ساحل آلانیا ترکیه، ساحل لاجوردی آنتالیا

4336 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
ساحل آنالیا ترکیه

آلانیا یکی از شهرهای گردشگری و زیبای ترکیه است که در نزدیکی آنتالیا قرار دارد و ترکیبی بی نظیر از دریا و جنگل است. محیطی با آرامشی بی نظیر و منظره هایی تکرار نشدنی برای تفریح که از بهترین گزینه های ممکن برای سفر است. در این مقاله با معرفی ساحل آلانیا ترکیه همراه ما باشید.

آلانیا کجاست؟

آلانیا یکی از شهرهای تاریخی در کشور ترکیه است و در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. شهری که از بخش های شمالی به کوه های توروس می رسد و از جنوب به دریای مدیترانه متصل می شود. آلانیا به لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت بسیار مناسبی است و همانند مرکز یک دایره در بین جاذبه های بی نظیر آنتالیا قرار دارد.

آلانیا فاصله اندکی تا ماناوگات و قاضی پاشا دارد که هر دو از مکان های تفریحی آنتالیا در ترکیه هستند. بر اساس اطلاعات موجود آلانیا دارای ۱۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و جمعیتی ۱۰۵ هزار نفری دارد.

آنالیا ترکیه، آنتالیا

مختصری از تاریخ شهر و ساحل آلانیا ترکیه

آلانیا در گذشته تاریخی خود بخشی از سرزمین های ایران به حساب می آمد، شهری که بخش هایی از پامفیلیا و کیلیکیه بود. پس از ایران این شهر مدت زمانی در تسلط یونانیان باستان بود و در دوره امپراتوری روم شرقی نام کوه زیبا را برای آن انتخاب کردند.

در سال های سده ۱۳ میلادی که حکومت به دست سلجوقیان بود نام این شهر به علائیه تغییر پیدا کرد و در نهایت در سال ۱۴۷۱ میلادی بخشی از امپراتوری عثمانی شد.

وضعیت آب و هوایی آلانیا چگونه است؟

آلانیا شهری ساحلی بوده و از یک سو به دریای مدیترانه متصل است، به همین دلیل دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه ای می باشد. تابستان های آلانیا بهترین زمان سفر هستند و شهر دارای آب و هوایی معتدل و گرم می باشد. در ماه های مرداد و شهریور به عنوان گرمترین روزهای سال دمای هوا تا ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد و دمای آب دریا نیز بطور ثابت در تمام سال ۲۱ درجه سانتی گراد است.

زمستان ها نیز هوا در این منطقه بسیار مطلوب است و خوشبختانه فرقی نمی کند تصمیم داشته باشید چه فصلی به آلانیا سفر کنید. در تمام فصل های سال آب و هوای مطلوبی در این ساحل دیدنی به میزبانی شما می آید. اما بهترین زمان سال برای سفر به سواحل آلانیا و لذت بردن از ورزش های آبی فصل بهار و تابستان و خصوصا ماه های مرداد تا شهریور هستند.

جاذبه های دیدنی آنالیا ترکیه

ساحل آلانیا آنتالیا در ترکیه

ساجل آلانیا اگر یکی از بهترین سواحل آنتالیا نباشد، حتما در زمره یکی از بهترین های دنیا قرار دارد. ساحلی با آبی شفاف و روشن که مناظری رویایی را پیش روی شما می گذارد. آب دریا در این ساحل به قدری شفاف است که در هنگام موج سواری می توانید تمام سنگ ریزه ها و اجسام موجود در آب را مشاهده کنید.

در ساحل آلانیا انواع و اقسام تفریح ها همچون پرواز با پاراگلایدر، بازرا گردی و انواع ورزش های ساحلی در اختیار شماست. زیباترین جنبه در ساحل آلانیا حال و هوای تاریخی آن است. با اینکه این ساحل پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری مدرن می باشد، اما با قدم زدن در آن می توانید حال و هوایی تاریخی و عظمت گذشته آن را درک کنید.

در کنار بندر انواع رستوران های معروف و معتبر ترکیه نیز وجود دارد که زمینه ساز اوقاتی لذت بخش در سفر برای شما می شوند. برخی از این رستوران ها به نام اشخاص معروف نامگذاری شده اند و برای مثال یکی از آنها با نام جیمز دین و الویس شناخته می شود. رستوران الویس و جیمز دین دارای اتاقی با فضای باز به نام اتاق چای می باشد و از منظره آن می توانید منظره رویایی ساحل را تماشا کنید که ده ها کشتی در آن لنگر انداخته اند.

جاذبه های تفریحی و دیدنی در ساحل آلانیا

در ساحل آلانیا قایق های بادبانی مخصوصی وجود دارد که برخی خصوصی اند و برخی مخصوص گردشگران هستند. قایق های کوچکتر با رنگ های زرد، قرمز، و نارنجی خود، چشم انداز زیبا و رنگارنگی را در برابر آبی عمیق دریا به شما هدیه می دهند.

جاذبه های دیدنی ساحل آلانیا

علاوه بر جاذبه های تفریحی و گردشگری که در ساحل برای استفاده وجود دارد، از دیگر مکان های دیدنی در این ساحل دیدنی باید به غارهای معروفش اشاره کنیم. طبیعت بکری که در ساحل آلانیا وجود دارد با غارهای متعددی همراه شده و مناظر زیبایی را به وجود آورده اند.

یکی از معروف ترین غارهایی که در آلانیا وجود دارد به نام داملاتاش شناخته می شود و به صورت کاملا اتفاقی کشف شد. در سال ۱۹۴۸ میلادی در این منطقه برای خرد کردن سنگی که در راه وجود داشت از دینامیت و مواد منفجره استفاده شد. پس از انفجار دهانه غار باز شد و این غار کشف شد.

قدمت تاریخی غار داملاتاش آلانیا به ۱۵۰۰۰ سال پیش باز می گردد و منظره ای بسیار دیدنی داخل آن وجود دارد. یکی از ویژگی های قابل توجه غار داملاتاش خاصیت هوای آن در درمان بیماری آسم است. مردم وقتی به این موضوع پی بردند، سیل عظیمی از جهانگردان به آلانیا آمدند و در نتیجه هتل‌ها قادر به سکنی دادن به آنها نبودند.

ساحل و شهر آنالیا در آنتالیا ترکیه

بنابراین مردم آلانیا شروع به میزبانی از گردشگران در خانه هایشان کردند. برخی از شهروندان از این موقعیت سود بسیاری بدست آوردند. برخی که خانه‌هایی با دو طبقه داشتند یکی از طبقه‌ها را به یک هتل کوچک تبدیل کردند و کسانی که دو خانه داشتند یکی را به هتل تبدیل کردند؛ و بر این اساس گردشگری در آلانیا را بنا نهادند.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آلانیا رودخانه دیم چای است. رودخانه ای که طولی ۲۰۰ کیلومتری دارد و از قونیه به سمت مدیترانه جاری می شود. این رودخانه علاوه بر جذبه های توریستی که دارد نقش مهمی در سرسبزی منطقه اطرافش ایفا می کند.

ساحل آلانیا دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری است و در این مقاله تنها به ذکر تعدادی از معروف ترین آنها پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای امسال برنامه ریزی سفر خود را برای دیدار از آلانیا تنظیم کنید.

و در سفر به ترکیه تجربه بهترین تفریحات را داشته باشید

در سفر به شهر آنتالیا اولین جای پربازدید تفریحی و گردشگری ساحل های جذاب این شهر است و بعد از آن پارک های آبی آنتالیا است که گردشگران زیادی تنها بخاطر تفریحات آبی به ترکیه سفر می کنند. تجربه هیجان تنها در این مجموعه می توانید تجربه کنید.

 

آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا

نظرات کاربران