حمام رومی آنکارا، جذاب ترین آثار تاریخی ترکیه

3948 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
حمام رومی آنکارا

آنکارا دومین شهر بزرگ و پایتخت ترکیه است. گردشگران بسیاری سالانه برای بازدید از مناطق تاریخی به این کشور وارد می شوند. سفر به ترکیه و مخصوصا شهر آنکارا، در بین مردم ایران طرفداران بسیاری دارد. همین موجب شده است که در مورد جاهای دیدنی آنکارا در ترک مگ بیشتر صحبت کنیم.

درباره حمام رومی در آنکارا بیشتر بدانید

حمام رومی حدود ۸۰ سال پیش در یکی از مخروبه های شهر آنکارا کشف شد. پس از بررسی باستان شناس ترکی این حمام به عنوان یکی از مکان هایی با قدمت بیش از صد ساله شناخته اند.  قدمت بالای  حمام رومی باعث شده است محبوبیت زیادی در بین مردم شهر آنکارا داشته باشد.

حمام رومی آنکارا معروف ترین آثار باستانی ترکیه

در قرن گذشته رومیان در شهر آنکارا زندگی می کردند. ساختمان و برج های بسیار باشکوهی برای خودشان ساخته بودند و هم اکنون تنها خرابه های از آنها باقی مانده است.  حمام رومی هم در میان این خرابه ها بین سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۴۴ پیدا شده است.

اولوس آنکارا یکی از بهترین منطقه های تاریخی شهر آنکارا است. حمام رومی که به عنوان یکی از بهترین مکان تاریخی اولوس شناخته شده است. این جای دیدنی را به عنوان یک موزه در فضای باز در شهر آنکارا در نظر گرفته اند.

آشنایی معماری حمام رومی آنکارا

در گذشته رومیان یکی از تاثیرگذارترین قوم ها در تمام دنیا بوده اند. روم باستان از نظر فرهنگ، معماری و آموزش جزء بهترین و بالاترین قومیت در آسیا شناخته می شد. در قرن ها گذشته مردم کشورهای دیگر از فرهنگ رومیان تقلید می کردند.

حمام رومی آنکارا در کشور ترکیه

اگر کمی بررسی کنید متوجه می شوید که  تنها از جاه و جلال آن روزها خرابه های  باقی مانده است که نشان می دهد به چه میزان معماری رومیان باستان باشکوه است.

اما حمام رومی ۴ دیوار اصلی ساخته شده است که با قلوه سنگ های ریز و درشت پوشانده شده اند. اگر کمی به دیوارها دقت کنید سنگ های درشت مرمر درون بنا قرار گرفته اند. به درون حمام که بروید طاق های قسمت داخلی حمام به وسیله گچ سفید تزیین شده است.

به قسمت جنوبی حمام بروید با یک استخر نیم دایره ی شکل که توسط آهک پوشانده شده است را مشاهده می کنید.

تمام ویژگی حمام رومی در شهر آنکارا

حمامی رومی در آنکارا در ابعادی حدود ۱۲۰ در ۸۰ متر ساخته شده است که دارای بخش های مختلفی از جمله موارد زیر است.

ویژگی های حمام رومی آنکارا
  • اتاق سرد
  • اتاق ولرم و گرم
  • سیستم گرمایشی
  • اتاق مخصوص پوشیدن لباس
  • استخر و سونا
  • اتاق رختکن
  • اتاق استراحت

دیگر آثار باستانی اطراف حمام رومی آنکارا

حمام رومی در منطقه اولوس آنکارا قرار گرفته است. این منطقه دارای آثار باستانی بسیار زیادی از جمله معبد آگستوس، موزه جنگ استقلال، موزه قومی آنکارا، مسجد حاجی بایرام هستند. بعد از بازدید حمام رومی می توانید به دیگر مناطق سر بزنید.

هزینه بلیت موزه حمام رومی

برای بازدید از آثار باستانی حمام رومی  باید هزینه حدود ۵ لیر برای ورود به این موزه پرداخت کنید. در تمام طول روز هفته میتوانید از ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر  برای بازدید به این مکان مراجعه کنید.  در فصل زمستان ساعت بازدید از این مکان تا ساعت ۵ عصراست.

مسیرهای دسترسی به حمام رومی

منطقه اولوس در منطقه خوش دسترس در شهر آنکارا قرار گرفته است. حمام رومی در خیابان چانکری در بین میدان اولوس و میدان بایزید قرار گرفته است. تمام وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، تاکسی، مترو به منطقه می روند.

و در انتها دیدن بهترین آثار تاریخی آنکارا را فراموش نکنید

آنکارا شهری با قدمت چند صد ساله که گردشگران بسیاری را سالانه وارد این شهر می کند. مکان های دیدنی و تفریحی بسیاری در شهر آنکارا وجود دارد و می توانید در سفر به آنکارا خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید. اما اگر علاقه ای به آثار باستانی دارید، یکی از مشهورترین جاهای تاریخی، حمام رومی  در شهر انکاراست. در این مقاله تمام قسمت های مختلف حمام رومی را بررسی کرده ایم.

آنکارا مکان های دیدنی آنکارا

نظرات کاربران