۷ تا از خوشمزه ترین صبحانه های ترکیه در آنتالیا

7191 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معرفی بهترین صبحانه های ترکیه ای

در سال‌های اخیر ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران در سراسر دنیا شده است. ایرانی های زیادی هم در این چند سال برای گردش و تفریح به این کشور سفر کرده اند. اگر شما هم به ترکیه سفر کرده باشید حتما به این نکته دقت کرده اید مردم ترکیه چقدر به غذا اهمیت می دهند؟ اما اگر قصد سفر به کشور ترکیه دارید باید گفت که مردم این کشور به وعده های غذایی خود اهمیت بسیاری می دهند. خوشمزه ترین صبحانه های ترکی را در هرکدام از شهرهای ترکیه خواهید دید.

در ادامه انواع خوشمزه ترین صبحانه های ترکیه که از نظر مردم و مسافران بسیار پرطرفدار هستند را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

صبحانه وعده اصلی غذای ترک ها

ترک ها صبحانه را یکی مهم ترین وعده ها اصلی می دانند. برای همین ترک ها انواع و اقسام مواد غذایی مقوی را هنگام صبحانه می خورند تا بتوانند برای ادامه روز انرژی کافی برای کار کردن داشته باشند. تمام غذاهای ترکیه ای از ترکیبات سالم درست می شود و این مهم است که چه نوع غذای را می خورند.

تجربه بهترین صبحانه در ترکیه

صبحانه ترکی ترکیبی از پنیر٬ شیر٬ گردو٬ مربا٬ تخم مرغ٬ سرشیر٬ املت و عسل است که به وقت صبحانه حداکثر کمی از آنها را نوش جان می کنند. باید این را بگوییم که در چند سال اخیر مردم ترکیه به دلیل مشغله های زیادی که دارند دیگر فرصت نمی کنند صبحانه مفصلی بخورند.

۱- کاووت یا Kvut، تجربه طعمی متفاوت از صبحانه

یکی از وعده های صبحانه بسیار لذیذ در ترکیه است که با آرد گندم سرخ شده تهیه شده است. اگر به شهر آنتالیا سفر کرده باشید و به یکی از رستوران های آنتالیا بروید. کاووت در کنار دیگر ترکیبات صبحانه نوش جان کنید. البته پیشنهاد می کنیم که با عسل این وعده را میل کنید.

۲- منمن (Menenmen) خوشمزه ترین صبحانه ترکی

یکی از خوش طعم ترین صبحانه ها در ترکیه است که از ترکیب گوجه٬ سبزی و تخم مرغ است. البته هر رستورانی٬ منمن را متفاوت طبخ می کند ولی بصورت کلی همه ی رستوران ها به یک صورت برای مشتریان سرو می کنند.

۳- خوش طعم ترین بورک از انواع صبحانه ترکیه

بورک یک نوع غذای ترکی است که بیشتر در وعده صبحانه آن را می خورند و این مدل غذا بصورت داغ برای مشتریان سرو می شود. خوشمزه ترین بورک ترکی از نظر مردم و مسافران آن بورکی که با پنیر٬ سبزیجات و گوشت چرخ کرده درست می شود. با توجه به اینکه بورک انواع و اقسامی دارد برای همین رستوران و کافه ها هرکدامشان به یک مدلی آنها را می پزند.

بورک بهترین صبحانه ترک

۴- سوسیس تخم مرغ ترکی، صبحانه معروف استانبول

انواع و اقسام غذاها در وعده های صبحانه وجود دارد از جمله ها می توان به سوسیس تخم مرغ  اشاره کرد. این وعده صبحانه به این دلیل خوشمزه است که با ادویه جات ترکی طبخ داده می شود و در اختیار مشتریان قرار می دهند. در کنار این وعده مخلفاتی مانند زیتون٬ پنیر سفید، خیار، گوجه و یک استکان چای یا قهوه سرو می شود.

سوسیس تخم مرغ بهترین صبحانه در آنتالیا

۵- سرشیر بهترین صبحانه طبیعی

قیماق یا سرشیر یکی از بهترین و مغزی ترین صبحانه ها در ترکیه به حساب می آید. سرشیر در کنار عسل٬ مربا و نان تازه سرو می شود که در کنار آن چای تازه هم باشد دیگر دلچسب ترین وعده را امتحان خواهید کرد.

سرشیر بهترین محصول طبیعی در ترکیه

۶- پیده تخم مرغ را فراموش نکنید

پیده یکی از محبوب ترین صبحانه ها در بهترین کافه های آنتالیا محسوب می شود. البته پیده شباهت زیادی به پیتزا دارد و بعنوان یکی از خوشمزه ترین صبحانه است که مواد داخل پیده بسیار متفاوت از پیتزا است ولی طعم و مزه بسیار عالی دارد. داخل پیده از سوسیس٬ تخم مرغ٬ گوجه و پنیر استفاده می شود و برای خوش طعم کرد آن از ادویجات مخصوص استفاده می شود.

 ۷- املت سفید طعمی متفاوت از صبحانه کافه ای

پرطرفدارترین صبحانه و جزء بهترین غذای ترکیه به حساب می آید و یک طعم بسیار عالی هم دارد که انرژی کافی روزانه خودتان را بدست بیاورید. روش پختن آن به این صورت که سفیده تخم مرغ٬ گوجه گیلاسی٬ شاخه رزماری٬ قارچ٬ سبزی جعفری و فلفل سیاه با هم ترکیب می کنند و بعد از چند دقیقه برای مشتریان سرو می شود.

املت سفید بهترین صبحانه محلی ترکیه

خوشمزه ترین صبحانه لاکچری را در آنتالیا امتحان کنید

ترکیه یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای مسافران و گردشگران است. بهترین تجربه سفر را زمانی خواهید داشت که از لحظه لحظه سفرتان لذت ببرید. از ثانیه ای چشمتان را باز می کنید تا زمانی که بخواهید در صبح چیزی نوش جان کنید باید برایتان لذت بخش باشد.

پیشنهاد می کنم حتما به ترک مگ سر بزنید و یک برنامه عالی برای مسافرت خود به ترکیه بچینید تا بدون دغدغه و مشکلی سفرتان به ترکیه انجام دهید.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

سلام فراموش کردین که بهترین نوع صبحانه رو معرفی کنید اونم قهوه و با ژامبون بوقلمون است که یک خوردنش لذت خاصی دارد

    سلام ممنون از اینکه وقت گذاشتین و مطالب ما رو خوندید بله مردم ترکیه برای صبحانه از مواد غذای متفاوت مانند قهوه یا ژامبون هم استفاده می کنند. اگر علاقه به غذای های ترکیه ای دارید مطالب کاملی در مورد آنها نوشته ایم حتما به این صفحه سر بزنید.

سلام خیلی صبحونه های خوشمزه ای هستند اما برای وعده های دیکه هم معرفی می کردید

    سلام صبحانه های ترکیه در جهان بسیار معروف هستند و خوردن صبحانه در آنتالیا کنار سواحل آنتالیا بسیار لذت بخش است. اما در جواب سوال شما باید بگوییم که مطالب مرتبط به غذاهای ترکی در ترک مگ نوشته شده است پیشنهاد می کنم حتما در مورد آنها بخونید.

سلام خیلی عالی بود? میشه غذای گیاهی ترکم معرفی کنید؟
ممنون