یکی از جاهای که خیلی در عید نوروز بسیار پرطرفدار است؛ شهر ساحلی آنتالیا در ترکیه است. اکثر مردم ایران سفر به آنتالیا در نوروز را به کشورهای دیگر ترجیح می دهند و جشن سال نو را در این شهر زیبا در کنار دیگر ایرانی ها می گذرانند. البته ناگفته نماند که مکان های دیدنی شهر آنتالیا بسیار جذاب هستند و پیشنهاد می کنم حتما دیدن کنید.
در شهر آنتالیا میتوانید تعطیلات نوروزی شادی را بگذرانید و خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید. اگر در ادامه با ترک مگ همراه شوید، تمام موارد به سفر به شهرساحلی آنتالیای ترکیه را برای شما بازگو خواهم کرد.

سفر به آنتالیا در نوروز

سفر نوروزی در شهر آنتالیا

برای اینکه تنش و استرس یکسال گذشته خودمان را بدست بیاوریم و آرامش جسمی و روحی برای یکسال بعدی تامین کنیم، سفر یکی از چندین راه حل ها به حساب می آید. اما هرکسی بسته به هزینه، زمان و سیلقه خود یک مکانی را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کند. اما ما می خواهیم پیشنهاد یک سفر رویایی در سواحل مدیترانه را به شما بدهیم. سفر به آنتالیا در نوروز یکی از سفرهای اعجاب انگیز خواهد بود. این شهر بسیار زیبا از مناظرطبیعی و مکان های با ترکیب سنتی و مدرن ساخته شده است. لحاظ بسیار شاد و آرامی می توانید در آنتالیا بگذرانید. دیدن مکانهای اعجاب‌انگیزی که در ایران وجود ندارد؛ باعث حیرت شما خواهد شد.
مکان های نظیر آبشار دودن، کالیچی، ساحل تفریحی کالیچی، دروازه هاردیان، خرابه های سلگا، موزه باستان شناسی آنتالیا و غیره را ببینید و خیره زیبای این شهر شوید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر بدست بیاورید مقاله مکانهای دیدنی شهر آنتالیا را حتما بخوانید.

توصیه های سفر به آنتالیا در نوروز

سفرهای نوروزی در شهر ساحلی آنتالیا

زمانی که برای بار اول به یک شهر یا کشور جدید سفر می کنید؛ اضطراب و نگران هستید که این رفتار و آداب و رسوم مردمان این کشور چگونه است. با یک سوالاتی زیادی را در ذهن خودتان دارید؛ مثلا هوای آنتالیا در نوروز چگونه است؟ چه غذاهای سرو می‌کنند که مطابق با ذائقه شما هست؟ بهترین مراکز خرید کدام هستند؟ با چه اتفاقی قرار روبرو شوید؟
آب و هوای آنتالیا در نوروز یک مقداری سرد است و اگر می‌خواهید تفریحات آبی این شهر را امتحان کنید به شما توصیه می کنم پرهیز کنید که مرض نشوید.
نگران نباشید اگر در شهر آنتالیا مشکل داشتید، مردم این شهر بسیار خونگرم هستند و شما را راهنمایی می کنند. اما مراقب باشید این شهر هم مانند تمام شهرهای دنیا آدم های با ذات بد هم دارد پس در این مورد کمی احتیاط کنید.
غذای شهر ساحلی طعم آن بسیار شبیه غذاهای ایرانی است و از این بابت هم نگران نباشید، غذاهای بسیار لذت و با طعم عالی می توانید سرو کنید. بصورت کلی این شهر امنیت بسیار بالای دارد و با خیالت راحت می توانید سفر خودرا بگذرانید.

زمان شروع سفر به آنتالیا در تعطیلات نوروز

آنتالیا یکی بهشت‌های ترکیه و مسافران بسیاری را در فصل بهار پذیرا است. اما اگر قصد سفر به شهر رویای آنتالیا را در تعطیلات نوروز دارید و علاقه به سرما هم دارید بهتر است هفته اول بهار یا یک چندروز قبل از سال جدید بروید. اما اگر هوای نسبتا معتدلی و گرمی را می‌خواهید تجربه کنید هفته‌ی دوم نوروز زمان مناسب برای شروع تعطیلات است. در فصل بهار در فستیوال و جشنواره های متعددی همچون جشنواره شنی، کارناوال کمر، اپرا و باله در آنتالیا برگزار می شود. این مراسم ها سفر شما را چندین برابر لذت بخش خواهد کرد. ‌

هزینه های سفر به آنتالیا در نوروز

سفر نوروزی به شهر آنتالیا
اکثر افرادی که قصد سفر به شهر آنتالیا را دارند و سوالی مانند این که چقدر پول همراه مان ببریم؟ پاسخ این سوال را باید به هزینه غذا و رستوران، حمل و نقل، هتل، تفریحات و مراکز خرید تقسیم بندی کرد.
میانگین هزینه غذاها و رستوران در شهر آنتالیا بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است البته این بستگی به نوع رستوران و کیفیت غذا دارد و می توان به نتیجه رسید که چنان تفاوتی از نظرقیمت با رستوران های که در شهر تهران وجود ندارد.
هزینه حمل و نقل در آنتالیا بستگی به نوع وسیله نقلیه مانند تراموا، اتوبوس، تاکسی، و ماشین های کرایه ای استفاده می کنند. اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی در شهر آنتالیا استفاده کنید بهتراست از آنتالیا کارت استفاده کنید و می توانید تخفیف های بسیاری بگیرید. هزینه تاکسی درشهر آنتالیا بسیار بالا است پس بهتر است از وسائل عمومی دراین شهر استفاده کنید تا هزینه شمانسبتا کاهش پیدا کند. اگر منتظر این بودید که هزینه اقامت در هتل ها را متوجه شوید، اقامت در هتل‌های پنج ستاره و چهارستاره حدودا از چهار میلیون تومان شروع می شود. در کل هزینه نسبتابالای دارد. اما اگر می خواهید آپارتمان به مدت چندروز اجاره کنید؛ هزینه هابه نسبت کاهش پیدا می کند.
در برنامه‌ریزی سفرخودتان اگز هزینه‌های کم برای اقامت در سفر به آنتالیا در نظر گرفته‌اید و برای شما فرقی ندارد در هتل پنج ستاره یا یک جای مانند خوابگاه دانشجویی بخوابید، پیشنهاد می‌کنم از هاستل استفاده کنید.
نکته آخر در سفر به آنتالیا خرید پوشاک و لباس از مراکز خرید این شهر است. خرید لباس موردنظر بسیار کم هزینه تر از تهران است و می‌توانید با کیفیت و هزینه مناسب لباس خود را خریداری کنید.

با تمام مطالب که در مورد شهر زیبای آنتالیا گفته شد شما می توانید یک سفر نوروزی عالی برای این شهر تدارک ببینید و سفر بسیار خاطره انگیزی را تجربه کنید.

راهنمای سفر به آنتالیا

نظرات کاربران

ممنون از مقاله خوبتون.. مکان های دیدنی شهر آنتالیا را هم معرفی کنید