بهترین ادویه‌های دنیا را در بازار ادویه استانبول بخرید | معرفی کامل بازار ادویه جات استانبول

2962 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معرفی بازار ادویه استانبول

کشور ترکیه هم مانند کشور ایران بازارهای سنتی متعددی در شهرهای مختلف دارد که حال‌و‌هوای زمان‌های دور را دارند. یکی از معروف‌ترین بازارهای سنتی این کشور،‌ بازار ادویه استانبول است. در حقیقت بعد از بازار بزرگ استانبول، دومین مکان سرپوشیده در این شهر به شمار می‌رود. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید این بازار خوش عطر و بو به استانبول سفر کرده و بهترین ادویه‌های ترکی و سایر کشورها را خریداری می‌کنند. شاید شما هم قصد داشته باشید در سفر به استانبول از بازار ادویه جات این شهر زیبا دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر با خواندن این مطلب اطلاعات کاملی درباره بازار ادیه فروشان شهر استانبول به دست آورید.

از تاریخچه تا معماری بازار ادویه استانبول، گشت‌وگذاری با عطر دل‌انگیز ادویه‌ها

بازار ادویه استانبول در سال ۱۶۶۰ ساخته شد و از ابتدا مرکزی برای تجارت ادویه به شمار می‌رفت. بازار ادویه استانبول به بازار مصری‌ها نیز معروف است و در آن انواع و اقسام ادویه‌های دنیا را می‌توانید پیدا و خریداری کنید. دلیل این موضوع به دوران عثمانی باز می‌گردد و با توجه به اینکه بازار ادویه با درآمد ایالتی در مصر که متعلق به سلسله عثمانی بود ساخته شد، این بازار به بازار misir هم شهرت دارد. البته عبارت «میصیر» در زبان ترکی به معنای ذرت نیز شناخته می‌شود و گاهی اوقات با این بازار اشتباه گرفته می‌شود.

بازار ادویه که این روزها یکی از شناخته شده‌ترین مراکز خرید استانبول است در ابتدا از ۸۸ مغازه ساخته شد که همگی ادویه فروش بودند. در سال‌های اخیر تعداد دیگری مغازه به این مجموعه اضافه شده است که به فروش میوه و سبزیجات خشک مشغول‌اند. معماری این بنای تاریخی بر عهده مصطفی آغا بوده است. در میان بازار یک مسجد بزرگ قرار دارد که به مسجد جدید معروف است.

آشنایی با تاریخچه و معماری بازار ادویه فروشان استانبول

ادویه‌های معروف ترکیه را در بازار ادویه جات استانبول بخرید

بازار ادویه جات استانبول فقط جایی برای گردش و بازدید نیست،‌ بلکه می‌توانید در این بازار بهترین ادویه‌های ترکیه‌ای را برای غذا تهیه کنید. در این بازار بهترین ادویه‌های ترکی، پنیر ترکی، بهترین قهوه ترک، موم عسل، خاویار ترکی، شیرینی‌های سنتی ترکیه،‌ چای، خشکبار، خاویار ترکی و راحت الحلقوم به فروش می‌رسد. شاید خرید ادویه به‌عنوان سوغات یک سورپرایز جذاب و به‌یادماندنی باشد. در نزدیکی بازار دست‌فروش‌های متعددی هم به فروش برخی کالا‌ها مشغول‌اند که دیدن و خرید از آن‌ها هم خالی از لطف نیست.

با توجه به سرپوشیده‌ بودن بازار ادویه می‌توانید در هر فصلی برای بازدید از آن به استانبول سفر کنید. اما ما پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار و تابستان را که بهترین زمان سفر به استانبول هستند انتخاب کنید. چون در این فصل‌ها می‌توانید از بیشتر جاهای دیدنی این شهر دیدن کنید. به‌یاد داشته باشید زمان‌ها و ساعت‌های خلوت را برای بازدید و خرید ادویه از این بازار انتخاب کنید. چون علاوه‌بر گردشگر‌ها، ساکنان استانبول هم برای خرید ادویه به این بازار سنتی و تاریخی مراجعه می‌کنند و در ساعت‌های شلوغ جمعیت بسیاری در آن وجود دارد.

خرید بهترین ادویه‌های ترکیه از بازار ادویه جات استانبول

بازار ادویه استانبول کجاست؟ آدرس بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول در میدان امینونو، که در محله فاتیح قرار دارد، واقع شده است. برای بازدید از این مجموعه می‌توانید از تاکسی، مترو و ترموا استفاده کنید. جالب است بدانید در میان بازار یک بازار گل فروشی وجود دارد که رو باز بوده و زیباترین گل‌های تزیینی و آپارتمانی در آن فروخته می‌شود. در بازار گل پرنده‌ هم خرید و فروش می‌شود که صدای آن‌ها در کنار عطر گل‌ها فضای با صفایی را به وجود آوده است.

در قسمت غربی و خرج از بازار نیز یک کافی شاپ قدیمی به نام «Kurukahveci Mehmet Efendi» وجود دارد قدمت آن نزدیک به ۱۰۰ است. می‌توانید برای رفع خستگی در این کافه خودتان را به نوشیدن یک فنجان قهوه ترک مهمان کنید. شکم‌گردی در استانبول یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر است. اگر هم به خوردن غذاهای ترکی و بین‌المللی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله بهترین رستورا‌ن‌های خیابان استقلال را مطالعه کنید. البته غذاهای لذیذ ترکیه‌ای فقط در رستوران‌های این خیابان سرو نمی‌شوند. غذاهای خیابانی و رستوران‌های معروف استانبول، در گوشه‌ و کنار این شهر وجود دارد و فقط کافی است تصمیم بگیرید چه نوع غذایی را می‌خواهید نوش جان کنید.

بازار ادویه استانبول کجاست؟

ساعت کار بازار ادویه فروشان استانبول چه ساعتی است؟

مراجعه به بازار ادویه فروشان استانبول تقریبا هر روز امکان‌ پذیر است. البته در روزهای تعطیل آخر هفته ساعت فعالیت آن فرق می‌کند. در همه روزهای هفته از ۸ صبح تا ۷ عصر و روزهای یک شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر امکان خرید و گردش در بازار وجود دارد. البته به‌یاد داشته باشید بازار ادویه استانبول ترکیه در روزهای مذهبی مانند اعیاد فطر و قربان تعطیل است.

ساعت کار بازار ادویه استانبول

در این مقاله به‌طورکامل درباره بازار سنتی ادویه در شهر استانبول صحبت کردیم. آیا شما نیز به بازارگردی و به دست آوردن تجربه‌های جدید علاقه دارید؟ ترجیح می‌دهید بازارهای سنتی را در طول سفر ببینید یا مراکز خرید پیشرفته؟ در پایین همین صفحه می‌توانید چنانچه تجربه‌ای از سفر به استانبول و بازدید از بازار ادویه این شهر داشتید را با خوانندگان محله ترک مگ به اشتراک بگذارید.

مراکز خرید استانبول

نظرات کاربران