سونامی سفر به ترکیه چه زمانی است؟

1470 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در دنیا است که افراد بسیاری هرساله آن را براس سفر انتخاب می کنند. بلیط استانبول علی بابا می تواند شما را در بالاترین کیفیت و خدمات به این کشور زیبای اروپایی آسیایی برساند. یکی از سوالات مهمی که قبل از سفر باید از خودتان بپرسید آن است که بهترین زمان برای سفر به ترکیه چه زمانی است؟ ممکن است شما به شلوغی بیش از حد این کشور بربخورید و یا گرما و سرمای زیاد هوا شما را از لذت یک سفر عالی محروم کند. از این رو بهتر است بدانیم بهترین زمان سفر به این کشور چه زمانی است و چرا؟

چرا توجه به زمان سفر مهم است؟

چرا ما برای سفر به ترکیه بر روی انتخاب زمان درست تاکید داریم؟ زیرا می خواهیم سفر شما به بهترین شکل ممکن برگزار شود. قبل از خرید بلیط و سفر به ترکیه بهتر است هدف خود را از این سفر مشخص کنید. اگر هدف اصلی شما از سفر خرید است، بهتر است پایان فصل زمستان و یا تابستان را برای سفر انتخاب کنید.

در این زمان ها معمولا برندها و فروشگاه های مختلف حراجی های بزرگی برگزار می کنند که شما می توانید با قیمتی بسیار مناسب خرید کنید. اگر سفر در پایان فصل برای شما سخت است، برای خرید فصل های گرم سال بهتر از فصل های سرد آن هستند.

اگر هدف شما بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر است، بهترین فصل برای سفر بهار است. از آن جا که در ترکیه شما می توانید از جاذبه های طبیعی زیادی دیدن کنید، فصل بهار و هوای مطبوع آن باعث می شود لذت سفر شما چند برابر شود.

اگر از سفر به ترکیه به دنبال استفاده از پارک های آبی و تفریحات آن هستید، می توانید فصل تابستان را برای سفر انتخاب کنید. در ترکیه سواحل و پارک های آبی متعددی وجود دارد که می توانید در آن لذت بخش ترین تفریحات را تجربه کنید.

ترکیه در فصل بهار و پاییز

سونامی سفر به ترکیه را می توان فصل های بهار و پاییز دانست. در این دو فصل میانگین درجه هوا ۱۵ درجه سانتی گراد بوده و مسافران می توانند در کنار دیگر جاذبه های سفر از یک هوای مطلوب و مطبوع نیز لذت ببرند. بسیاری از افرادی که تا کنون به ترکیه سفر کرده اند، فصل بهار به خصوص ماه آوریل را بهترین زمان برای سفر به این کشور می دانند. یکی دیگر از دلایلی که فصل بهار را سونامی سفر به ترکیه می دانند، جشنواره های مختلفی است که در این زمان در ترکیه برگزار می شود. در ادامه کمی بیشتر با این جشنواره ها آشنا می شویم.

جشنواره گل لاله یکی از جشنواره های پرطرفدار در ترکیه است که در اردیبهشت ماه در پارک امیرگان و یازده پارک دیگر ترکیه برگزار می شود.

جشنواره دوساله استانبول از دیگر جشنواره های مهیج در ترکیه است که هر دو سال یک بار توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برگزار می شود. در این جشنواره هنرمندان مختلف در حوزه های مختلف آثار هنری خود را به نمایش گذاشته و جشنواره فضایی بسیار هنری و خاص دارد. این جشنواره در ابتدای ماه سپتامبر آغاز می شود.

اگر به موسیقی و شرکت در کنسرت های بزرگ علاقه مند هستید، فستیوال موسیقی استانبول که در خرداد ماه آغاز می شود می تواند لذت سفر شما را برایتان چند برابر کند.

ترکیه در فصل تابستان و زمستان

همان طور که در بالا نیز اشاره شد برای آن که خرید بلیط هواپیما استانبول علی بابا را در بهترین زمان انجام دهید، شاید فصل های بهار و پاییز بهترین زمان باشد، اما این به معنای آن نیست که در فصل تابستان و زمستان نیز نمی توانید از ترکیه لذت ببرید!

جاذبه های طبیعی ترکیه به خصوص تنگه بسفر آن در پایان تابستان یعنی در شهریور ماه زیباترین گوشه های خود را به شما نشان می‌دهد. در این زمان شما می توانید سه گونه زیبا و نادر از دلفین ها را در تنگه بسفر مشاهده کنید. دلفین های شاهزاده بندری، دلفین های دماغ بطری و دلفین های عادی این سه گونه زیبا هستند که می توانند هم برای شما هم کودکانتان بسیار جذاب باشند.

فستیوال مولانا و درویش های چرخان یکی از جذاب ترین جشنواره هایی است که هر سال در دی ماه در ترکیه برگزار شده و بسیاری از گردشگران تنها برای حضور در آن به ترکیه سفر می کنند. این فستیوال در قونیه برگزار شده و در آن مراسم بزرگداشت مولانا شاعر پرآوازه برگزار می شود.

در فصل زمستان و معمولا دی ماه فستیوال پر شور هیجان دیگری به نام فستیوال جاز نیز در ترکیه برگزار می شود. در این جشنواره موزیسین های معروف دنیا حضور به هم رسانده و آهنگ های معروف در موسیقی فولکلور، جاز، بلوز و غیره اجرا می شود.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران