تپه ‌های چاملیجای استانبول معروف به بام استانبول

3332 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
تپه های چاملیجا کجاست

بی شک استانبول یکی از زیباترین شهر های دیدنی دنیاست که علاوه بر دو قاره ای بودنش جذابیت های بی نظیر دیگری هم دارد. حتی اگر شما افرادی باشید که تا به حال به این شهر زیبا سفر نکرده اید  احتمالا از عکس های مختلف به زیبایی، بافت خاص مناطق و همچنین معماری شهری مخصوص به خودش آشنا شده اید. امرزو قرار است با هم به یکی از زیباترین قسمت های این شهر یعنی تپه های چاملیجای استانبول برویم که به بام استانبول معروف است. پس همراه ترک مگ باشید تا سفر بر فراز استانبول را تجربه کنیم.

بام استانبول کجاست؟

معروف ‌ترین تپه های استانبول در بخش آسیایی این شهر قرار دارند که با نام چاملیجا (Çamlıca Hill) شناخته می ‌شوند. به دلیل ارتفاع زیاد این تپه ها نسبت به سایر تپه ‌های استانبول به آن بام استانبول هم می گویند؛ درست مثل بام تهران خودمان یا شهرهای دیگر. ارتفاع این تپه ها تا اندازه ای است که از بیشتر مناطق استانبول قابل رویت هستند و به همین دلیل جزو یکی از زیباترین مکان های تفریحی استانبول به حساب می آیند.

نمای بینظیر بام استانبول

زیبایی تپه های جاملیچا زمانی که در اطراف تنگه بسفر باشید دو چندان می شود. در روز هایی از سال که هوای مطبوع و بهاری در چاملیجا حاکم می شود، بهترین فرصت برای تفریح و بالا رفتن از تپه های بام استانبول است که می تواند خاطره یک روز خوش را برایتان به جای گذارد.

چگونه به تپه های چاملیجا در بام استانبول برویم؟

برای رفتن به بلندترین تپه های استانبول می‌ توانید از انواع وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو استفاده کنید. اگر شما هم مانند بسیاری از توریست های دیگر در نزدیکی میدان تکسیم اقامت دارید می توانید به راحتی از متروی ایستگاه میدان تکسیم استفاده کنید. عمدتا همه هتل ها نقشه راه های ارتباطی در استانبول را دارند که می توانید از آن به عنوان راهنمای سفر به استانبول و یافتن مسیر ها در طول مدت اقامتتان استفاده کنید.

به این صورت که ابتدا از  ایستگاه مترو آن به سمت حاجی عثمان بروید و در ایستگاه گایرت تپه پیاده شوید. حالا از آنجا با اتوبوس به ایستگاه کوپرولو کاوشاک بروید و در این ایستگاه مجددا سوار اتوبوس شوید. با استفاده از خط ۵۲۲ عالمدا به ایستگاه کیسیکلی بروید. حالا می توانید از مناظر زیبای این تپه ها لذت ببرید و با کمی پیاده روی خودتان را به ورودی اصلی برسانید.

تصویر پل بغاز از بام استانبول

بهترین زمان بازدید از تپه های چاملیجا

اوایل فصل تابستان هوای این تپه ها بسیار مطبوع و همراه نسیم ملایم است. طبیعتا در این زمان بازدید از چاملیجای استانبول به اوج خود می رسد و توریست های زیادی به این منطقه می آیند. پس اگر اهل شلوغی نیستید و ترجیح می دهید از طبیعت بام استانبول در روز های خلوت تری بازدید کنید پیشنهاد می کنیم، رفتن به تپه های اطراف تنگه بسفر را به روز های بهار یا فصل پاییز موکول کنید. از آنجایی که غروب این تپه ها و نظاره کردن شهر زنده استانبول از این نما بسیار دلپذیر است، می توانید هنگام غروب به بلندترین تپه استانبول بروید.

رستوران و کافی شاپ های بام استانبول را از دست ندهید

یکی از جذابیت های طبیعت گردی زمانی است که با لذت چشایی تلفیق شود. در تپه های زیبای چاملیجا نیز کافی شاپ ها و رستوران های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال کافی شاپ پیرلویی با دکوراسیون خاص خود که مربوط به اواخر قرن نوزدهم میلادی است یکی از جذاب ترین کافه هایی است که در بام استانبول قرار دارد. در این رستوران فقط چای و قهوه و ساندویچ های کوچک سرو می گردد که مهمانان آن همیشه توریست ها و گردشگران تور استانبول بوده اند،این کافی شاپ را برای نوشیدن قهوه و چای خود انتخاب می کنند.

کافی شاپ و رستوران های تپه های چاملیجا

با وجود اینکه بام استانبول در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد اما به دلیل ارتفاع ۲۶۸ متری که از سطح دریا قرار گرفته است منظره اروپایی استانبول قابل رویت است.  با قرار گرفتن روی بام به راحتی می توانید تنگه بسفر، قسمت های اروپایی استانبول، بندرگاه، کشتی های موجود در بندر و همچنین پل بوغاز را از بالای تپه ببینید و از خوردن نوشدنی های مورد علاقه تان لذت ببرید.

عاشقان عکاسی بازدید از بلندترین تپه های استانبول را فراموش نکنند

تپه های چاملیجا یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول برای عکاسی بشمار می رود. پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که همیشه دوست دارید از سفرهای خود عکس های خاص داشته باشید شک نکنید که بهترین مکان همینجاست. بام استانبول به قدری زیباست و نمای عالی دارد که برخی عروس و داماد ها نیز برای گرفتن عکاس های خود به این مکان می آیند.

تپه های چاملیجا با منظره پل بوغاز

اگر شما هم جزو عروس و داماد هایی که هستید که با تور استانبول سفر نکرده اید و می خواهید خودتان به تپه های زیبای چاملیجا برسانید کافیست با در دست داشتن نقشه مترو استانبول خودتان را به ایستگاه گایرت تپه برسانید و از آنجا با اتوبوس به سمت تپه های دوست داشتنی و مرتفع چامیلجا برسانید. اگر تا کنون تجربه سفر به استانبول و بازدید از جاها دیدنی آن را داشته اید با ما هم به اشتراک گذارید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول مکان های تفریحی استانبول

نظرات کاربران