مزایای ثبت شرکت در عمان

187 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

با‌توجه‌به اینکه کشور عمان یکی از کشورهای همسایه ایران در حوزه خلیج فارس است، به همین دلیل اغلب سرمایه‌گذاران به فکر ثبت شرکت در عمان هستند. اما آیا واقعاً چنین سرمایه‌گذاری منافعی را برای آینده به همراه خواهد داشت؟

ما در این مطلب قرار است به نقل از موسسه مهاجرتی قصران گروپ در مورد مزایای ثبت شرکت در عمان توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. پس اگر به شما پیشنهاد شده است که کشور عمان را برای ثبت شرکت انتخاب کنید، حتماً این مطلب را با دقت مطالعه نمایید و سپس تصمیم گیری کنید.

بررسی مزایای ثبت شرکت در عمان

برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای رفتن به سراغ کشورهای اروپایی، کشورهای همسایه را برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت انتخاب نمایند. اما نباید فقط به بعد فاصله‌ها توجه داشت بلکه باید بررسی کرد که آیا این سرمایه‌گذاری می‌تواند آینده درخشانی را به ارمغان بیاورد. با توجه به توضیحاتی که دادیم، مهمترین مزایای ثبت شرکت در عمان عبارتند از:

به بازارهای جهانی دسترسی خواهید داشت.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عمان که به راه‌های آبی دسترسی دارد، به همین دلیل این امکان فراهم شده که شما خیلی راحت بتوانید به بازارهای جهانی دسترسی داشته و وارد تجارت بین‌الملل شوید. همین مسیرهای آبی، شرایط مناسبی را برای شما هموار می‌کنند و می‌توانید به راحتی با بسیاری از کشورهای بزرگ جهان وارد واردات و صادرات شوید.

یک سرمایه‌گذاری امن انجام دهید.

طبق قوانین کشور عمان، افراد حقیقی نمی‌توانند در معاملات شرکت‌ها و مسائل مالی نفوذ کنند. بنابراین شما با ثبت شرکت در عمان به راحتی می‌توانید از دارایی‌های خود و صاحبان سرمایه حفاظت کنید و آسوده خاطر باشید که مشکلی برای سرمایه شما به وجود نخواهد آمد.

به راحتی شرکت خود را ثبت کنید.

اگر قوانین ثبت شرکت در عمان را با کشورهای بزرگ اروپایی مقایسه نمایید، متوجه خواهید شد که مسیر نسبتا ساده‌تری در پیش روی شما قرار دارد. به این معنا که مراحل اداری کمتری را باید پشت سر بگذارید و روند کار پیچیدگی کمتری خواهد داشت.

از تسهیلات مالی استفاده کنید.

کشور عمان به شرکت‌هایی که به خصوص در زمینه کارآفرینی فعالیت دارند، تسهیلات مالی و مالیاتی ارائه می‌کند. بنابراین شما در رفاه مالی می‌توانید سرمایه خود را توسعه دهید.

به راحتی به کشورهای خاورمیانه دسترسی خواهید داشت.

در ابتدای مطلب توضیح دادیم که کشور عمان در حوزه خلیج فارس قرار گرفته است. این موقعیت جغرافیایی باعث شده که نه تنها از مسیرهای آبی بتوانید به راحتی به کشورهای خاورمیانه دسترسی خواهید داشت. بنابراین شرایط برای گسترش تجارت‌های بین‌الملل برای شما فراهم می‌شود.

تنش‌های سیاسی در کشور عمان وجود ندارد.

متاسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که یکی از مهمترین مسائلی که بر روی کسب و کارها تاثیر می‌گذارد، تحریم‌ها و شرایط سیاسی است که در یک کشور حاکم است. همین مسئله در ایران باعث شده که صاحبان سرمایه شکست‌های زیادی را متحمل شوند. خوشبختانه کشور عمان به عنوان کشوری بسیار آرام شناخته شده که در بین کشورهای خاورمیانه، از کمترین تنش‌ها برخوردار است. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید.

زیرساخت‌های قوی حمل و نقل در عمان وجود دارد.

شما برای صادرات و واردات در کشور عمان به زیرساخت‌های بسیار قوی در زمینه حمل و نقل دسترسی خواهید داشت. بنابراین شرکت شما در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته باشد، می‌تواند از خدمات حمل و نقل کشور عمان برخوردار شود. مسیرهای آبی، جاده‌ها و فرودگاه‌های مطمئن، بهترین شرایط را برای حمل و نقل فراهم می‌کنند.

اقتصاد کشور عمان بسیار پررونق است.

اگر بخواهیم یکی از کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفت چشمگیری در منطقه خاورمیانه داشته است را به شما معرفی کنیم، باید به سراغ کشور عمان برویم. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت، دسترسی به بازارهای آزاد جهانی است. بنابراین افرادی که سرمایه زیادی دارند و از هوش اقتصادی بالایی برخوردار هستند، به خوبی می‌دانند که سرمایه‌گذاری کردن در کشور عمان بسیار آینده‌دار خواهد بود.

صنایع کشور عمان رو به پیشرفت است.

مهم‌ترین صنایع پرسود در کشور عمان شامل نفت و گاز، کشاورزی، معدن، صنایع تولیدی و همچنین گردشگری است. اگر شما در هر یک از این صنایع سرمایه‌گذاری کنید، قطعاً در کوتاه مدت سود چند برابری را به دست خواهید آورد و می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

حداقل سرمایه ثبت شرکت در کشور عمان چقدر است؟

این موضوع بسته به نوع شرکتی دارد که شما می‌خواهید راه‌اندازی کنید. حداقل سرمایه‌ای که شما باید برای شرکت سهامی عام در اختیار داشته باشید ۲ میلیون ریال و برای شرکت سهامی خاص، ۵۰۰ هزار ریال است. بنابراین شما قبل از اینکه فرآیند ثبت شرکت در عمان را انجام دهید، باید ابتدا قوانین این کشور در حوزه ورود سرمایه را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا حداقل سرمایه برای راه اندازی شرکت مورد نظر را دارید یا خیر.

بهترین راه برای ثبت شرکت در عمان این است که به سراغ موسسات مهاجرتی معتبر و شناخته شده بروید چون شما با قوانین کشور عمان در زمینه ثبت شرکت آشنایی ندارید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران