تفریحات هیجان انگیز در شهربازی ویالند استانبول را فراموش نکنید!

3924 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
شهربازی ویالند استانبول

همه ما ایرانی ها می دانیم که ترکیه یکی از کشورهای با قدمت چندین هزار ساله است و دوست داریم وقتی به این کشور سفر می کنیم به تمام مکان های دیدنی استانبول سربزنیم اما علاوه براین جاهای تفریحی مهیجی هم دارد و می توانید برای اینکه آدرینالین خون خود را بالا ببرید به این مکان ها بروید و خاطرات لذت بخشی را برای خودتان ثبت کنید. اما یکی از تفریحات مهیج شهربازیست البته اگر مجهز با استانداردهای روز دنیا باشد.

در سفر به استانبول نمی خواهید که تمام زمان خودتان را فقط به خریدکردن یا بازدید از آثارتاریخی شهر بگذارید؟ پیشنهاد می کنم که به شهربازی ویالند استانبول هم سر بزنید و تمام وسائل بازی هیجان انگیز که در فیلم های دیزنی لند دیده اید را از نزدیک ببینید. در ادامه مقاله می خواهیم در مورد وسایل بازی ویالند استانبول برایتان بگوییم، پس با ترک مگ همراه شوید یک سفر مهیج را تجربه کنید.

تاریخچه ای از شهربازی ویالند استانبول

ویالند در استانبول بزرگترین شهر ترکیه در سال ۲۰۱۳ از میان ۸۰۰ پارکی که در اروپا وجود دارد راه‌اندازی شده است و رتبه پنجم را به خودش اختصاص داده است. شهربازی اسفانبول یا ویالند سابق جای برای خوش گذراندن تمام سنین است. اگر به استانبول سفر می کنید پیشنهاد می کنم اسفانبول با ترن های معروف و مهیج آن را از دست ندهید.
شهربازی ویالند استانبول در زمانی که اردوغان، شهردار پایتخت ترکیه بود افتتاح شد و اما قبل از اینکه اسفانبول به یک جای برای بازی تبدیل شود یک منطقه ای برای معدن سنگ مورد استفاده قرار می گرفت. این شهربازی بزرگ دارای امکاناتی مانند ترن هوایی؛ رولر کستر خانوادگی، آبشار وحشی، جت اسکی، سینما، king Kong که ارتفاع آن به ۱۵ متر می رسد و بولینگ از جمله آنها است.
البته بازی های بسیار شگفت انگیز دیگری مانند قطارهای سریع السیر با مسیرهای پرپیچ و خم و سرسره هایوایکینگ و سقوط از برج عدالت هم وجود دارد که وقتی به شهربازی شهر می روید که نباید از دست بدهید. در مورد تمام قسمت های شهربازی در ادامه مقاله حتما صحبت خواهیم کرد.

۱- لحظات نفس گیری را با ترن ماجراجو امتحان کنید

گاهی وقت ها هیجان برای ادامه زندگی لازم است باید ماجراجویی کنیم تا از زندگی لذت ببریم البته این ماجراجویی تو دشت و کوه نیست بلکه در شهربازی با سوار شدن انواع ترن های است.

ترن ماجراجو شهربازی استانبول
برای همین پیشنهاد می کنم که ترن ماجراجو که ارتفاع ۳۰ متری دارد و پیچ و خم های که تپش قلب شما را چندین برابر می کند را سوار شوید، دنیای جدید که پراز هیجان، اضطراب و دلشوره است را تجربه خواهید.

این بازی مخصوص افرادی که عاشق سرعت و هیجان هستند می توانند تجربه کنند و البته یکسری محدودیت ها مانند اینکه قد افراد حداقل ۱۲۰ سانتی متر باید باشد.

۲- تجربه هیجانات شگفت انگیز با ترن نفس گیر، را از دست ندهید

اگر شما هم جزو آن دست از آدم ها هستید که به دنبال هیجان هستید. پیشنهاد می کنم  پس از ورود به شهربازی اسفانبول اولین کاری که انجام می دهید سراغ ترن هوای های شهربازی بروید. بعد از ترن ماجراجو  بهترین ترن، ترن نفس گیراست که می توانید چند دقیقه ای آدرنالین خون خودتان را بالا ببرید و ساعت های پر انرژی را تجربه کنید.

ترن نفس گیر استانبول

پس از اینکه وارد شهربازی  می شوید اولین کاری که انجام دهید بلیط ترن نفس گیر را تهیه کنید، اگر چنین کاری را انجام ندهید باید ساعت ها در صف بایستید و بلیط خود را تهیه کنید. این ترن سرعت در ۳ ثانیه با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و اوج هیجان را تجربه خواهید کرد. البته اگر قد شما حداقل ۱۴۰ سانتی متر نیست  نمی توانید از این ترن مهیج استفاده کنید.

