دریاچه موگان آنکارا؛ ثبت لحظات خاطره انگیز

3933 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
دریاچه موگان آنکارا

سفر یکی دلپذیر ترین تفریحات به حساب می آید اما برنامه ریزی نکردن برای اینکه به کدام مکان های دیدنی و تفریحی سربزنید، سفر خسته کننده ای را رقم می زند. آنکارا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. مکانهای دیدنی زیادی در این شهر وجود دارد یکی از آنها دریاچه موگان آنکارا است. علاقمندان و گردشگران سالانه برای دیدن این مکان به ترکیه سفر می کنند.

اگر علاقه مندید از گلباشی بیشتر بدانید با ما همسفر شوید و  تا جزییات شهر کوچک را برای شما توضیح دهیم.

آنکارا کجا بریم؟

تعطیلات تابستان پیش رو است و فرصت مناسبی برای رفتن و دیدن جاهای جدید است. بازدید از مناطقی که همیشه رفته ایم کمی کسل کننده و می تواند اصلا به ما خوش نگذرد. کشف کردن مناطق کی تا به حال ندیده ایم هیجان خاصی دارد. مکان های دیدنی آنکارا بیش از چیزی که تصور می کنید وجود دارد. پیدا کردن چنین جاهای دیدنی زمان بر است.

دریاچه موگان، بهترین مکان دیدنی آنکارا

یکی از جاهای دیدنی اسرار انگیز دریاچه موگان در شهر آنکارا است. وقتی به آنجا سفر می کنید چیزهای می بینید که تا به امروز ندیده اید. فرصت دیدن دریاچه موگان را ازخودتان نگیرید و با ما همسفر شوید تا بهترین ثانیه را برای خودتان ثبت کنید.

دریاچه موگان را هرگز از دست ندهید

موگان یکی از دریاچه های بسیار زیبای در شهر آنکارا است که مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید به آنجا سفر می کنند. سطح آن حدود ۵/۵۱ کیلومتر مربع و ارتفاع حدودی آن با توجه به سطح دریا حدود ۹۷۲ متر است.

شب های دل انگیز دریاچه گولباشی

حدود طولی آن ۱۴ کیلومتر مربع است و یک عمق متوسط ۵ متری دارد. اگر از نزدیک طول آنرا ببینید حتما تعجب خواهید کرد. این دریاچه بسیار زیبا امکانات رفاهی و تفریحی عالی دارد طوری که مسافران زیادی را به خود جذب می کند.

رستوران، کافی شاپ و وسایل ها بازی مانند قایق سواری را می توان در این مجموعه تجربه کنید و به آنکارا سفر کنید.

چشم انداز دریاچه گلوباشی آنکارا یادتان بماند

قبل از مسافرت دانستن این موضوع که بهترین زمان سفر به آنکارا چه وقتی است، اهمیت خاصی پیدا می کند. اما برای دیدن دریاچه موگان هرزمان از سال به آنجا بروید زیبایی خاص خود را دارد می توانید ساعت ها در آنجا نشسته و آرامش خاصی را تجربه کنید.

ساحل های موگان در شهر آنکارا

غروب های دل انگیزی را در کنار دریاچه موگان می توانید تجربه کنید و لذت چندین و چند برابری از دریاچه ببرید. حتی سوار قایق  شوید و به وسط دریاچه گولباشی بروید. از آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید. بهترین چیزی که می توانید انرژی خودتان را چندصد برابر کنید سفر رفتن و خوش گذرانی است.

از امکانات رفاهی موگان استفاده کنید

اکثر مسافران و گردشگران فکر می کنند که دریاچه موگان آنکارا تنها یکجای است برای نشستن و دیدن مناظره روبروی خودشان است. اما اینطوری نیست شهردار و مسئولان شهر آنکارا امکانات رفاهی زیادی را برای مسافران فراهم کرده اند.

درسال ۲۰۰۱ پارکی با مساحت ۶۰۰ هزار متر مکعب با امکاناتی همچون ماهیگیری، کمپینگ، خانه پرندگان، زمین بازی، ورزشگاه ورزشی، قهوه خانه، رستوران و غیره  برای جذب بیشتر گردشگران احداث کردند.

دریاچه زیبای آنکارا در ترکیه

از چیزهای که شما  را به  دریاچه گلوباشی موگان  جذب می کند گونه های اردک غواص، کاکل قرمز و سفید است. اما یکچیزی دلگیری هم در آنجا هست که اردک ها را در قفس نگهداری می کنند.

بیشتر علاقمندی افراد قایق سواری است که می توانید حدود ۴۵ دقیقه برروی دریاچه بچرخید و حس دلچسبی را تجربه کنید.

بهترین ویژگی این دریاچه انتخاب برخی قایق های است که می توانید نوع آنرا انتخاب کنید و ساعتی آنرا اجاره کنید.

  • قایق پدالی
  • قایق تفریحی بزرگ
  • قایقهای چند صندلی کوچک
  • قایق موتوری کوچک

اگر به دنبال تفریح و شادی هستید به شما پیشنهاد می کنم که قایق های تفریحی بزرگ را حتما امتحان کنید، در این قایق چندین صندلی چیده شده است  و در آن ها غذا و نوشیدنی سرو می شود و برخی از شب های موسیقی زنده اجرا می شود.

تفریحات مهیج در آنکارا

قیمت برای تان مهم است؟ قایق های که چند صندلی کوچک چیده شده و امکانات کمی دارند بسیار ارزان تر از بقیه می باشد . به وسط دریاچه بروید و از آسمان و هوا چند برابر لذت ببرید.

خب اگر علاقه دارید خودتان به تنهایی از سطح دریاچه لذت ببرید از قایق های پدالی استفاده کنید. بدون هیچ کمکی قایق خودتان را می رانید و از تنهایی خودتان لذت می برید.

باتوجه به اینکه این دریاچه کمی از شهر آنکارا دور است اما امکانات دیگری مانند هتل ها، مسافرخانه های اطراف آن وجود دارد. درصورتی که بخواهید یک شب در  آن محل داشته باشید می توانید یک اتاق روبه دریاچه برای خودتان اجاره کنید. یک شب لذت بخشی را بگذرانید.

این دریاچه به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی وتفریحی شناخته شده است اما علاوه براینجا می توانید  مکان های تفریحی شهر آنکارا را هم بروید و هیجان انگیزترین سفر را تجربه کنید.

آدرس دقیق دریاچه موگان آنکارا

برای رسیدن به دریاچه موگان میتوانید با اتوبوس های EGO177، EGO108 ، EGO182 استفاده کنید تا به دریاچه موگان برسید. اگر با ماشین شخصی می خواهید به این مکان زیبا بروید جاده آنکارا-کنیا را مستقیم بروید و تابلوی بزرگ گلباشی را خواهید دید و در کنار آن هم دریاچه دیده می شود.

و در انتها از زیبایی دریاچه گولباشی غافل نشوید

دیدنی های شهر آنکارا تمامی ندارد، یکی از جذابترین این مکان ها دریاچه گولباشی آنکارا است که ثبت خاطرات لذت بخش را انجام دهید. این دریاچه غروب های شگفت انگیزی دارد. همچنین تفریحاتی همچون قایق سواری و چندین وسایل بازی  در این مکان میتوانید استفاده کنید.

رستوران و کافی شاپ های که روبه دریاچه هستند موگان را چند برابر جذاب می کند و از دل هر گردشگری می برد. در سفر به ترکیه دریاچه موگان را از دست ندهید.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران