اسکی در کوه الما آنکارا؛ مهیج ترین تفریح در ترکیه

4161 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
اسکی در کوه الما

اگر می خواهید سفری هیجان انگیز به شهر آنکارا را تجربه کنید؛ پیشنهاد می کنم قبل از مسافرت با تمام جاهای تفریحی و دیدنی شهر آشنا شوید. اینطوری می توانید برنامه ریزی عالی را برای مسافرت خودتان انجام دهید. ترک مگ در مورد تک تک جاهای شهر آنکارا نوشته است که با خواندن آن مطلب یک سفر شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد. در ادامه همراه ترک مگ شوید.

آنکارا شهری از افسانه باورکردنی

آنکارا؛ دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور ترکیه است که این شهر به عنوان یک مرکز سیاسی شناخته شده است . تمام محافل و همایش های سیاسی مختلف در آنکارا برگزار می شود. به همین دلیل مسافران زیادی که قصد سفر به ترکیه را دارند، چنین فکر می کنند تفریحات در آنکارا وجود ندارد. اما اشتباهی بزرگ است و آنکارا جاهای تفریحی و دیدنی بسیار زیادی دارد و اگر این شهر را برای سفر انتخاب نکنید افسانه های شگفت انگیزی را از دست خواهید داد.

آنکارا پایتخت ترکیه
ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای سفر هیجان انگیز است؛ اگر شک دارید مقصد شما برای مسافرت آنکارا باشد مقاله مرتبط با آنکارای ترکیه را در ترک مگ بخوانید حتما تصمیم تان تغییر می کند.

تفریحات مهیج در آنکارا

شهر آنکارا دارای جاذبه های تفریحی بسیار زیادی است و کمتر مسافران مقصد ترکیه از این موضوع اطلاع دارند. آنکارا شهر بزرگ ترکیه، در زمره شهرهای مدرن دنیا قرار گرفته است که تفریحات مهیجی برای جذب توریست های خارجی ایجاد کرده اند. از جمله تفریحات هیجان انگیز می توان به پارک های آبی آنکارا، رقص روی یخ، آکواریوم آکوا وگا، پارک گنچلیک، پارک جنگلی آتاتورک و کلی مکان تفریحی دیگر اشاره کرد.

کوه اٍلما؛ شکوهی از استقامت در آنکارا

کوه الما، با ارتفاع ۱۸۵۵ متر در ۲۳ کیلومتری در شرق آنکارا قرار دارد که بیشتر مکانی برای تفریح و گردش در نظر گرفته شده است. دارای چندین پناهگاه که کوهنوردان می تواند برای استراحت به آنجا بروند و چندین ساعت اسکان داشته باشند.

تفریح مهیج در کوه الما
کوه الما مکانی برای تفریح در نظر گرفته شده است که پیست اسکی و تله کابین به عنوان یکی از مفرح ترین تفریحات در شهر آنکارا می باشد. وقتی اولین برف زمستانی در آنکارا می بارد به این معنی است که فصل اسکی و ورزش های زمستانی شروع شده است که می توان در این مرکز تفریحی لذت برد.

ورزش اسکی؛ تفریح شاد

ورزش اسکی یک نوع تفریح و سرگرمی گران قیمت به حساب می آید که با استفاده از چوب های صاف و بلند که به کفش خود متصل می کنند یک مسیر طولانی را از بلندای کوه به سمت زمین حرکت می کنند.

ورزش مفرح در کوه الما
البته باید این نکته را یادآوری کنم که اسکی تنها روی کوه نیست بلکه انواعی مانند اسکی پرش، اسکی صحرایی و اسکی تلمارک هم معروف است.
اما اسکی روی برف رو قرار امتحان کنید به موارد زیر می توان اشاره کرد از جمله آنها :
• اسکی مارپیچ کوچک
• اسکی مارپیچ بزرگ
• اسکی سرعت
• سوپر جی
• سوپر ترکیبی
• اسکی شمالی
• اسکی تلمارک

اسکی در کوه اِلما آنکارا ؛ تجربه متفاوت از تفریح

اسکی الما داغ در دامنه های شمالی الما در آنکارا قرار دارد که ۱۸ کیلومتر با شهر آنکارا فاصله دارد. پیست اسکی در ارتفاعات ۱۵۰۰-۱۸۰۰ متر کوه الما قرار گرفته است. وقتی اسکی سواری را می توانید در کوه الما انجام دهید که بارش برف در ماههای ژانویه- مارچ شروع شود و حدود ۳۰ سانتی متر هم برروی کوه نشسته باشد.
باتوجه به اینکه پیست اسکی الما جزء مشهورترین و محبوب ترین پیست ها در ترکیه به حساب می آید، موجب شده است که هر سازمانی برای خودش یک اقامت گاهی را در بالای کوه ایجاد کنند. از جمله این ارگان ها می توان به دانشگاه بزرگ آنکارا، اداره ورزش و جوانان، دانشگاه صنعتی خاورمیانه، دانشگاه حاجت تپه، وزارت گردشگری اشاره کرد.

اسکی در کوه الما در شهر آنکارا
امکانات و ویژگی های دیگری هم این پیست اسکی دارد. استخر سرپوشیده شنا، سونا، دیسکوتک، تله فریک نیروی هوایی، کافه تریا و رستوران و غیره می باشد.
ظرفیت تله فریک ۷۲۰ نفر در ساعت است و به طول ۵۴۸ متر ارتفاع می باشد، پیستی از نوع متوسط و راحت است. برای رفتن به پیست اسکی الما می توانید با وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

در انتها با اسکی در کوه اِلما لحظه های نابی داشته باشید

بعداز تفریح کردن هیجان انگیز در شهربازی آنکا در آنکارا می توان با اطمینان گفت که اسکی در کوه الما یکی از محبوب ترین تفریحات در ترکیه به حساب می آید. گردشگران زیادی حتی برای زمان کوتاهی به کوه الما برای اسکی سواری می روند.
آنکارا شهری پراز تفریحات هیجان انگیز و دیدنی که می توانید مسافرت عالی را برای خودتان رقم بزنید.

آنکارا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران