۵ تا از انواع غذای ترکیه ای با بادمجان در آنتالیا امتحان کنید

8531 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
طرز تهیه بادمجان کبابی ترکیه

بعداز یک هفته تعطیلات در شهر آنتالیا ترکیه و خوردن غذاهای خوشمزه ترکیه، یک تجربه لذت بخشی را ما بدست آوردیم. نمی توانستیم صبر کنیم تا چند روز بگذرد تا بخواهیم شروع به نوشتن هرکدام از این خوشمزه ها کنیم. ناگفته نماند که ما نمی خواهیم در مورد همه ی غذاها صحبت کنیم بلکه در ادامه معروف ترین غذای ترکیه ای با بادمجان کبابی که طعم متفاوتی داشته اند را برای شما معرفی کنیم. در این تجربه همراه ما شوید.

۱- معروف ترین غذای ترکی با بادمجان کبابی و ماست(Yoğurtlu Patlıcan)

یکی از معروف ترین غذاهای که در بیشتر رستوران های ترکیه  مخصوصا شهر آنتالیا در منوهای آنها وجود دارد بادمجان با ماست است. یک غذای بسیار ساده و خوشمزه ولی طعم خاصی دارد. بادمجان هایی که بصورت ورقه ای سرخ یا کبابی شده است که با بافتی نرم و با عطر و طعم مغذی برشته می شوند.

غذاهای ترکیه ای با بادمجان

این غذا یکی از غذای معروف آنتالیا  در ترکیه است البته بیشتر مشتریان بعنوان پیش غذا آن را نوش جان می کنند . اما هستند کسانی که بادمجان با ماست را وعده اصلی درنظر می گیرند. باید این را به شما بگوییم که بادمجان ترکیه ای با ماست یونانی که بسیار سفت است و داخلش هم سیر خرد شده و نان ریخته می شود.

۲- بادمجان با سس گوجه فرنگی، غذای خوش طعم محبوب استانبول

خوشمزه ترین غذای که در آنتالیای ترکیه ما تجربه کردیم، بادمجان ترکی باسس گوجه فرنگی بوده است. یک غذای عالی با ترکیب بسیار شگفت انگیز از بادمجان و گوجه فرنگی است که شما را هنگام خوردن آن حیرت زده می کند.

بادمجان ها سرخ شده و ترکیب سس مخصوص از درون آن سیر، سبزیجات محلی ترکی ریخته میشود. یادتان نرود حتما غذای ترکیه ای با بادمجان را امتحان کنید.

۳- علی نازیک معروف ترین غذا با بادمجان کبابی

علی نازیک یک نوع غذای کباب ترکیه ای به حساب می آید اما شبیه کباب های که تا به امروز دیده اید نیست و بسیار متفاوت و خوش طعم است. ترکیب این غذا هم از بادمجان، گوشت، پیاز، سیر و به ماست خوشمزه ترکیه ای را شامل می شود.

۴- لقمه کباب ترکی یا patlicanli

یک غذای بسیار خوشمزه و خوش طعم و این اطمینان را به شما می دهم که تا به امروز طعم آن را نچشیده اید. لقمه بادمجان از آن غذاهای عجیب و غریب است که از چند قرن پیش در سرسفره مردمان ترکیه وجود داشت اما حالا می توانید آنرا در رستوران های لوکس ترکیه امتحان کنید.

بهترین غذاهای بادمجانی ترکیه

این غذا ترکیبی از گوشت و بادمجان است که طعم لذیذی را بوجود آورده است. یک لایه خمیر نان زیر بادمجان و کباب گذاشته می شود و سپس به مدت چند دقیقه داخل تنور می گذارند تا خوب پخته شود. البته اگر تنور نباشد از فر استفاده می کنند.

۵- ایمام بایلدی محبوب ترین غذاهای بادمجانی ترکیه

یک غذای سنتی و قدیمی ترکیه که از زمان عثمانی  طرفداران بسیاری دارد. ایمام بایلدی یک غذای بسیار ارزان  و خوشمزه که در رستوران های ارزان قیمت در شهر آنتالیا هم برای مشتریان سرو میشود.

غذای ترکی با بادمجان کبابی

ایمام بایلدی یک نوع بادمجان شکم پر است که مواد داخل آن از سیر، سبزیجات، برنج و گوشت است که با ادویجات مخصوص مدیترانه ای پخته می شود.

غذای ترکیه ای با بادمجان کبابی

در بالا غذاهای بسیار خوشمزه ای را معرفی کردیم که طعم عالی و باب سلیقه ای هر کسی می تواند باشد اما غذاهای هم وجود دارد که با بادمجان  کبابی پخته شده اند و می توانید هنگام خوردن غذا لذت چند صدبرابر داشته باشید. در ادامه غذای ترکیه ای با با دمجان کبابی را برای شما معرفی کرده ایم.

بهترین خوراک با بادمجان کبابی

خوراک بادمجان جزء غذاهای بسیار خوشمزه که بصورت کبابی شده است و وقتی روی ذغال کباب شود یک طعم خوشایندی را به خودش میگیرد و لذتی چندصدبرابر از خوردن غذا خواهید برد.

کباب بادمجان ترکی از ترکیب بادمجان کبابی با گوشت به همراه سبزیجات معطر داخل خمیر یوفکا می ریزند و پس از آن داخل فر قرار میدهند تا طعم غذای لذیذی را تجربه کنند.

 و در انتها طعم متفاوت از غذای ترکیه ای با بادمجان را امتحان کنید

با توجه به اینکه ترکیه شباهت زیادی فرهنگی با ایران دارد و طعم غذاهای که می توانید در این سفر امتحان کنید بسیار شبیه ایرانی ها هست. در سفر به ترکیه شما دیگر نباید نگران ذائقه متفاوت خودتان باشید که در این کشور تنوع غذای بالای وجود دارد که مطابق سلیقه شماست.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

سلام خیلیی خیلی خوشحال شدم که غذاهای با بادمجان معرفی کرده اید و دیگه تو سفر به ترکیه مشکل ندارم چه غذای رو انتخاب کنم

    سلام ممنون از شما که وقت گذاشتین و مقاله مرتبط را خواندید. این مقاله برای کسانی که به گیاه علاقمند هستند و در سفر نمی دانند چه چیزی بخورند مفید است.

سلام خوراک ترکیه با طعم بادمجان اصلا خوشمزه نیست و تجربه نکنید

    سلام ممنون از اینکه تجربه تون رو در مورد غذاهای با بادمجان ترکیه گفتید

غذاهای که بادمجان از نوع ترکیه ای پخته می شوند خیلی خوشمزه و خوشطعم هستند . ممنون که معرفی کردید

    سلام ممنون که وقت گذاشتین و مطالب سایت ما را مطالعه کنید. در مورد غذاهای ترکی مطالب زیادی نوشته شده است پیشنهاد می کنم به آن قسمت سر بزنید.

سلام میشه یه جایی معرفی کنید که غذای دریایی خوب داشته باشه؟