پارک ملی آنتالیا را با تصاویر زنده بشناسید

3462 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک ملی کوپرولو کانیون در آنتالیا ترکیه

شهر آنتالیا ترکیه یک شهر بسیار سبز و تفریحی است که علاوه بر تمام زیبایی ها و جاذبه های گردشگری که دارد، مملو از پارک های بزرگ و مناطق سر سبز است. جذاب تری این پارک ها پارک ملی آنتالیا است. اگر یک بار به پارک ملی در آنتالیا ترکیه بروید با ساعت ها قدم زدن و مشاهده ی مناظر کم نظیر این پارک سیر نمی شوید. در این قسمت از سفر به آنتالیا همراه ترک مگ باشید تا با پارک ملی در آنتالیا بیشتر آشنا شویم.

پارک ملی آنتالیا یا همان کوپرولو کانیون کجاست؟

پارک کوپرولو کانیون همان پارک ملی آنتالیا است که تقریبا در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر زیبای آنتالیا قرار دارد. پارک کوپرولو یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است که در بخش شمال شرقی این شهر قرار گرفته و در سال ۱۹۷۳ رسما به عنوان پارک ملی آنتالیا اعلام شد. پارک ملی ۳۶۵ کیلومتر مربع وسعت دارد ه از رودخانه بی نظیر کپرو می گذرد. درختان صنوبر عظیم، وجود انواع جانوران زیبا و سبزی گیاهان یک منطقه رویایی را به چشمان هر بیننده ای هدیه می دهد.

پارک مل آنتالیا کوپرولو کانیون

پارک ملی یک منطقه حفاظت شده است که انواع گونه های گیاهی و جانوری مانند درختان سرو، کاج، بز کوهی، خرس قهوه ای، روباه و گرگ در ان وجود دارد. حرکت ماهی های قزل آلا نیز در رودخانه کوپرولو به راحتی قابل دیدن است.

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا یا بلندترین دره ترکیه

یکی از جذابیت های این پارک، وجود بلند ترین دره ترکیه به نام “کوپرولو” است. این دره از دره های پلدار است که عمق آن به چهارصد متر و طولش به چهارده کیلومتر می رسد. عمیق ترین دره ترکیه به موازات رودخانه کوپرو امتداد می یابد و آن را تبدیل یکی از زیباترین جاذبه های توریستی تفریحی در این منطقه کرده است.

تفریحات پارک ملی کوپرولو کانیون در آنتالیا ترکیه

در شهر آنتالیا پارک های زیادی وجود دارد که معمولا همه در کنار هم و در نزدیکی ساحل هستند؛ مانند ساحل لارا که به آبشار زیبای دودن منتهی می شود. اما پارک ملی کوپرولو در آنتالیا جزو مناطق گردشگری است که علاوه بر مناظر زیبا امکان انجام فعالیت های تفریحی زیادی را برایتان فراهم می کند.

پارک ملی آنتالیا فضای مناسبی برای گردش های دسته جمعی و خانوادگی محسوب می شود. شما می توانید لذت پیک نیک کوچک در جنگل یا نوشیدن آبمیوه های طبیعی روی نیمکت های این پارک را تجربه کنید.

جاذبه های تفریحی و رستوران های پارک ملی کوپرولو کانیون

لذت رستوران گردی در کنار دیدن جاذبه های کوپرولو کانیون

از دیگر امکانات پارک کوپرولو کانیون که برای توریست ها فراهم شده، کافه هایی است که در این منطقه پراکنده شده اند . شما می توانید به آن جا بروید و ساعتی را در آرامش قهوه بنوشید و یا به گپ و گفت بپردازید. در این پارک رستوران های زیادی وجود دارند که جزو پر طرفدارترین رستوران های آنتالیا به شمار می روند. پیشنهاد می کنیم اگر به غذاهای دریایی و مدیترانه ای علاقه مند هستید حتما به به رستوران های پارک ملی سری بزنید و در کنار تفریح لذت خوردن غذاهای تازه را از دست ندهید.

با توجه به وجود ماهی های قزل آلا در رودخانه کوپرولو این گزینه را می توانید در منوی بیشتر رستوران های این منطقه ببینید. یکی از مزیت های رستوران های پارک ملی کوپرولو غذا خوردن در دل طبیعت است. شما می توانید در عین خوردن غذاهای تازه و مورد علاقه تان نسیم خنک کوهستانی را روی پوست خود لمس کنید که لذت غذا خوردن را برایتان چند برابر می کند.

تفریحات آبی پارک ملی آنتالیا را از دست ندهید

تفریحات بسیار مهیج و جالبی مثل رافتینگ و قایق سواری و وسایل بازی مختلف و مهیج به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا بتوانند علاوه بر لذت بردن از زیبایی های طبیعت به تفریح بپردازند. به همین دلیل است که پارک ملی در شمال شرقی آنتالیا جزو یکی از معروف ترین جاهای تفریحی آنتالیا نیز به حساب می آید. انواع ورزش های آبی و قایق سواری لذت یک سفر خانوادگی را می تواند برایتان چند برابر کند.

قایق سواری در بلندترین دره ترکیه پارک ملی آنتالیا

چگونه از آنتالیا به پارک ملی کوپرولو کانیون برویم؟

از آنجایی که بیشتر سفر ها به آنتالیا با تور های ترکیه انجام می شود قطعا از این بابت نگرانی نخواهید داشت. زیرا تور تفریحی به پارک ملی آنتالیا روی بیشتر تورهای مسافرتی به مقصد آنتالیا قرار دارد. همچنین لیدر های تور ی توانند به خوبی در مورد جاذبه های تفریحی این منطقه برای شما توضیحات لازم را بدهند و شما را با این منطقه زیبا در آنتالیا آشنا کنند. اما اگر شما بدون دریافت تور به آنتالیا ترکیه سفر کرده اید باید بدانید که پارک ملی نزدیک مناطق بلک و سیده آنتالیا قرار گرفته است. شما به راحتی می توانید با استفاده از تمام وسایل نقلیه از مرکز شهر خودتان را به این پارک زیبا برسانید.

نظر شما چیست؟ در سفر به آنتالیا از کدام مناطق تفریحی لذت بیشتری برده اید و بازدید از آن را به دیگر خوانندگان ترک مگ پیشنهاد می کنید؟

آنتالیا راهنمای سفر به آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا مکان های دیدنی آنتالیا

نظرات کاربران