لاتاری کارت سبز یا گرین کارت آمریکا چیست؟

491 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

چکیده : در سال‌های اخیر تعداد افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، افزایش یافته و بسیاری در جستجوی زندگی بهتر به کشورهای دیگر می‌روند. یکی از کشورهایی که مقصد محبوب بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند به شمار می‌رود، ایالات متحده آمریکاست.

لاتاری کارت سبز یا گرین کارت آمریکا چیست؟

در سال‌های اخیر تعداد افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، افزایش یافته و بسیاری در جستجوی زندگی بهتر به کشورهای دیگر می‌روند. یکی از کشورهایی که مقصد محبوب بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند به شمار می‌رود، ایالات متحده آمریکاست. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مهاجرت به آمریکا که تقریبا بدون هزینه است، مهاجرت از طریق لاتاری گرین‌کارت است. در ادامه قصد داریم به معرفی گرین کارت و لاتاری که هر ساله برای آن برگزار می‌شود، بپردازیم.

گرین کارت آمریکا چیست و چه تفاوتی با ویزا و سیتیزنشیپ دارد؟

گرین‌کارت در واقع به حق اقامت دائم آمریکا گفته می‌شود. با داشتن اقامت دائم آمریکا، شما می‌توانید هر زمان که می‌خواهید به این کشور سفر کرده و حتی آنجا ساکن شوید. با داشتن گرین‌کارت شما اجازه کار در آمریکا را خواهید داشت و به بسیاری از حقوق شهروندان این کشور دسترسی پیدا خواهید کرد.

ویزاهای آمریکا انواع مختلفی دارند و مهم‌ترین تفاوت ویزاهای معمولی با گرین کارت در مدت اعتبار آن‌هاست. گرین‌کارت اعتباری مادام‌العمر دارد و درصورتی‌که فرد مرتکب اشتباهات و جرایم خاصی نشود، می‌تواند برای همیشه در آمریکا زندگی کند؛ اما ویزاها بسته به نوع آن‌ها زمان اعتبار مشخصی دارند و پس از منقضی شدن دیگر امکان استفاده از آن‌ها و سفر به آمریکا وجود ندارد. درصورتی‌که پس از اتمام مدت ویزای خود در آمریکا بمانید، حضور شما غیرقانونی است.

سیتیزن شیپ یا حق شهروندی یک سطح بالاتر از گرین‌کارت است. در واقع کسی که سیتیزن شیپ آمریکا را دارد، شهروند این کشور به شمار می‌رود و پاسپورت آمریکایی دریافت می‌کند. داشتن سیتیزن شیپ برای رای دادن و کسب برخی مشاغل دولتی و سیاسی ضروری است و البته داشتن پاسپورت آمریکا سفر شما به کشورهای دیگر را راحت‌تر خواهد کرد.

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری گرین کارت آمریکا که با عنوان رسمی برنامه ویزای گوناگونی مهاجران آمریکا (The Diversity Immigrant Visa Program) شناخته می‌شود، برنامه‌ای است که برای افزایش تنوع مهاجرانی که به آمریکا می‌آیند توسط وزارت امور خارجه این کشور ارائه شده است. هر ساله وزارت امور خارجه آمریکا به پنجاه هزار نفر که به ‌صورت کاملا تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب شده‌اند، اجازه دریافت اقامت دائم یا همان گرین‌کارت را می‌دهد.

ورود به قرعه‌کشی کارت‌سبز صرفا شامل پر کردن یک فرم ساده به صورت اینترنتی می‌شود و هیچ هزینه‌ای ندارد. افرادی که در این قرعه‌کشی برنده می‌شوند به همراه همسر و فرزندانشان اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کنند.

شرایط ثبت نام در لاتاری گرین‌کارت آمریکا

ثبت نام لاتاری آمریکا تنها دو شرط دارد. همان‌طور که گفتیم آمریکا با این برنامه قصد دارد تنوع مهاجران را افزایش دهد؛ بنابراین از کشورهایی که هر ساله از شیوه‌های دیگر مهاجران زیادی را به آمریکا می‌فرستند، از طریق لاتاری مهاجر جدیدی را قبول نمی‌کند. خوشبختانه از کشور ایران امکان ثبت‌نام در قرعه‌کشی وجود دارد. شرط دوم برای ثبت نام در لاتاری، داشتن سابقه کاری در هر زمینه‌ای یا فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان است. اگر بخواهید از طریق شرط اول اقدام کنید، باید در پنج سال گذشته حداقل دو سال سابقه کار در یک زمینه را داشته باشید.

مزایای لاتاری گرین‌کارت آمریکا نسبت به سایر روش‌ها

برنده‌شدن در قرعه‌کشی گرین کارت راحت‌ترین شیوه برای دریافت اقامت دائم آمریکاست. در شیوه‌های دیگر شما تنها می‌توانید برای بازه زمانی مشخصی ویزا دریافت کنید و بعد از چند وقت برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید؛ اما در این شیوه، شما به طور مستقیم اقامت دائم امریکا را دریافت خواهید کرد.

مزیت دوم لاتاری نداشتن شروط دشوار برای اعطای اقامت دائم است. در روش‌های دیگر متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد. برای مثال برای اخذ ویزای تحصیلی باید از یکی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش گرفته و مصاحبه‌های دشوار سفارت را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید؛ اما در قرعه‌کشی تنها شرط مهم، گذراندن دوره دبیرستان یا داشتن دو سال سابقه کار است که بسیار ساده‌تر از سایر روش‌هاست.

ددلاین لاتاری

ثبت نام لاتاری معمولا از اوایل ماه اکتبر تا اوایل نوامبر انجام می‌شود. به طور معمول هفت ماه پس از پایان مهلت ثبت‌نام، برندگان مشخص شده و از طریق وب‌سایت لاتاری اعلام می‌شوند. پس از آن برای شما وقت مصاحبه تعیین می‌شود که ممکن است تا چهارده ماه پس از برنده‌شدن باشد. پس از اینکه با موفقیت مصاحبه را پشت سر گذاشتید، برای شما ویزا صادر خواهد شد و باید تا پیش از منقضی شدن ویزا وارد خاک آمریکا شوید.

مهاجرت آسان و مطمئن با کارت سبز

کارت سبز به آدرس سایت www.cartesabz.net اولین کمپانی بین‌المللی مهاجرت و اقامت در ایران است که به طور تخصصی در زمینه مهاجرت به آمریکا و کانادا فعالیت می‌کند. مشاوران حرفه‌ای کارت‌سبز در حوزه‌های مختلف از مهاجرت تحصیلی گرفته تا مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری به متقاضیان خدمات خود را ارائه می‌دهند و سابقه درخشانی در این زمینه دارند. کارت‌سبز به عنوان یک شرکت حقوقی به ثبت رسیده و دارای چهار مجوز رسمی است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید به آن اطمینان کنید. اگر قصد مهاجرت به آمریکا یا کانادا را دارید یا می‌خواهید در قرعه‌کشی گرین‌کارت ثبت نام کنید، به وب‌سایت کارت سبز سر بزنید.

راهکاری برای افزایش شانس برنده‌شدن در لاتاری گرین کارت

هر فردی که در لاتاری برنده شود، به طور خودکار همسرش نیز گرین‌کارت آمریکا را دریافت خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است علاوه بر ثبت‌نام خود، همسرتان را نیز به صورت جداگانه ثبت‌نام کنید تا شانس برنده شدنتان را افزایش دهید.

اگر شما برنده لاتاری شوید، علاوه بر همسر خود، فرزندان شما که زیر ۲۱ سال سن داشته باشند نیز گرین‌کارت دریافت خواهند کرد. البته درصورتی‌که ازدواج نکرده باشند.

اگر فردی برنده قرعه‌کشی گرین کارت شود، پدر و مادر او لزوما گرین‌کارت دریافت نخواهند کرد. البته درصورتی‌که شما گرین کارت خود را اخذ کنید، پدر و مادر شما بسیار راحت‌تر می‌توانند برای دریافت اقامت دائم آمریکا اقدام کنند.

مهاجرت آسان به آمریکا با لاتاری

در این مقاله سعی کردیم به معرفی قرعه‌کشی محبوب گرین کارت آمریکا پرداخته و شما را با شرایط آن آشنا کنیم. مهاجرت از طریق قرعه‌کشی ساده‌ترین شیوه مهاجرت به آمریکاست که تقریبا هیچ شرط خاصی ندارد و فقط باید کمی خوش شانس باشید. با توجه به اینکه لاتاری هیچ شرایط خاصی ندارد، اگر قصد مهاجرت دارید می‌توانید هر سال در آن ثبت‌نام کنید و شانس خود را بیازمایید. البته در صورتی که قصد دارید در آینده از شیوه‌های دیگر برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنید، بهتر است قبل از ثبت نام در لاتاری با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت کنید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران