طعمی از آنسوی اقیانوس آرام در رستوران هفت مهمت آنتالیا تجربه کنید

3715 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
رستوران 7 مهمت پرطرفدارترین رستوران در آنتالیا

آنتالیا شهری شگفت انگیز و مملو از غذاهای خوشمزه و خوشطعم است. اما یکی از مشکلاتی که مسافران با آن دسته پنجه نرم می کنند نمی دانند برای خوردن غذای خوشمزه به کدام رستوران بروند برای همین تصمیم گرفتیم در مورد بهترین رستوران های آنتالیا بنویسم. هفت مهمت یکی از همان رستوران های عالی است که طرفداران بسیاری دارد و در ادامه بطور کامل در مورد هفت مهت نوشته ایم.

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا هشتمین شهر توریست پذیر کشور ترکیه است. جاهای دیدنی بی نظیر و تماشایی شهر آنتالیا موجب شده است که گردشگران و مسافران سالانه وارد این شهر شوند. اما آنتالیا یکی از استان های کشور ترکیه است و شهر ساحلی آنتالیا یکی از شهرهای مرکز این استان محسوب می شود.

راهنمای گردشگری آنتالیا

شباهت فرهنگ ترکیه با ایران باعث شده که مردم ایران سالانه چندین و چند بار به این کشور سفر کنند. از همه بیشتر چیزی که جلب توجه می کند شباهت غذای ایران و ترکیه است. غذاهای ترکی طعم و بوی خاصی دارد که مختص به همان کشور است. اما شهر آنتالیا هم غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای دارد که تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

اما برای خوردن غذاهای خوش طعم ترکی پیشنهاد می‌کنم اول از همه با رستوران های آنتالیا آشنا شوید و سپس غذای مورد علاقه ای خودتان را انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از پرطرفدارترین رستوران های آنتالیا صحبت کنیم.

تاریخچه ای از رستوران هفت مهمت آنتالیا

مهمت آکاد بعد از اینه پدرش را از دست داد٬  سرپرستی خانواده ش را به عهده گرفت و در یک آشپزخانه محلی شروع به کار کرد. از همان دوران عاشق آشپزی شد و شروع به یادگیری غذاهای گوناگون کرد. در همان دوران دوره های یک آشپز معروف بنام حاج حسن که در آنتالیا بسیار معروف بود را گذراند.

نوجوانی و جوانی خودش را در کنار افراد محبوب و مشهور سرآشپزها گذراند و روزی فکر نمی کرد٬ رستوران کوچکی که راه اندازی می کند بعنوان مشهورترین برند در ترکیه شناخته شود. مهمت علاوه برغذاهای محلی که در رستورانش طبخ می کرد٬ غذاهای خوشمزه ترکی جدیدی را هم ابداع کرد و به لیست منوی خود اضافه کرد.

معروف ترین رستوران در آنتالیا

هفت مهمت٬ عجیب ترین نام گذاری رستوران

شاید این سوال در ذهنتان آمده باشد که چرا نام رستوران را هفت مهمت گذاشته اند. دلیل خیلی عجیب و غریبی دارد که اگر ادامه متن را بخوانید حتما شگفت زده خواهید شد.

در همان اوایل راه اندازی رستوران ۷ مهمت در آنتالیا٬ سرآشپز معروف حاج حسن بعنوان سرپرست آشپزها در رستوران هفت مهمت همکاری می کرد. در روز تابستانی مهمان بسیار مهمی داشتند که یک تار مو در غذای آن فرد پیدا شد و همین موضوع باعث شد تمام کارمندان موهای خودشان را از ته بزنند و تاس کنند و روی سر یکی از کارکنان شکلی با عدد ۷ نوشته شده بود توجه مهمت را جلب می کند و اسم رستوران را هفت مهمت می گذارد.

از همان زمان تا الان همین اسم باقی مانده است و هیچ اسمی جایگزین نشده است و بعنوان عجیب ترین نامگذاری ها شناخته شده است. اما شاید علاقمند باشید که بدانید در منوی رستوران هفت مهمت چه غذاهای سرو می شود. که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

۱- منوی اصلی رستوران هفت مهمت

وقتی به رستوران هفت مهمت بروید٬ منوی غذای اصلی مهمت بیشتر از گوشت و کباب تشکیل شده است.  اسکندر کباب ترکیه ای محبوب ترین و بهترین غذای است که محبوبیت زیادی بین توریست ها دارد. از دیگر غذای رستوران هفت مهمت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کباب کوکرتم
  • استیک برشی با سس گوجه فرنگی
  • گوشت بره با سس آویشن
  • دونر کباب ترکیه
  • شیش کباب ترکی
  • بورک اسفناج
  • راویولی با سیب زمینی

بهنرین غذاهای ترکی در رستوران هفت مهمت آنتالیا

۲- منوی پیش غذای هفت مهمت آنتالیا

و اما رستوران هفت مهمت دارای خوشمزه ترین پیش غذاهای ترکی است که اگر به رستوران هفت مهمت بروید می توانید لذت خوردن غذاهای جدید را ببرید.

از جمله خوشمزه های ترکیه را می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

  • دلمه ترکی
  • سوپ عدس
  • دسر سوتلاچ
  • میتزبال ترکی
  • مانتی ترکیه

خوشمزه ترین پیش غذاهای ترکی در رستوران 7 مهمت آنتالیا

۳- منوی دسرهای خوشمزه رستوران مهمت

همانطور که گفتیم هفت مهمت یکی از بهترین رستوران های شهر آنتالیاست. تمام چیزهای خوشمزه ای که در این رستوران برای مشتریان سرو میشود همگی از بهترین و عالی ترین مواد هستند.

از جمله بهترین دسرهای خوشمزه ترکی در رستوران هفت مهت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسر کدو حلوایی
  • کادایف دسر خوشمزه ترکی
  • محلبی ترکیه
  • کونفه ترکی
  • هوموس ترکی

انواع دسرهای ترکی در رستوران هفت مهمت آنتالیا

قیمت غذاهای رستوران هفت مهمت آنتالیا

رستوران مهمت یکی از بهترین رستوران های آنتالیای ترکیه به حساب می آید. رنج قیمتی رستوران آنتالیا از حد متوسط بالاتر است اما به نسبت کیفیت غذا و رستوران براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و پیاده سازی شده است.

و در انتها در رستوران هفت مهمت لذت ببرید

رستوران هفت مهت دارای بهترین منوی غذای در بین دیگر رستوران های آنتالیاست و ما سعی‌کردیم منوی رستوران را بطور کامل برایتان توضیح دهیم. اینطوری می توانید در سفر به ترکیه هفت مهمت را بعنوان یکی از انتخاب های عالی شما باشد.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران