خطرات سفر زمینی به ترکیه | احتمالاتی باید در نظر داشته باشید

1475 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

لزوم آشنایی با خطرات سفر زمینی به ترکیه پیش از سفر

امروزه ترکیه به یکی از بهترین مقصدهای سفر به کشورهای خارجی در میان گردشگران ایرانی تبدیل شده است. به دلیل عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر توریستی به این کشور، سالانه ایرانیان زیادی به این کشور سفر می‌کنند. برای سفر به ترکیه می‌توان از دو روش زمینی و هوایی اقدام کرد. توجه داشته باشید که سفر به این کشور از مسیر زمینی خطرات زیادی دارد که باید پیش از انتخاب این نوع روش سفر، از آن‌ها مطلع باشید. وقوع حوادث غیرمترقبه، خستگی، بی‌خوابی، خطر تصادف، راهزنی و مشکلات رد شدن از مرز از جمله برخی از معایب و خطرات سفر زمینی به ترکیه هستند که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شویم.

سفر به ترکیه به دو روش هوایی و زمینی انجام می‌شود

شما می‌توانید به دو روش زمینی و هوایی به ترکیه سفر کنید. در روش هوایی می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های مختلف بروید و از خدمات هواپیمایی آن‌ها استفاده کنید. در روش زمینی می‌توانید یا با خودروی شخصی، یا با اتوبوس و یا با قطار به ترکیه بروید. هرکدام از این روش‌ها، مزایای و معایب خاص خود را دارند؛ البته روش زمینی خطرات به نسبت بیشتری نسبت به سفر هوایی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

برخی خطرات و معایب سفر زمینی به ترکیه

بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند، به دلیل قیمت مناسب‌تر، سفر زمینی به این کشور را انتخاب می‌کنند. اما باید بگوییم که سفر به این کشور از طریق زمینی معایب خاص خود را دارد که در برخی مواقع، این معایب تبدیل به خطری جدی می‌شوند.

خطر سرقت و راهزنی

یکی از مهم‌ترین خطراتی که در سفر زمینی به ترکیه شما را تهدید می‌کند، خطر سرقت و راهزنی است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در مسیرهای اصلی معمولا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و تنها در مواقع خاص و در جاده‌های روستایی ممکن است با چنین خطری مواجه شوید.

خطر تصادف در ترکیه

هر کشوری قوانین و فرهنگ خاص خود را در زمینه رانندگی دارد که ترکیه از این قانون مستثنی نیست. از این رو، به عنوان یک ایرانی زمانی که ترکیه سفر می‌کنید، ممکن است نتوانید فرهنگ رانندگی مردم این کشور را درک کنید و در نتیجه خطر تصادف بالا می‌رود.

عدم امکان ارتباط با مردم و امکان بروز سو تفاهم

یکی دیگر از خطرات و البته چالش‌هایی که درباره سفر زمینی به ترکی وجود دارد این است که بسیاری از مردم ترکیه به زبان فارسی و حتی انگلیسی تسلط ندارند و همین باعث می‌شود که نتوانید به درستی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. در نتیجه، امکان بروز سو تفاهم هم بالاتر می‌رود و در مواقعی ممکن است منجر به دعوا شود. از این رو، توصیه می‌کنیم اگر به زبان ترکی استانبولی تسلط لازم را ندارید، قید سفر زمینی به این کشور را بزنید. چرا که در این روش سفر، دائما در پاسگاه‌های مرزی، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌ها توقف خواهید داشت و این می‌تواند منجر به بروز مشکل برای شما شود.

 

برخی از چالش‌های سفر زمینی ممکن که است برای شما رخ دهد

برخی از چالش‌های وجود دارند که الزاما نمی‌توان آن‌ها را خطر تلقی کرد. به عنوان مثال، در سفر زمینی و مخصوصا در حین سفر با اتوبوس، ممکن است که با مشکل بی‌خوابی و خستگی مواجه شوید. این باعث می‌شود که در طول سفر به این کشور، چندان نتوانید از مسیر لذت ببرید و در نتیجه، آن اشتیاق اولیه از بین برود.

نرخ بالای بنزین؛ مشکلی که در سفر با خودروی شخصی با آن مواجه می‌شوید

اگر به دنبال سفر زمینی به ترکیه با خودروی شخصی خود هستید، باید بگوییم که نرخ بنزین در ترکیه به نسبت کشور خودمان بسیار بالاتر است و در نتیجه هزینه سفر شما بسیار بیشتر از چیزی می‌شود که ابتدا تصور آن را می‌کردید.

هر لیتر بنزین در ترکیه حدودا معادل ۵ لیر است که اگر بخواهیم آن را به نرخ ريال ایران تبدیل کنید، چیزی در حدود لیتری ۱۵ هزار تومان می‌شود. به همین خاطر است که می‌گوییم سفر زمینی با خودروی شخصی به ترکیه بسیار هزینه‌بر و چالش‌برانگیز است.

چالش‌های مربوط به کاپوتاژ خودرو

یکی دیگر از چالش‌هایی که درباره سفر زمینی از طریق خودروی شخصی به ترکیه وجود دارد، کاپوتاژ خودرو است. برای ورود به این کشور نیاز دارید که پلاک ترکیه و بین‌المللی دریافت کنید که این نیاز به طی کردن مراحل خاص خود را دارد و می‌تواند زمان و همین‌طور هزینه‌بر باشد.

سفر با قطار و اتوبوس طولانی‌تر از سفر با هواپیما و خودروی شخصی است

از جمله دیگر چالش‌های سفر زمینی به ترکیه از طریق قطار و اتوبوس، طولانی‌تر شدن زمان رسیدن به مقصد و ایست‌های متعدد در مسیر است. این باعث می‌شود که سفر برای شما خسته‌کننده‌تر از آن‌چه که فکر می‌کنید شود و در نتیجه مسیر برای شما چندان لذت‌بخش نباشد.

بهترین روش سفر به ترکیه کدام است؟

با توجه به خطرات و چالش‌هایی که در رابطه با سفر به ترکیه وجود دارد، باید بگوییم که سفر هوایی به این کشور بسیار ایمن‌تر است. البته برای سفر هوایی به ترکیه و مخصوصا از طریق هواپیمایی ترکیش ایرلاین، باید نتیجه تست کرونای منفی داشته باشید. برای این منظور، باید به سراغ مراکزی بروید که جواب این تست و آزمایش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌کنند. شما می‌توانید جهت انجام تست کرونا ترکیش ایرلاین اینجا کلیک کنید.

نرسینو؛ دریافت سریع تست پی سی از ترکیش ایرلاین

با توجه به خطراتی که سفر زمینی به ترکیه شما را تهدید می‌کنند، توصیه می‌کنیم برای سفر به این کشور به سراغ روش هوایی و از طریق شرکت‌های هواپیمایی معتبر بروید. برای سفر با هواپیما آن هم با هواپیمایی ترکیش ایرلاین نیاز به تست سی پی یا همان کرونا دارید که در نرسینو این تست را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما انجام می شود.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران