شهر سفید یونان را بشناسید؛ سانتورینی زیباترین جزیره یونان

1273 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سانتورینی که به عنوان شهر سفید یونان هم شناخته می شود، یکی از زیباترین جزایر در یونان و کل جهان است. این جزیره مقصدی بی نظیر با مناظر و دیدنی های خیره کننده به شمار می رود. از همین رو باید در لیست هر مسافری باشد که عاشق طبیعت، ماجراجویی و زیبایی های جهان است است! در واقع این جزیره برای مناظر بدیع، غروب های عاشقانه و سواحل شنی خود شهرت دارد و خیلی از زوج های جوان ترجیح می دهند ماه عسل خود را در این شهر سفید بگذرانند.

ما در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کاملی در مورد شهر سفید یونان، یعنی جزیره سانتورینی به شما ارائه داده و هرچیزی که قبل از سفر به این جزیره نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

آشنایی کلی با شهر سفید یونان

سانتورینی جزیره ای کوچک در یونان است که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. این جزیره احتمالاً پربازدیدترین جزیره یونان و یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در سراسر جهان است؛ زیرا دارای زیبایی های طبیعی خارق العاده ای بوده که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. اکثر ساختمان ها و خانه های این جزیره به رنگ سفید ساخته شده اند و به همین دلیل هم به آن شهر سفید می گویند.

اگر قصد سفر به شهر سفید یونان را دارید، بهتر است اطلاعاتی کلی در مورد آن داشته باشید. برخی از این اطلاعات عبارتند از:

  • زبان رسمی در سانتورینی، زبان یونانی است اما اکثریت مردم می توانند مکالمات را به زبان انگلیسی انجام دهند. کارکنان هتل ها در این جزیره، به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه و بسیاری زبان های دیگر مسلط هستند.
  • واحد پول سانتورینی مانند سایر نقاط یونان یورو (€) است. در سرتاسر جزیره، دستگاه های خودپرداز و بانک هایی وجود دارد که می توانید در آنها پول نیز مبادله کنید.
  • مانند اکثر کشورهای اروپایی، در کل مناطق یونان از دوشاخه برق نوع C یا Europlug استفاده می شود و جریان برق هم ۲۲۰ ولت است.
  • سانتورینی جزیره ای توسعه یافته است که تمامی امکانات لازم را برای اقامتی بی دردسر فراهم می کند. در این جزیره یک بیمارستان، خدمات بهداشتی و پزشکان خصوصی وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید از سانتورینی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از سانتورینی چه زمانی است؟

هیچ زمانی از سال زمان بدی برای بازدید از جزیره زیبای سانتورینی نیست و بهترین زمان به نیازها، علایق و ترجیحات سفر شما بستگی دارد. با این حال، مسافران به طور معمول از ماه می تا اکتبر بیشترین لذت را از گردش در این جزیره می برند؛ چراکه آب و هوا و دما در این ماه ها مناسب ترین هستند.

اگر می خواهید در فصل تابستان از این جزیره دیدن کنید، ممکن است بخواهید سفری را در ماه های ژوئن تا سپتامبر برنامه ریزی نمایید. هوا در این ماه ها گرم و آفتابی خواهد بود و جولای و آگوست گرم ترین ماه ها هستند. اگر به دنبال لذت بردن از شنا، آفتاب گرفتن و استراحت در ساحل هستید، باید این ماه ها را در نظر داشته باشید.

از سوی دیگر، اگر می خواهید در زمانی که شلوغ نیست و قیمت ها پایین است از سفری آرام لذت ببرید، در ماه های آوریل، می یا اکتبر از آن بازدید کنید. تور سانتورینی یونان در این ماه ها نسبت به ماه های دیگر ارزانتر است.

معروف ترین جاذبه های سانتورینی

معروف ترین جاذبه های سانتورینی

شهر سفید یونان به خودی خود چشم اندازی فوق العاده دارد و با طبیعت جذاب خود می تواند بهشت یونان باشد. این جزیره همچنین دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بی نظیری است که می تواند برای هر گردشگری بسیار جذاب و بی نظیر باشد. ما در اینجا به برخی از مهم ترین جاذبه های این جزیره اشاره خواهیم کرد.

۱- ساحل سرخ :

در نزدیکی سایت Akrotiri، و در زیر یک دیوار صخره ای قرمز تماشایی، این ساحل را خواهید دید. در این ساحل می توانید به تماشای منظره های متضاد عالی از صخره های قرمز در مقابل آب های آبی بنشینید.

۲- ثرای باستانی :

ثیرا یا ثرای باستانی، در ساحل جنوب شرقی سانتورینی واقع شده و خرابه های معابد هلنیستی و پایه‌های ساختمان های رومی و اوایل بیزانس در آن وجود دارد. قدمت ثیرا باستان به قرن نهم قبل از میلاد می رسد. در میان ویرانه ها، مکان های مذهبی، تئاتر، سالن ورزشی برای کارآموزان نظامی و ساختمان های اداری قدیمی را خواهید دید.

۳- موزه باستان شناسی فیرا :

این موزه باستان شناسی کوچک که در نزدیکی ایستگاه بالای تله کابین در فیرا قرار دارد، یافته هایی از تیرای باستان، از دوره های دوریان، هلنیستی، رومی و بیزانسی را به نمایش می گذارد. کتیبه های مربوط به دوره باستانی تا روم، مجسمه های گلی حیوانات و سفال های زیبای سرامیکی از جمله یافته های به نمایش گذاشته شده در این موزه است.

۴- فانوس دریایی آکروتیری :

یک شرکت فرانسوی در سال ۱۹۸۲ این فانوس دریایی را ساخت.  گردشگران فقط می توانند از منظره این فانوس و طبیعت اطراف آن لذت ببرند و امکان بازدید از داخل آن وجود ندارد.

چه نوع غذاهایی در سانتورینی پیدا خواهیم کرد؟

سانتورینی علاوه بر جاذبه های بی نظیری که دارد، از نظر غذاهای متنوع هم بسیار مشهور است. غذاهایی که در شهر سفید سرو می شود منحصر به فرد، غنی و لذیذ با طعم عالی و قیمت های مقرون به صرفه هستند.

در سانتورینی می توان غذاهای مختلفی مانند غذاهای مدیترانه ای، ایتالیایی، چینی و غذاهای بین المللی یا قومی را پیدا کرد که ذائقه همه را برآورده می کند. با این وجود، همه مسافران باید غذاهای یونانی، بویژه غذاهای محلی را امتحان کنند.

غذاهای محلی سانتورینی نیز به خاطر خلاقیت های اشتها آور و غذاهای باکیفیت معروف است. می توانید در عین لذت بردن از مناظر زیبا و فضای صمیمی جزیره، غذای مورد علاقه خود را میل کنید. رستوران های مدرن و غذاهای خیابانی زیادی حتی اواخر شب در سانتورینی در دسترس هستند.

جمع بندی

سانتورینی یا شهر سفید، زیباترین جزیره یونان است و با مناظر شگفت انگیز و خیره کننده ای دارد. این جزیره می تواند یکی از بهترین مقاصد برای ماه عسل یا گذراندن تعطیلات به شمار رود. اگر قصد خرید تور آتن را دارید، مطمئن شوید بازدید از این جزیره در برنامه تور وجود داشته باشد.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران