آشنایی با منطقه بشیکتاش استانبول

3757 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
منطقه بشیکتاش استانبول

هر ساله میلیون ها گردشگر از ایران و سایر نقاط جهان، کشور ترکیه را برای بازدید انتخاب می کنند. استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است. مساجد، کاخ ها، مراکز خرید و جاذبه های توریستی بیشمار دیگری در کوچه پس کوچه ها و محله های استانبول یافت می شود که سر زدن به هر کدام، تجربه لذت بخشی است. لازمه پیدا کردن اماکن تفریحی استانبول، آشنایی با محله های آن است. یکی از زیباترین نقاط شهر، منطقه بشیکتاش است که در این راهنمای سفر به استانبول قصد داریم به معرفی این منطقه اروپایی استانبول، مسیر یابی از مرکز شهر به سواحل بشیکتاش و زیبایی های پرشمار  آن بپردازیم. با ما در ترک مگ همراه باشید.

منطقه بشیکتاش استانبول کجاست؟

بشیکتاش یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که در ناحیه اروپایی ترکیه و در غرب تنگه بسفر قرار دارد. بشیکتاش، از شمال با سارییر و شیشلی، از غرب با منطقه کاغذ خانه و از سمت جنوب با بی اغلو هم مرز است. این منطقه در امتداد ساحل ترکیه از چند نقطه مهم شامل کاخ دولما باغچه استانبول در جنوب تا منطقه ببک در شمال محله، میزبانی می کند. همچنین بسیاری از نقاط مشهور و نسبتا گران قیمت استانبول مانند لونت و اتیلر را می توان در بشیکتاش پیدا کرد. معرفی محله بشیکتاش ترکیه اگرچه منطقه بشیکتاش استانبول که به زبان ترکی به معنای گهواره سنگی است، از نظر مساحت و جمعیتی که به خود اختصاص داده است، منطقه نسبتا کوچکی محسوب می شود اما به دلیل داشتن مناطق تجاری، اماکن تاریخی، دانشگاه ها و چشم انداز زیبای تنگه بسفر، یکی از نقاط مهم شهر به حساب می آید.

چگونه از تکسیم به بشیکتاش برویم؟

منطقه بشیکتاش استانبول نقاط و مراکز دیدنی دارد که حتما باید در سفر به استانبول از آن ها بازدید کنید. از بازار محلی گرفته که حتما شما را به یاد بازار های کشور خودمان می اندازد تا مسجد اورتاکوی که در کنار مسجد سلطان احمد یکی از مهمترین نقاط مذهبی شهر است. برای این که خود را از مرکز شهر استانبول، یعنی میدان تکسیم به بشیکتاش برسانید با تاکسی کمتر از ۱۰ دقیقه زمان از شما می گیرد. البته گزینه های جذاب تری هم برای رفت و آمد میان دو منطقه پیش روی شما است. سفر دریایی در سواحل بشیکتاش اگر زمان کافی برای گشت و گذار دارید، پیشنهاد می کنیم در میدان تکسیم سوار قطار های شهری شده و پس از ۱۰ دقیقه سفر در کاباتاش از قطار پیاده شوید. سپس بوسیله تراموا های استانبول و با گذر از ۳ ایستگاه، در ایستگاه سیرکه جی از آن پیاده شده و با اندکی پیاده روی خود را به اسکله امینونو برسانید. در آن جا قایق های مسافر بر برای جابجایی شما از طریق تنگه بسفر به سمت اسکله بشیکتاش آماده هستند. تمام این فرایند ۱ ساعت طول خواهد کشید که در طول این مسیر، تجربه تراموا سواری در شهر تا فرصت سفر دریایی، خاطره ای خوش برای شما رقم می زند.

تماشای زیبایی های دریا در ساحل بشیکتاش و موزه دریایی استانبول

یکی از بهترین فرصت هایی که در سفر به محله ها و شهر های ساحلی استانبول برای مسافران مهیا می شود، قایق سواری، پیاده روی و گشت و گذار در سواحل و مناطق دریایی است. قایق های کروز در ساحل بشیکتاش، تجربه منحصر به فردی برای تماشای تنگه بسفر برای شما رقم خواهد زدموزه دنیز بشیکتاش همچنین در حوالی سواحل بشیکتاش می توانید به موزه نیروی دریایی استانبول سر بزنید. این موزه نظامی که در سال ۱۸۹۷ تاسیس شد، یکی از معروف ترین موزه های شهر است و مجموعه متنوعی از ۲۰,۰۰۰ قطعه تاریخی در زمینه دریانوردی را در خود جای داده است. پیشنهاد می کنیم در سفر به بشیکتاش، حتما بازدید از موزه نیروی دریایی استانبول را که قیمت پایین بلیط، آن را در زمره ارزان ترین موزه های شهر قرار داده است، در برنامه سفر خود قرار دهید. هتل کمپینسکی استانبول

هزینه هتل های بشيكتاش استانبول

هتل های بشيكتاش استانبول در سراسر این منطقه ساحلی شهر پراکنده شده اند و موقعیت مناسبی را برای شما فراهم می کنند تا گزینه های زیادی، چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ موقعیت مکانی برای اقامت در برابر خود داشته باشید. از اقامتگاه های ارزان قیمت گرفته که بین ۲۰ تا ۹۰۰ لیر برای هر شب اقامت هزینه خواهند داشت تا کاخ چراغان که امروزه به عنوان بخشی از هتل ۵ ستاره کمپینسکی، به شمار می رود و یا هتل سویسوتل بسفروس که یکی از محبوب ترین هتل های استانبول است.

در بازدید از منطقه بشیکتاش استانبول می توانید از این مناطق هم دیدن کنید

در کنار موزه نیروی دریایی، سواحل زیبای بشیکتاش و کاخ چراغان که در بالا به آن ها اشاره شد، جاذبه های گردشگری متعدد دیگری نیز در بشیکتاش یافت می شود که توصیه می کنیم حتما در سفر به این نقطه از شهر استانبول از آن ها دیدن فرمایید.

  • کاخ دلمه باغچه
  • پارک ییلدیز
  • موزه نقاشی و مجسمه
  • موزه اورتاکوی
  • مقبره‌ بارباروسا

شما از کدام محله استانبول دیدن کرده اید؟ می توانید خاطرات و تجربیات خود از سفر به این نقاط از کشور ترکیه را با ما و دیگر خوانندگان ترک مگ در میان بگذارید.

استانبول راهنمای سفر به استانبول مکان های تفریحی استانبول

نظرات کاربران