جزیره بورگاز آدا استانبول٬ دیدن شگفتی در دنیا

3888 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
جزیره بورگاز آدا استانبول

استانبول شهری با جذابیت های دیدنی و تفریحی متفاوت از بقیه شهرهای دنیاست. تنها شهر در کل جهان است که به دوقسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است و همین باعث شده که مسافران و گردشگران بسیاری برای تفریح و گردش وارد استانبول شوند.

جذابیت استانبول تنها به پل بسفر نیست بلکه دیدنی های بسیار شگفت انگیز هم دارند از جمله آنها می توان به جزایری که در استانبول وجود دارد اشاره کرد. جزایر پرنس یکی از مجموعه جزایر شهراستانبول است که درون آن از چند جزیره تشکیل شده است. در ادامه قرار است در مورد جزیره بورگاز آدا که یکی از جزایر پرنس می شود صحبت کنیم.

جزیره بورگاز آدا٬ بهترین جزیره پرنس

بورگاز آدا٬ در غرب هیبلیادا و توقف دوم بعد از کینالیادا قرار گرفته است. این سومین جزیره بزرگ پرنسس در استانبول است و نسبت به دوتا دیگر Buyukada آرامتر است و می توان با تمام وجود آرامش را برای چند روز هم که شده حس کنید.

آشنایی با جزیره بورگاز آدا استانبول

جزیره بورگاز ادا به دلیل موقعیت مکانی منحصر به فرد و مناظر طبیعی باشکوهی دارد و مکان عالی برای نورپردازی های ادبی و هنری است.

امکانات تفریحی و دیدنی جزیره بورگاز آدا استانبول

جزیره بورگاز آدا یکی از آرامبخش ترین جزایر پرنس در شهر استانبول است. مشکلات مهم جزیره بورگاز آدا٬ شناخته نبودن این جزیره در بین دیگر جزایر پرنس است. این جزیره علاوه براینکه جزیره ای پر از آرامش روحی و روانی دارد دارای تفریحات و دیدنی های بسیار مهیج دارد.

رستوران و کافه های جزیره

جزیره بورگاز آدا رستوران و کافه های کمی دارد. اما همین تعداد کم هم بسیار عالی و چشم نواز هستند. رستوران بسیار معروف جزیره کالپازانکایا نام دارد که بیشتر گردشگران و مسافران برای لذت بردن از جزیره و خوردن یک غذای خوشمزه به آنجا می روند.

رستوران و کافه جزیره بورگاز آٔدا

غذاهای که در این رستوران برای مشتریان سرو می شود از مواد اولیه تازه تهیه می شود. بیشتر غذاهای کالپازانکایا دریای هستند و طعم بسیار عالی دارند. طعم مدیترانه ای٬ طعمی بیادماندنی و خوشمزه ای است.

اما کافه چهار حرف که واقعا در جزیره حرف ندارد. کافه چهار حرف کافه ای عالیست که می توانید یک روز خاطره انگیز را برای خودتان بسازید. دور تا دور کافه Four Letter Word Coffee شیشه پوشانده شده است و می توان هنگام خوردن یک چای دلچسب یا قهوه ترکی عالی دریا را هم تماشا کنید و لذت ببرید.

 جزیره گردی با وسیله نقلیه سنتی

گشتن جزیره و دیدن مناظر طبیعی جزیره همیشه لذت بخش بوده است اما چیزی که بیشتر از همه لذت آنرا چند صد برابر می کند گشت و گذار با وسیله نقلیه سنتی مانند کالسه های بسیار زیبا قدیمی از دوران عثمانی است.

کالسکه سواری در جزیره بارگاز آدا

گشتن تمام جزیره بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد برای همین به شما پیشنهاد می کنم اگر برای تفریح و گردش به این جزیره می روید حتما از تور دور جزیره استفاده کنید.

تفریح دریایی در اطراف جزیره بورگاز آدا

به جزیره رفتن و از وسایل آبی آن استفاده نکردن جزء پشیمانی چیزی به جا نمی گذارد. قایق سواری و کشتی های شبانه٬ تفریحاتی هستند که سفر به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

تفریحات دریایی جزیره

قایق سواری از آن دسته تفریحاتی هست که می توانید در روز دور جزیره را بچرخید. داخل قایق موزیک مهیجی همراه باسرعت گذاشته می شود و لذت دیدن مناظر را چندین برابر می کند.کشتی های تفریحی استانبول تفاوت زیادی با کشتی های شبانه جزیره دارد. اما در همین کشتی های شبانه می توانید رقص و پایکوبی انجام دهید.

کشتی های شبانه دوطبقه هستند که در طبقات بالا دارای بارهای نوشیدنی های فوق العاده ای هستند و در کنار آن می توانید با بالکن قایق بروید و دریا رو هنگام شب ببنید و لذت ببرید.

موزه تاریخی جزیره فراموش نکنید

موزه مشهوری در جزیره وجود دارد که در ابتدا خانه یا همان عمارت برای نویسنده مشهور ترکی که دوران بیزانس زندگی می کرد٬ بوده است. اما امروزه خانه بعنوان موزه در نظر گرفته شده است و بازدیدکنندگان بسیاری از اینجا دیدن می کنند. بعد از اینکه از موزه دیدن کردید می توانید به کلیسا که روبروی موزه قرار دارد بروید و از آنجا دیدن کنید.

بازدید از دیگر دیدنی های جزیره

محبوب ترین و مشهورترین مکان در جزیره ٬ تپه Bayrak نام دارد. هنگامی که بالای جزیره بروید تمام مناظر زیبای بورگاز را در ثانیه خواهید دید. در همان بالای تپه ویرانه های از قله بایراک وجود دارد که از قرن ۹ ساخته شده بود.

جزیره بورگازا آدا دارای امکانات زیادی است که توسط ساکنان استانبول مورد استفاده قرار می گیرد.  مسجد پشت میدان هنگام قرار گرفته است. کمی جلوتر بروید با کلیسایی روبرو خواهید شد که می توانید با فرهنگ مذهبی مسیحیان ترکی هم آشنا شوید.

مسیرهای دسترسی به بورگازآدا

اگر سفرهای مداوم برروی کشتی های دریایی دارید می توانید از سواحل سرکیسی استانبول تا جزیره پرنسس به بورگازادا دسترسی داشته باشید. همچنین برای بازدید از بورگازادا را می توان با یک اتوبوس از دریای Eminonu٬ Kadikoy٬ Kabatas٬ Bostanci بروید.

استانبول مکان های تفریحی استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران