۵ تا از بهترین غذاهای مدرن با گوشت در ترکیه را از دست ندهید

9404 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
غذاهای مدرن با گوشت در ترکیه

سفر یکی از لذت بخش ترین تفریحات در چندسال اخیر محسوب می شود.  اما همیشه این سوال پیش می آید که در سفر چه چیزی باید خورد تا تجربه کاملا لذت بخشی را بدست آورد.

اگر مقصد شما به کشور ترکیه شهر آنتالیاست و نمی دانید باید هنگام سفر چه چیزی را برای وعده های غذاهای انتخاب کنید. ترکیه کشوری است که فرهنگ کاملا شبیه و سبک زندگی مردم این شهر بسیار شباهت به ایرانی ها دارد و نباید نگران این شوید که غذاهای ترکیه با ذائقه ما ایرانی ها نمی سازد.

مردم ترکیه علاقه بسیار زیادی به خوردن گوشت در وعده های غذایی ناهار و شام دارند٬ همین موجب شده است که به هر رستورانی در  این کشور بروید در منوی آنها غذای مدرن در ترکیه را تجربه کنید.

غذاهای مدرن با گوشت، محبوب ترین ها در لیست غذاهای ترکیه ای

تمام غذاهای سنتی ترکیه با گوشت پخته می شود ٬ ما ایرانی ها علاقمندیم غذاهای متفاوتی را درهر کشوری امتحان کنیم، این دغدغه بوجود آمده است که غذاهای مدرن با گوشت در ترکیه را از کدام یک از رستوران های آنتالیا می توانیم پیدا کنیم که کیفیت و طبخ عالی داشته باشند.

خوش طعم ترین غذای مدرن با گوشت ترکیه

در ادامه معروف ترین غذاهای ترکی در آنتالیا را برای شما معرفی می کنیم که بعنوان بروز ترین غذاها در آنتالیا  شناخته می شود. از جمله این غذاها می توان به مواردی زیر اشاره کرد.

۱- لاهماجون (Lahmacun)، پیتزای ترکیه ای پرطرفدار

غذای لاهماجون در چند دهه اخیر توسط مردم ترکیه بصورت متفاوت پخته شده است که نوعی پیتزای ترکی به حساب می آید. مسافران و گردشگران از هرکشوری که وارد ترکیه می شوند اولین نوع غذایی امتحان می کنند همین  غذای مدرن با گوشت در دل ترکیه است. موادی ترکیبی که در این غذا استفاده می شود لاهماجونی را خوش طعم و لذیذ کرده است. از جمله مواد می توان به مواردی آویشن، فلفل، دارچین، ادویجات مدیترانه ای و سبزیجات محلی را داخل خمیر یوفکا می ریزند و به مدت یک ربع داخل تنور یا فر می گذارند تا طعم متفاوتی بگیرند.

۲- پیده طعمی متفاوت از لاهماجون

ترکیب مواد پیده کاملا شبیه لاهماجونی است و تنها تفاوت آنها در ظاهر و نانی که استفاده می کنند. طعم خاص و متفاوتی از غذایی ترکی را تجربه خواهید کرد.
غذاییست که از نظر ظاهرا شبیه سمبوسه  اما از نظر طعم کاملا مدیترانه ای است.

۳- کباب کوکرتم یا Çökertme Kebabı٬، طعم اصلی کباب ترکیه

کباب کوکرتم متفاوت از دیگر کباب ها که تا به حال نوش جان کرده اید و مواد تشکیل دهنده کباب کوکرتم گوشت تازه بره٬ گوجه فرنگی٬ پیاز٬ روغن زیتون و سیب زمینی که سرخ شده است. این کباب یکی از بهترین غذاهای ترکیه محسوب می شود. طرفدارن با ذائقه و سلیقه خاص طرفدارچنین غذایی هستند و در اکثر رستوران شهرهای مختلف ترکیه طبخ می شود.

۴- استیک برشی با گوجه فرنگی، کباب ترکی با دورچین سبزیجات

گوشت تازه بره را بصورت برش شده درمی آورند و با گوجه فرنگی و روغن زیتون٬ پیاز و آویشن مخلوط می کنند تا طعم لذیذی از غذا را به خودش بگیرد، استیک برشی یکی از بهترین غذاهای ترکیه ست که محبوبیت خاصی در بین گردشگران دارد. از جلمه خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که مسافران و گردشگران علاقه زیادی به این نوع غذا دارند.

۵-   کباب گوشت بره خوشمزه با سس آویشن

برای پخت چنین غذای از گوشت بره تازه استفاده می کنند و برای خوش طعم کردن آن از گوجه فرنگی و ریز و رنده شده استفاده می کنند و در انتهای کار آویش و فلفل سیاه می ریزند که طعم عالی به غذا می دهد.

تجربه طعمی متفاوت از استیک در ترکیه

گوشت بره یکی از چند صد غذاهای خوشمزه ترکیه است که بعنوان معروف ترین غذای ترکی در آنتالیا معروف است. در سفر غذای که باب میلتان است را انتخاب کنید تا لذت خوردن آنرا هرگز فراموش نکنید.

ترکیه بالای ۲۰۰ نوع غذای رنگ و وارنگ دارد که تجربه کردن آن می تواند برای شما لذت بخش باشد. اگر علاقه دارید با دیگر غذاهاس ترکی آشنا شوید پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را حتما بخوانید.

انواع غذاهای ترکی که می توانید با گوشت بپزید

در سفر به آنتالیا می توانید با خوردن غذاهای خوشمزه و خوش طعم، بهترین سفر عمرتان را برای خودتان رقم بزنید. غذاهای ترکی تنوع بسیار بالای دارد و همیشه برای انتخاب یکی از آنها مسافران دچار سردرگمی و گیجی می شوند. در ادامه بهترین نوع از غذاهای ترکیه برای شما معرفی کرده ایم که بدون هیچ شکی آنها را انتخاب کنید.

غذای مدرن با گوشت چرخ کرده در ترکیه
  • دونر کباب(Doner)
  • ایچلی کوفته
  • مانتی
  • کارنی یاریک یا (Karnyark)
  • هانکر بگندی
  • کوزو تاندیر
  • ایزگارا بالیک
  • بورک
  • شیش کباب ترکی
  • سوبورگی

۳ تا از بهترین غذاهای ترکیه ای خوشمزه با گوشت چرخ کرده

انواع غذاهای ترکی با گوشت هم در کشور کمی متفاوت است. به این معنی که غذاهایی دارند که با گوشت تکیه ای و همچنین غذاهای با گوشت چرخ دارند که هردو نوع آنها متفاوت است.

در بالا غذاهای که با گوشت تکیه ای پخته می شد را معرفی کردیم و ادامه غذاهای که طعم عالی دارند را برای شما معرفی کردیم. از جمله غذاهای خوش طعم و خوشمزه ترکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اسکندر کباب یکی از بهترین غذاها با گوشت چرخ کرده
  • یاغلاما یکی از متنوع ترین غذاهای ترکی با گوشت چرخ کرده
  • خورشت داوود پاشا خوش طعم و خوشمزه مانند فسنجون
اسکندرکباب ترکی با گوشت چرخ کرده

با خوردن غذاهای ترکی لذت سفر را دوچندان کنید

لذت سفر خودتان را با انتخاب بهترین غذای مدرن ترکی چندصد برابر کنید. شما کدام کباب ترکیه ای را امتحان کرده اید؟ اگر این طعم ها را تجربه کرده اید، بگویید کدام کباب را پیشنهاد می کنید؟

منبع: غذای ترکی

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

کلی غذای خوشمزه دیگه که با گوشت درست میشه رو معرفی نکردید اگه میشه آنها رو هم معرفی کنید.

    سلام بله همینطوره که غذاهای ترکی بیش از چیزی که تصور می کنید وجود دارد و برای اینکه با بهترین غذاهای ترکیه آشنا شوید پیشنهاد می کنم مطلب مرتبط را بخوانید

سلام عکسی که برای قسمت گوشت چرخ کرده انتخاب کردین اشتباه است لطفا تغییر بدهید

    سلام وقت بخیر ممنون که اطلاع دادید حتما تغییر داده می شه

درباره غذاهای بدون گوشت ترکیه ای هم برای گیاه خوارا بگید