۳- چرخش ۳۶۰ درجه هیجان خودتان را دوبرابر کنید.

هیجان ۳۶۰ درجه را هیچگاه فراموش نخواهید کرد، یک بازی با دلهره و اضطراب البته بعد از اتمام بازی حتما  انرژی مضاعفی می گیرد، حداقل در طول سفر کم حوصله و بی انرژی نخواهید بود. یک دستگاه به شکل ستاره و مرتفع است و ابتدا حرکاتی را بصورت اهرمی بالا و پایین انجام می دهید و سپس سرعت آن تند می شود بطوری که در هر صدم ثانیه حس می کنید در زمین یا آسمان هستید و تشخیص نمی دهید که در لحظه کجا قرار خواهید گرفت.

این وسیله هم مانند دیگر بازی ها دارای یکسری محدودیت هستند، ماننداینکه قد شما حداقل باید ۱۴۰ سانتی متر باشد و البته فراموش نکنید که باید عاشق هیجان هم باشید تا برترس خودتان غلبه کنید.

۴- رویای فاتح ویالند مروری بر تاریخ استانبول

همانطور که می دونید ترکیه یکی از کشورهای با قدمت چند صد ساله است و اتفاقات زیادی برای این کشور افتاده است. یکی از این اتفاقات فتح شهر قسطنطنیه که استانبول فعلی است، می باشد. در رویای فتح تمام اتفاقاتی که در قرن ها پیش توسط سلطان محمد فاتح را بصورت یک فیلم به شما نشان می دهند و تنها کاری که می کنید این است گوشه ای میشنید و تمام رخدادهای شش قرن پیش ببینید.

برای دیدن اجرای نمایش با خانواده خود می توانید از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به این مکان بروید و شاهد لحظه به لحظه اتفاقات عثمانی شوید و یک اثر تاریخی را ببینید.

۵- بزرگترین چرخ و فلک شهربازی ویالند استانبول

اگر کودکان شما علاقه ای به ماجراجویی دارند و می خواهند کل شهر استانبول را از بالا ببینند؛ حتما چرخ و فلک شهربازی ویالند استانبول را امتحان کنند.  اگر کودک درون شما فعال است می توانید به همراه فرزندان خود سوار چرخ و فلک شوید و لذت کامل را از سفر خودتان ببرید.

چرخ و فلک شهربازی ویالند

ساعت کار این چرخ و فلک از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب است و همچنین برای سوار شدن افراد باید حدودا ۸۰ سانتی مترقد داشته باشند.

 ۶- سرسره واکینگ بازی های آبی ویالند استانبول را از دست ندهید.

بخش بزرگی از شهربازی ویالند استانبول یک مجموعه آبی که دارای سرسره های بزرگ که می توانید از ارتفاع حدود ۱۵ متری بصورت کاملا اتفاقی از آن سقوط کنید و به دریاچه وارد شوید.

سرسره واکینگ استانبول

سوار قایق می شوید یک مسیری را بصورت طولانی می روید و بصورت کاملا ناگهانی از یک ارتفاع ۱۵ متری سقوط خواهید کرد و هیجان وصف ناپذیری را تجربه خواهید کرد.

اگر از بازی های ویالند بخواهم برای شما بگوییم باید ساعت ها در مورد بازی های هیجان انگیز شهربازی بنویسیم ولی در بالا مهیج ترین بازی ها را برای شما گفته ایم و یک روز کاملا خاطره انگیزه ای را می توانید برای خودتان ثبت کنید.

امکانات رفاهی دیگر شهربازی ویالند

ویالند یا اسفانبول دارای رستوران و کافه ها بسیار شیک است که بعد از یک روز شاد می توانید برای استراحت به آن مکان ها بروید و انرژی دوباره دریافت کنید و ادامه بازی را انجام دهید.

و از دیگر امکانات شهربازی بزرگ اینترنت وای فای رایگان، فروشگاه های متنوع، خرید بلیط قطار شهری و غیره می باشد. شما می توانید ساعت ها در اسفانبول لذت ببرید و خاطرات خوشی را ثبت کنید.

بعد از اینکه تمام بازی های ویالند را بازی کردید پیشنهاد می کنم برای ادامه سفر خود بهترین ساحل های استانبول هم بروید تا علاوه بر انرژی مضاعفی که از شهربازی بدست آورید، آرامش هم بدست بیاورید.

مکان های تفریحی استانبول

نظرات کاربران