جنگل بلگراد استانبول٬ دیدن شگفت انگیزترین منظره در ترکیه

3875 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد معروف ترین و جذابترین جنگل در استانبول است.  بلگراد برای استانبولی ها یک جای هیجان انگیز و زیباست که تمام شگفتی و زیباهای در آنجا جمع شده است. به سادگی و بدون دردسر می توانید به قطعه بینظیر طبیعت استانبول بروید.

تمام افرادی که  از راه دور  پا به بلگراد می گذارند احساس ناراحتی از راه دور نمی کنند. جنگل بلگراد بعنون ریه های استانبول شناخته شده اند و هرکسی که به آنجا می رود حس تازگی و زنده بودن می کنند. در ادامه می خواهیم در مورد تمام جزئیات جنگل بلگراد صحبت کنیم.

تمام حقایق در مورد جنگل بلگراد

جنگل شگفت انگیز بلگراد در شرقی ترین نقطه شبه جزیره Çatalca قرار گرفته است.  از شمال با ضلع اروپایی و از شرق نزدیک تنگه بسفر قرار دارد.  مساحت جنگل حدود ۵۳۰۰ هکتار وسعت دارد و بلندترین نقطه آن ۲۳۰ متر است.

پارک جنگلی استانبول

وقتی وارد جنگل شوید با انواع و اقسام گونه های گیاهی مواجه خواهید شد٬ درختانی همانند شاه بلوط٬ راش٬ ممرز و بلوط  وجود دارد. بیشتر مردم بومی استانبول برای گردش و تفریح یا همان پیک نیک های آخر هفته به این مکان زیبا می روند.

به اطراف جنگل که بروید با یک صحنه بسیار زیبا و جذاب روبرو می شوید. سدهای تاریخی که در اطراف جنگل وجود دارند که در فصل بارش باران آبها در آنجا ذخیره می شوند. سدهای با نام های سلطان محمود دوم بنتلی (۱۸۳۹)٬ ولیه بنت (۱۷۹۶)٬ توپوزلو (۱۷۵۰)   ساخته شده اند.

هرکدام از سدها قدمت بیش از صدسال دارند که برای تامین آب دوره عثمانی طراحی و ساخته شده اند. اهمیت هرکدام از این سدها به قدری برای حاکمان عثمانی اهمیت داشته است که آسیب به سدها مجازات سنگینی همانند مرگ دارد. دلیل اصلی چنین مجازاتی وجود جنگل ها در کنار سدهاست که در قلب اوپل استانبول قرار گرفته است. جنگل بلگراد پس از اینکه توسط صبرها محاصره شد به بلگراد تغییر اسم داده شد.

از جنگل بلگراد چه زمانی بازدید کنیم؟

برای بازدید جنگل می توانید در هرروز و ساعت به آنجا بروید. اما هرمکانی “  بهترین زمان “  برای آن وجود دارد. بهترین زمان برای رفتن به جنگل بلگراد وقتی است که می خواهید از میان جمعیت فرار کنید و به دنبال آرامش می گردید و تنهایی ساعت ها تو رویایی خودتان غرق شوید.

بازدید از جنگل بلگراد استانبول

صبح های زود هنگامی که خورشید طلوع نکرده و داخل جنگل شوید. با قدم زدن هوای سالم را وارد ریه های خودتان کنید و لذت چندصدبرابری از هوای دلچسب ببرید. اگر آن ساعت وارد جنگل شوید تمام سایه های سبز را خواهید دید. پیشنهاد می کنم هیچ گونه آهنگی همراه خودتان نبرید بلکه از صدای پرندگان لذت ببرید. هرروز و ثانیه در فصل بهار و پاییز بهترین زمان ایده آل برای قدم زدن است. سعی کنید در طول تابستان مخصوصا آخر هفته ها به آنجا نروید.

در جنگل بلگراد چه کاری باید کرد؟

هرجای می توانید یکسری فعالیت برتری انجام دهید اما در جنگل یکسری فعالیت های کوچیک اما دلچسبی انجام دهید: پیاده روی! یکی از لذت بخش ترین کارها در دل جنگل بلگراد استانبول است٬ پیاده روی را همراه با آهنگ پرندگان انجام دهید.

چادر بزنید! کنار دریاچه یا سد چادر خودتان بازکنید و از یک منظره نفسگیر لذت ببرید. همچنین کنار جنگل رستوران و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید غذا یا نوشیدنی های مورد نظر خودتان را خریداری کنید. اما اگر به قصد پیک نیک رفته اید سبد بزرگ غذای خودتان را همراهتان ببرید و از غذاهای خانگیتان در یک فضای دلچسب لذت ببرید.

بهترین فعالیت در بلگراد قدم زدن و رسیدن به منطقه ببک BBQ در شمال بلگراد است که ثانیه های لذت بخشی برای خودتان حتما می سازید. خانه ای مثلثی بسیار زیبایی در آنجا وجود دارد که بعنوان یک مکان دیدنی و جذاب از آن یاد می شود.

در انتها به سمت قنات های سنتی و تاریخی جنگل بلگراد بروید و لذت چندصد برابری ببرید. بعد از رفتن به جنگل بلگراد پیشنهاد می کنم به سمت پارک مینیاتوری استانبول بروید و بادیدن آنها لذت ببرید.

مناطق پیک نیک بلگراد استانبول

برای امنیت بیشتر در جنگل بلگراد یکسری مناطق را در نظر گرفته اند که می توانید برای تفریح به آنجا بروید و حس عالی را تجربه کنید. از جمله این مناطق می توان به موارد اشاره کرد:

  • نست (Nesset Suyu)
  • مهمت آیف (Mehmet Aif Ersoy)
  • کرازلیبنت (Kirzalibent)
  • Irmak
  • Falih Rifki
  • Bentier

 

چگونه به جنگل بلگراد استانبول برویم؟

بیش از چندین جواب برای رسیدن به جنگل بلگراد وجود دارد. رسیدن به بلگراد با ماشین شخصی خود یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی براحتی امکان پذیر است. به سمت Göktürk از سمت Bahcekoy بروید و بهتر است از علائم جنگل استفاده کنید. یا از اتوبوس های D2 از سمت بشیکتاش سوار شوید٬ مستقیم به جنگل خواهید رسید.

جاهای دیدنی استانبول تنها جنگل بلگراد نیست!

بلگراد یکی از جنگل های زیبا و دل انگیز استانبول به حساب می آید اما تنها جای دیدنی تلقی نمی شود! کاخ دلما باغچه استانبول یا کاخ بیلربی هم جز بهترین و دیدنی ترین جاهای استانبول شناخته شده است پیشنهاد می کنم حتما در سفرتان از آنجا لذت ببرید.

 

استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران