قوانین اجاره خودرو در ترکیه

608 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو اعم از کافه رنت در کشورهای همسایه نیز خدمات خود را ارائه می‌دهند. یکی از این کشورها ترکیه است. اما برای اینکه بتوانیم از خدمات آنها استفاده کنیم لازم است بدانیم که قوانین اجاره خودرو در ترکیه چیست؟ چه مواردی را باید انجام دهیم و از انجام چه کارهایی دوری کنیم؟ در این مطلب این قوانین را بررسی کرده‌ایم که نظر شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

اجاره خودرو در ترکیه از کافه رنت

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان و استانبول قلب گردشگری آن است. هرساله افرادی زیادی برای دیدین جاذبه‌های فراوان به این کشور سفر می‌کنند. اگر شما نیز در دسته این افراد قرار داشته باشید، احتمالاً به این فکر کرده‌اید که با چه وسیله‌هایی در این کشور به سیاحت بپردازید. استفاده کردن از تاکسی‌ها و ون‌های ترکیه یک راه است. اما راهی بهتر از آن نیز وجود دارد و آن اجاره خودروست.

بله اجاره خودرو استانبول مزایای فراوانی دارد که موجب راحتی بیشتر شما سفر می‌شود. تعدادی از این مزایا عبارتند از:

  • شخصی بودن ماشین
  • اختیار کامل خودرو در طول ۲۴ ساعت روز در دست شماست
  • حمل و نقل بسیار راحت، خصوصاً در سفر به همراه خانواده و….

به یاد داشته باشید که اگر قصد اجاره خودرو در استانبول را دارید بهتر است که دو هفته قبل‌تر از سفر ماشین مورد نظرتان را رزرو کنید. نکته‌ دیگر این است که در کافه رنت امکان پرداخت اجاره ماشین به پول ایران وجود دارد و لازم نیست که شما کارت اعتباری بین‌المللی داشته باشید. کارشناسان فارس زبان کافه رنت آماده‌اند که در تمامی شهرهای ترکیه خودروی شما را تحویل دهند. بنابراین برای استفاده از خدمات، پس از مطالعه قوانین مربوط به آن، تنها کافی است که با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

قوانین اجاره خودرو در ترکیه

قوانین اجاره خودرو در ترکیه نیز مانند ایران است. چرا؟ به این دلیل که شما خودرو را از شرکت ایرانی اجاره می‌کنید و تمامی قوانین اجاره خودرو حاکم در ایران، در ترکیه نیز اجرا می‌شود. به طور مثال ضروری است که شما سنی بیش از ۲۰ سال داشته و مدارک لازم برای این کار را در اختیار شرکت قرار دهید. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و کپی از تصویر گواهینامه ایرانی
  • اصل و کپی از تصویر گواهینامه بین المللی
  • کپی از تصویر پاسپورت
  • تصویر بلیط رفت به ترکیه
  • پرداخت مبلغ ودیعه و مدارک مربوط به پرداخت
  • ارائه ضمانت‌ نامه‌های لازم برای اجاره خودرو

امانت‌دار بودن و مراقبت از ماشین اجاره‌ای، رانندگی با احتیاط و طبق قانون، جز قوانین نانوشته هستند که رعایت آنها لزوم اخلاقی دارد. بنابراین علاوه بر رعایت قوانین اداری و قرداد خود، اگر این موارد را نیز رعایت کنید در اصل به تمامی قوانین احترام گذاشته‌اید و به احتمال زیاد هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

بیمه ماشین اجاره‌ای

اگر در مسافرت به استانبول نگران رسیدن آسیب احتمالی به ماشین اجاره‌ای هستید به خاطر داشته باشید که تمامی خودروهای کافه رنت به همراه بیمه به مشتریان ارائه می‌شوند. این بیمه‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • بیمه شخص ثالث
  • بیمه بدنه
  • بیمه کارت طلایی
  • بیمه سرنشین خودرو

نکته آخر راجع به بیمه این است که سقف پرداخت هزینه برای مشتریان ۲ میلیون تومان است. در صورت وقوع هرگونه تصادف، هیچ هزینه‌ای از مشتریان دریافت نخواهد شد.

در ترکیه خودرو را با راننده اجاره کنم یا بدون راننده؟

شرایط اجاره خودرود بدون راننده مشخص است. مبلغ مورد نظر و مدارک را به شرکت ارائه می‌دهید و خودرو در روز دلخواه به دستتان می‌رسد. در این صورت خودرو در اختیار شماست و تمام مسئولیت‌های آن نیز به عهده خودتان است. از رانندگی گرفته تا مسیریابی را خودتان انجام خواهید داد.

در صورتی که خودرو را به همراه راننده اجاره کنید مسولیت‌های خودرو کاملاً به عهده راننده است. همچنین برای اجاره ماشین لازم نیست که مدرک خاصی به شرکت ارائه دهید. تنها کافی است که مبلغ اجاره را پرداخت کنید تا ماشین به همراه راننده در زمان و مکان دلخواه در اختیار شما باشد.

تمامی رانندگان کافه رنت مسلط به امور تشریفاتی، زبان فارسی و انگلیسی هستند. همچنین مسیرهای جاده‌ای را در ترکیه را می‌شناسند و دردسر مسیریابی نیز به شما نخواهد بود. بنابراین درصورتی که نمی‌خواهید در سفر خستگی رانندگی را به جان بخرید ماشین را به همراه راننده اجاره کرده و از سفر شخصی یا همراه با خانواده خود لذت ببرید.

کلام پایانی

شرکت‌های اجاره خودرو قوانین مختلفی برای ارائه خدمات در سایر کشورها را دارند. مجموعه کافه رنت همواره تلاش کرده که از وضع قوانین بسیار سختیرانه اجتناب کند تا مشتریان با راحتی بیشتری از خدمات آن استفاده کنند. برای اینکه در انجام کارهای اداری و ثبت سفارش خود مشکلی نداشته باشید بهتر است که دو الی سه هفته قبل از سفر خود ماشین مورد نظر را رزرو کنید و در روز موعود خودروی انتخابی خود را در محل دلخواه تحویل بگیرید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران