منطقه کمر در آنتالیا را بهتر بشناسید – تصاویر و جذابیت های منطقه کمر

5366 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
منطقه کمر در آنتالیا را بهتر بشناسید - تصاویر و جذابیت های منطقه کمر

کمر شهری کوچک و البته شگفت انگیز در استان آنتالیا است که در فاصله نزدیکی از آنتالیا قرار دارد. این شهر دقیقا در فاصله ۴۲ کیلومتری آنتالیا قرار گرفته است. منطقه کمر در آنتالیا یک منطقه توریستی همه چیز تمام است که با منظره های زیبا و بی بدیل خود گردشگران را از شهرهای مختلف این کشور و از سراسر جهان به سمت خود می کشد.

این شهر که در جوار رشته کوه های توروس قرار گرفته به قدری زیباست که برخی از گردشگران آنتالیا را نادیده گرفته و برای گذراندن اوقاتی شگفت انگیز به آن سفر می کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این مکان دیدنی زیبا به دست می آورید و تصاویر بیشتری از این منطقه دیدنی زیبا مشاهده می کنید.

چه چیزی منطقه کمر در آنتالیا را به مکانی متفاوت تبدیل کرده؟

البته در این منطقه امکانات تفریحی و اقامتی بسیار خوبی وجود دارد، اما این تفریحگاه ها و اقامتگاه های زیبا عامل جذابیت این منطقه نیستند. با اینکه هتل ها و تفرجگاه های بسیار مجللی در این شهر وجود دارد، اما تنها عامل جذابیت این شهر همچنان زیبایی های طبیعی آن است.

چه چیزی منطقه کمر در آنتالیا را به مکانی متفاوت تبدیل کرده؟

یکی از بهترین بخش های منطقه کمر ساحل زیبا و البته بسیار تمیز این منطقه است. این ساحل جزء معدود سواحل با پرچم آبی در سراسر جهان است. سواحل آبی از سوی اتحادیه اروپا مشخص می شوند و به این معنی هستند که ساحل مورد نظر بسیار تمیز است.

این شهر به دلیل زیبایی هایی که در خود جای داده مدت هاست که به عنوان بهشتی بر روی زمین شناخته می شده و از سرزمین های مختلف برای تفریح به این منطقه سفر می کرده اند.

تاریخچه و مناطق تاریخی کمر

خوشبختانه جاذبه های کمر تنها به دیدنی های طبیعی محدود نمی شوند و آثار تاریخی را هم در این شهر خواهید دید. دیوار شهر کمر و دوازه هادریان از مناطق دیدنی تاریخی کمر به شمار می روند و بقایای تاریخی که معماری آن به سبک معماری رومی ها شبیه است توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

این منطقه در دوران باستان جزئی از قلمرو یونان محسوب می شده و نام این منطقه در آن زمان ایدروس یونانی بوده است. بعد ها عثمانی ها این منطقه را جزئی از قلمرو خود کردند و نام آن را به کمر تغییر دادند.

این شهر در سال های ۱۹۱۶ و ۱۹۱۷ تحت حفاظت دیواری قرار گرفت که دور آن را پوشش می داد. این دیوار به دلایل مختلفی همچون جلوگیری از سیلاب ها و همچنین جلوگیری از مهاجمین ساخته شد. این دیوار تا مدت ها کمر را به شهری تبدیل کرده بود که تنها راه رسیدن به آن از راه دریا و قایق ها بود.

مناطق تاریخی کمر

وضعیت آب و هوای کمر چطور است؟

واضح است که این شهر به دلیل قرار گرفتن در کناره دریای مدیترانه دارای آب و هوای مدیترانه ای است. زمستان های این منطقه پربارش است، اما سرد نیست و تابستان های آن گرم و با میزان بارش کمتر است. در مجموع بهترین زمان برای سفر به این منطقه حیرت انگیز فصل بهار است، چرا که بارش در این زمان محدود بوده و هوای کاملا مطبوعی در انتظار گردشگران خواهد بود. در مجموع سواحل کمر در بیشتر زمان های سال آرام بوده که می توانید لحظاتی به یاد ماندنی را در آن تجربه کنید.

جت اسکی و غواصی از مشهورترین تفریحات کمر است که بیشتر گردشگران این منطقه از آن استفاده می کنند.

چطور می توان به کمر سفر کرد؟

بهترین راه برای سفر به این شهر استفاده از فرودگاه شهر آنتالیا است. آنتالیا نزدیک ترین شهر به کمر محسوب می شود و از فرودگاه آنتالیا تا شهر کمر ۶۵ کیلومتر مسافت است. این فرودگاه یکی از فرودگاه های بزرگ و مدرن ترکیه محسوب می شود. از این فرودگاه می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی به کمر رفته و در آنجا اقامتگاه رزرو کنید. همچنین از آن جا که فاصله بین آنتالیا و کمر بسیار کم است راه حل دوم این است که محل اقامتی در آنتالیا تهیه کنید و برای تفریح و گردش به کمر بروید.

چطور می توان به کمر سفر کرد؟

درباره شهر کمر بیشتر بدانید

کمر شهری توریستی است و در بیشتر زمان های سال، غالب جمعیت آن را گردشگران تشکیل می دهند. طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۰۹ در این شهر انجام شد، جمعیت کمر حدود ۲۳ هزار نفر بود. نکته جالب این است که بیشتر توریست های این شهر اروپایی ها هستند و ایرانی ها نیز در این شهر فراوان اند.

شهر کمر از ساختمان های زیبایی تشکیل شده است که بیشتر آن ها سفید رنگ هستند. این شهر علاوه بر خطوط ساحلی و هتل های لوکس در نزدیکی آن امکانات تفریحی زیادی برای علاقه مندان ورزش های آبی دارد.

در واقع آنچه که آنتالیا را به مکانی جذاب برای سفر تبدیل کرده تنها شهر آنتالیا نیست بلکه دیگر شهرهای این استان مثل شهر کمر باعث جذابیت و شهرت این شهر شده اند.

در کمر مراکز خرید و مراکز تفریحی غیرآبی هم موجود است، در واقع هر آنچه که در یک سفر جذاب به آن نیاز دارید را می توانید در کمر به دست بیاورید. این شهر بسته به سلایق افراد مختلف می تواند یکی از بهترین شهرهای اروپا برای گردشگری باشد.

آنتالیا مکان های دیدنی آنتالیا

نظرات کاربران