۷ تا از غذاهای معروف آنکارا را حتما امتحان کنید!

4136 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آنکارا یکی از شهرهای گردشپذیر و توریستی ترکیه به حساب می آید. مسافران زیادی سالانه برای تفریح و گردش به آن شهر سفر می کنند. خیلی از افرادی که به شهر جدید سفر می روند علاقمند هستند مزه و طعم جدیدی را امتحان کنند.

آنکارا شهر رنگ و مزه است. امتحان کردن طعم های جدید حس عالی را به شما منتقل می کند. نه؟ زمانی که غذاهای جدید را امتحان می کنید یک هیجان وصف ناپذیری در هرکسی ایجاد می کند. آشنایی شدن با فرهنگ جدید یک شهر می تواند حس برتری دارد.

غذاهای محلی آنکارا سنت و قدمت آن شهر را نشان می دهد، اما تنها خوراک های شهر آنکارا آنها نیستند. غذاهای معروف آنکارا را امتحان کنید تا خوشمزه گی و خوش طعم بودن را تجربه کنید. آنکارا مانند تمام شهرهای دنیا غذاهای مشهور و محبوبی دارد که توریست های بسیاری را به خود جذب می کند.

در ادامه غذاهای معروف آنکارا را برای شما معرفی می کنیم تا بعد از اینکه وارد شهر آنکارا شدید بدون اینکه سردرگم شوید به رستوران بروید و غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۱- خوشمزه بی نظیر با آنکارا تاوا (Ankara tava)

اگر به شهر آنکارا سفر کنید و از مردم آنکارا بپرسید بهترین غذای معروف شهر آنکارا کدام است. مطمئنا اولین چیزی که به شما معرفی می کنند آنکارا تاوا است. غذای آنکارا تاوا در بهترین رستوران های شهر آنکارا ارائه می شود. وقتی منو را باز می کنید اولین چیزی را می بینید این غذا است. غذای آنکارا تاوا ترکیبی از گوشت و پیاز با برنج قرمز است که البته در برخی مناطق بدون برنج است.

آنکارا تاوا؛ غذای معروف آنکارا

در دیگر نقاط آنکارا غذا با رشته فرنگی و جو برای مشتریان سرو می شود. هر دو مدل از نظر مسافرین و گردشگران بسیار لذیذ و خوش طعم است.

۲- اولوگان کور(Öllüğün körü)، طعمی متفاوت از آنسوی دریای اژه

این غذای لذیذ که با پاستا و گوشت پخته می شود. اما وقتی یکبار آنرا امتحان می کنید عاشقش خواهید شد و علاقمندید که حتما آنرا بارها سرو کنید. پاستاهای که بصورت رشته ای هستند و گوشت چرخ کرده را بعد از پخت روی آن می ریزند. البته افرادی که طرفدار چنین غذای هستند در کنار آن حتما باید ماست داشته باشند تا بتوانند تجربه لذت بخشی را تجربه کنند.

ankara-ollugun-koru بهترین و معروف ترین غذا در شهر آنکارا

۳- کباب بی پازاری (Beypazari)، طعمی ۱۰۰ ساله

بی پازاری یکی از قدیمی ترین کباب های شهر آنکارا به حساب می آید. کباب بی پازاری در گذشته برای مراسم عیانی طبخ می شد. این کباب کمی با کباب های که در ذهنتان تصور میکنید متفاوت است.

اما نکته ای مهمی که در پخت این غذا در نظر می گیرند گوشت بره تازه است. گوشت بره را با برنج حدود ۵ ساعت در اجاق چوبی می گذارند تا کاملا نرم شود. البته در برخی موارد این کباب بدون برنج و با نخود فرنگی پخته می شود. همچنین موادی مغذی که در طبیعت وجود دارند می توانید استفاده کنید. تنها راز خوشمزگی این غذا استفاده از ادویجات محلی و طبخ آن برروی اجاق چوبی است.

۴- آنکارا سیمیدی(Ankara simidi) بوی تازه نون

طعم، رنگ و بوی جدیدی از نون  را حتما امتحان خواهید کرد. این نون اکثرا در صبحانه لاکچری استفاده می شود. وقتی که به آنکارا سفر کردید به هر رستوران آنکارا برای صبحانه بروید می توانید این طعم جدید را تجربه کنید.

آنکارا سیمیدی، صبحانه معروف آنکارا

اما چرا این نون خوش مزه است؟ شاید یکی از مهم ترین دلایلش استفاده از قهوه و کنجد در مواد اولیه آن است. مواد اولیه این نون خوشمزه ترکیب مواد اولیه را دارند.

  • آرد
  • مخمر آب جو و آب گرم
  • نمک
  • قهوه و کنجد

اگر قصد داشتید به شهر ازمیر سفر کنید و این نون را هنگام صبحانه سرو کنید اما بجای قهوه  از شیر استفاده می کنند. این خود طعم را کاملا تغییر می دهد.

۵- سوپ اینجز آنکارا(İnceğiz çorbası)؛ تجربه طعم طبیعت

شاید از این سوپ متوجه شوید که مردم شهر آنکارا علاقه بسیاری به گوشت بره دارند. برای پخته این سوپ ساعت ها زمان می گذارند تا طعمی عالی را از آن بدست آورند. مواد اولیه این غذا از نخود پخته، گوشت بره، گندم و سبزیجات تازه محلی آنکارا است.

اگر یکبار این غذا را امتحان کنید؛ عاشق طعم آن خواهید شد و چندبار آنرا امتحان خواهید کرد.

۶- کرو کوفته (Kuru kofte)، صرف شام بی نظیر

غذای با طعم عالی که فقط در شهر آنکارا می توانید آنرا تجربه کنید. گوشت چرخ کرده تازه با مواد دیگری ترکیب می کنند. این غذا علاوه براینکه طعم عالی دارد و به شکل های گوناگونی مانند دایره یا مستطیل طبخ می شود.

کرو کوفته؛ غذای های معروف در آنکارا

در کنار این غذا سیب زمینی و فلفل سبز خورده می شود و یک طعم متفاوتی را منتقل میکنند.

۷- افلک سرماسی یا دلمه(Efelek sarması)، خوش طعم ترین غذا عمرتان

افلک سرماسی مانند برگ دلمه ما ایرانی ها است. اما کمی متفاوت پخته می شود و یک طعم عالی را تجربه خواهید کرد. این غذا معروف ترین غذای آنکارا ز است و ترکیب از بلغور، نعناع، فلفل قرمز، نمک و جعفری در آن خواهد بود.

افلک سرماسی؛ غذای های خوشمزه آنکارا

این غذا یک طعم کاملا عالی دارد و می توانید طعم هیجان انگیزی را تجربه کنید. در هر مراسمی افلک سرماسی در سر سفره های غذا وجود دارد و به عنوان یک غذای لاکچری استفاده می شود.

آنکارا رستوران های آنکارا

نظرات کاربران