پارک تقسیم گزی استانبول یکی از شگفت انگیزترین پارک های شهر

4569 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین مکان دیدنی پارک تقسیم

اکثرا مقصد گردشگران ایرانی، کشورهای همسایه مخصوصا ترکیه است. کشور ترکیه شهرهای با جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد و تجربه بسیار جدیدی را بدست می آورید. شهر استانبول یکی از شهرهای بسیار زیبا و رویایی هست، مسافران علاقه بسیار خاصی به  شهر استانبول دارند. این شهر جاذبه دیدنی بسیاری مانند مکان های تاریخی، تفریحی، طبیعی برای ساختن یک روز شگفت انگیز دارد. در این مقاله قصد دارم شگفتی های این پارک را برای شما معرفی کنیم.

 چه چیزی در مورد پارک تقسیم گزی استانبول وجود دارد؟

پارک تقسیم گزی یکی از شگفت انگیزترین و مشهورترین پارک های این شهر است. این پارک در وسط شهر  قرار گرفته است و جرء اندک پارک های قدیمی با وسعت ۴ هزار هکتار است. دارای یک معماری خاص که از قرنهای گذشته است و حال و هوای مدرن و سنتی را در این پارک تجربه خواهید کرد. همچنین این پارک دارای تقسیم بندی و قرارگیری عالی هر بخش مانند سطح بازی، کافه و غیره  در پارک دارد.

پارک تتقسیم گزی در استانبول

 پارک تقسیم گزی چه سرگذشتی داشته است؟

شاید باورتان نشود این پارک بسیار زیبا که خواهید دید در گذشته یک پادگان نظامی بود است و هرسال سربازان بسیاری در این پادگان فعالیت می کردند. و همچنین یک توپخانه در کنار همین پادگان بنام حلیل پاشاه قرار داشته است. و یک چیز شگفت انگیز دیگر که قبرستانهای بسیاری در کنار این پادگان وجود داشته اند که در حال حاضر آثاری از آنها نیست.

در زمان عثمانی ها پادگان به یک پارک بسیار زیبا در وسط یک شهر بزرگ تبدیل شد و فضای آرام را در شهر بوجود آورد. توپخانه نزدیکی این پارک تبدیل به یک ورزشگاه شد که مسابقات بسیار زیادی در این مکان برگزار شده است. زمانی که به این پارک بروید اصلا باور نمی کنید که این یک پادگان بوده است.

چگونه به پارک تقسیم گزی در استانبول دسترسی پیدا کنید؟

بدون هیچ مشکلی می توانید به پارک دسترسی پیدا کنید. در هرنقطه از شهر باشید و مقصد خود را میدان تقسیم در نظر بگیرید می توانید سوار بر اتوبوس یا تاکسی  و در میدان پیاده شوید، پس از کمی پیاده روی به پارک مشهور شهر استانبول خواهید رسید. البته باید یک نکته ی را یادآوری کنم که میدان تقسیم هم یکی از مشهور و قدیمی ترین مکان های دیدنی شهر به حساب می آید. پس ابتدا خوب از این میدان تاریخی بازدید کنید و سپس از پارک بازدید کنید.

ساعت و هزینه بازدید از پارک تقسیم گزی استانبول

برای بازدید از  پارک بسیار قدیمی در هرساعت از شبانه روز بیایید و هیچ گونه هزینه ای را پرداخت نکنید. ساعت ها در پارک با آرامش قدم بزنید یا در مکانی نشسته از فضا لذت ببرید.

پارک تقسیم در شهر استانبول

مکان های دیدنی در کنار پارک تقسیم گزی در استانبول

مکان های گردشگری دیگر در کنار این پارک قرار گرفته است و می توان از چنین جاذبه های هم دیدن کنید و دفترچه خاطرات خود را تکمیل کنید. مکان های دیدنی همچون میدان تقسیم یا تکسیم، موزه بشیکتاش جی کی، موزه گالاتاسارای وجود دارد و پس از گشت زدن در پارک براحتی و با چند قدم پیاده روی به این مکان های دیدنی خواهید رسید.

اتفاقات مهم در پارک تقسیم گزی استانبول در سال های اخیر

اعتراضات پارک تقسیم استانبول

در سال ۲۰۱۳ دولت وقت کشور ترکیه تصمیم گرفت که مردم وارد پارک تقسیم گزی استانبول نشوند؛ اما مردم باتجمع در پارک اعتراض کرده اند. اما با خشونت بسیاری روبرو شدندکه منجر به کشته شدن و زخمی شدن برخی از مردم شد. اعتراضاتی که انجام گرفت باعث شد که دولت از تصمیم خود منصرف شود و مانند گذشته مردم برای تفریح کردن به این مکان مراجعه کردند. البته یکی دیگر از محبوبیت های این پارک همین اعتراضاتی که مردم این پارک انجام دادن بود.

چه کارهای برای ثبت خاطرات در پارک تقسیم گزی استانبول انجام دهید؟

یاد بود جمهوری؛ نماد مردم سالاری در ترکیه

اگر سفر خود را از میدان تقسیم آغاز کنید؛ به یک مجسمه جمهوری خواهید رسید که توسط یک هنرمند ایتالیای ساخته شده است؛ این مجسمه برای استقلال ترکیه و همچنین رهبران انقلابی این کشور را به تصویر کشیده است. یک نکته ی دیگر برای رفت و آمد به میدان تقسیم بدون هیچ مشکلی می توانید سفر کنید که این میدان مرکز وسائل نقلیه به حساب می آید. همچنین با کمی پیاده روی به مرکز خرید استانبول برسید و یک خرید عالی  انجام دهید.

مرکز فرهنگی؛ معماری زیبای ترکیه

علاقمندان به مراکز فرهنگی می توانند پس از وارد شدن به پارک تقسیم گزی به این مجموعه چند منظوره بروند و همچنین این مرکز دارای یک سالن اپرا است همین باعث بازدید چند برابری مسافران از معماری زیباشده است. در این مرکز فرهنگی اجرای نمایش تئاتر، اپرا و باله، کنسرت های سمفونی استانبول و گروه کر، گروه های موسیقی مدرن و گروه کر کلاسیک ترکی و همچنین برنامه های شاد را در تابستان برگزار می شود. همچنین اگر شب به این مکان زیبا بروید حتما با یک نورپردازی عالی مواجه خواهید شد.

خرید بهترین سوغاتی استانبول

در کنار پارک تقسیم گزی مراکز خرید بسیاری با انواع فروشگاه های مختلف وجود دارد و بهترین مکان برای خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان به حساب می آید،  در این مکان لباس فروشی، طلافروشی، کتاب فروشی و همچنین صنایع دستی می توانید خریداری کنید. اگر می خواهید بقیه مکان های شهر استانبول را هم دیدن کنید می توانید در چندروز به این مکان ها سر بزنید.

شیرینی های فوق العاده پارک تقسیم گزی

لذت بخش تر از خوردن شیرینی جات وجود ندارد آن هم در یک عصربسیار دلپذیر در کنار پارک تقسیم گزی باشد. همجوار با پارک  مغازه های شیرینی فروشی بسیاری وجود دارد؛ با انواع شیرینی های ترکو جدید آشنا خواهید شد. یکی از خوشمزه ترین شیرینی ترکیه داندروما است و طعم جدیدی را امتحان خواهید کرد.

پارک تقسیم گزی یکی از چند دهه پارک های تاریخی شهر استانبول به حساب می آید که علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است. علاوه بر زیبای که این پارک دارد در کنار پارک مکان های زیبا بسیاری هم وجود دارد که می توانید یک روز از سفر خود را به این مکان های اختصاص دهید و بهترین روز را برای خودتان بسازید.

مکان های تفریحی استانبول

نظرات کاربران