با ۴ تا از بهترین مکان های رقص روی یخ در آنکارا آشنا شوید

4949 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
رقص روی یخ در آنکارا

آنکارا شهری پراز مکان های تفریحی مهیج و هیجان انگیز است که می توانید مسافرت عالی را تجربه کنید. از جمله تفریحات می توانید به کافی شاپ٬ رستوران٬ موزه٬ آکواریوم اشاره کرد.

آنکارا شهری پر از رمز و راز

آنکارا یکی از بزگترین شهرهای محصور کننده در کشور ترکیه به حساب می آید که سالانه پذیرایی هزاران مسافر و گردش است. مردم این شهر به زبان ترکی صحبت می کنند و کمتر به زبان انگلیسی مسلط هستند. اگر قصد دارید به کشور ترکیه سفر کنید پیشنهاد می کنم با زبان ترکی آشنا شوید یا همراه خودتان کسی که به زبان ترکی آشنا هست را ببرید.آنکارا شهری پررمز و رازکشوری مدرن در آسیا شناخته شده است٬ همین موجب شد که مدیران شهری جاهای تفریحی در شهر آنکارا را گسترش بدهند. اینطوری با استقبال زیادی از گردشگران مواجه می شوند. از جمله جاهای دیدنی که بازدیدکنندگان بسیاری دارند می توان به موزه آلتین کوی٬ آرامگاه آتاتورک٬ شهربازی آنکا٬ پارک گنچلیک٬ خرابه های رومی٬ اسکی در کوه الما٬ پارک سنسلیک آنکارا٬ قایق سواری در گولباشی آنکارا٬ پارک گیاه شناسی و در انتها رقص روی یخ اشاره کرد.

پاتیناژ یا رقص بر روی یخ در شهر آنکارا

هیجان انگیزترین تفریح در شهر آنکارا که طرفداران بسیاری دارد٬ پاتیناژ یا رقص روی یخ است. پیشنهاد می کنم اگر تا به حال امتحان نکرده اید حتما یکبار تجربه کنید اما با یک مربی شروع کنید. اگر  پاتیناژ نمی دونید چه چیزی هست حتما با ما همراه شوید.

پاتیناژ یا رقص روی یخ چیست

اسکیت روی یخ یا پاتیناژ یکی از شادترین ورزش ها به حساب می آید که با اسکیت برروی یک زمین بزرگ که با یخ پوشانده شده است و صورت انفرادی یا گروهی اینکار را انجام می دهند. اجرای حرکات هماهنگ و زیبا٬ ورزش پاتیناژ را قشنگ می کند و هنگامی که رقص را با سرعت بسیار بالا انجام می دهند بیننده را به وجد در می آورد.

تاریخچه ی از رقص روی یخ

قدیمی ترین تاریخ  اسکیت روی یخ به سال های  ۱۱۷۵ تا ۱۱۱۸ به شهر لندن برمی گردد که یک راهبه اهل کانتربوی به نام  ویلیام استفن چنین کاری را انجام می داد. البته باستان شناسان یکسری مدارک از مناطق سردسیر مانند روسیه٬ اسکاندیناوی٬ بریتانیا٬ هلند٬ آلمان و سویس بدست آوردند٬ نشان می دهند که مردم قرن های گذشته برای عبور از مناطق بزرگ و یخ زده از یک وسیله ی همانند اسکیت استفاده می کردند.

رقص روی یخ در آنکارا

زیباترین لحظه ها توسط یوهانس بروگمن هلندی در قرن پانزدهم به تصویر کشیده شده است٬ اما لحظه های خطرناکی هم وجود دارد که توسط یوهانس بروگمن عکاس معروف ثبت شده است. اگر در اینترنت جستجو کنید حتما این اتفاقات را خواهید دید.

انواع پاتیناژ در شهر آنکارا اجرا می شود به موارد زیر می توان اشاره کرد.

  • پاتیناژ نمایشی
  • هاکی روی یخ
  • پاتیناژ سرعتی
  • پاتیناژ نوردیک

هرکدام از این رقص روی یخ همراه  موزیک های شاد در یک محیط کاملا زیبا توسط مربیان اجرا می شود.

بهترین جاها برای رقص روی یخ آنکارا کدام است؟

سفر زمانی رویایی می شود که از قبل مشخص کنیم بهترین جا برای تفریح کدام است. آنکارا شهری پر از هیجان و شگفتی که می توانید سفری عالی را برای خودتان رقم بزنید. یکی از بهترین تفریحات در شهر آنکارا رقص روی یخ است که علاوه بر مردم ترکیه گردشگران زیادی علاقه دارند برای چندین ساعت هم که شده به این مکان برای تفریح بروند.

پاتیناژ یا رقص روی یخ

در شهر آنکارا جهار مکان برای اسکی روی یخ ایجاد شده است که طرفداران بسیاری دارد از جمله:

  • اسکی روی یخ در بلپا

یک مجموعه بسیار بزرگ با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است. در این مجموعه مقررات خاص خودش وجود دارد که سه روز در هفته حدود ۴۵ دقیقه می توانید بازی کنید.

این مجموعه به کودکان اجازه ورود می دهند و شما دیگر نباید نگران کودکان خودتان باشید. حدود قیمت ورودیه برای روزهای عادی  ۱۱ لیره ترکیه و روزهای تعطیل باید ۱۵ لیر پرداخت کنید.

  • باز پاتنی آنکارا Buz pisti

یک مکان تفریحی بسیار بزرگ که انواع رقص ها را می توان در این مجموعه انجام داد. مسابقات رقص روی یخ٬ اسکی روی یخ در این مجموعه انجام می گیرد. مردم زیادی برای تماشای رقص های ترکی٬ اروپایی بلیت تهیه می کنند و از نزدیک رقص را تماشا می کنند.

  • جهان یخ یا Buz Dunyasi

یک مجموعه بسیار بزرگ رقص روی یخ که تمام سنین مختلف از کودکان٬ بزرگسالان می توانند در این مجموعه شرکت کنند. در کنار مجموعه رستوران و کافی شاپ های متعددی ساخته شده است که می توانید لذت بازی کردن خودتان را چندین برابر کنید.

  • آکیتی اوتلت ACITY OUTETدر شهر آنکارا

یک مجموعه کوچک که مشتریان بسیاری دارد که می توانند اسکیت روی یخ انجام دهند. بیشتر مشتریان این مجموعه کوچک٬ کودکان هستند اما روزهای تعطیل مسافران هم می توانند اسکی روی یخ انجام دهند. لذت بخش ترین لحظه ها در آکیتی یگذرانید.

اسکی روی یخ در ترکیه

و در انتها از رقص بر روی یخ لذت ببرید.

در این مقاله به چهار تا از بهترین مکان های رقص بر روی یخ در شهر آنکارا اشاره کردیم و در سفر به آنکارا پیشنهاد می کنم حداقل به یکی از این جاها سر بزنید. اما بعد از تفریح دراین مجموعه های زیبا به آکواریوم آکواوگا آنکارا بروید و با دنیای زیر آب آشنا شوید.

آنکارا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران