ده روش کاربردی برای اجاره بهترین اقامتگاه

1611 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

متن اصلی این خبر را می‌توانید در اقتصاد برتر بخوانید.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر بعدیتان هستید و می‌خواهید یک اقامتگاه مناسب را رزرو کنید، تا آخر این پست را بخوانید و این ده روش کاربردی را مد نظر قرار بدهید.

حالا که پاندمی همچنان در جریان است ولی شدت آن کمتر شده، اجاره ویلا و رفتن به تعطیلات ویلایی پرطرفدارتر هم شده. شما چطور؟ قصد ندارید دورهمی خانوادگی بعدی‌تان را جشن بگیرید؟ شاید بدتان نیاید سالگرد ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ را در ویلای جادار و زیبا جشن بگیرید. شاید هم وقتش شده که با یکی از دوست‌هایتان و خانواده‌اش به سفر بروید. اصلا برنامه دارید سه چهارتا خانواده بشوید و هوایی تازه کنید.

همین خودش هزار جور برنامه‌ریزی نیاز دارد. تازه وقتی جمعیت زیاد می‌شود هم فضای بیشتری نیاز است و هم آدم باید به فکر نیازها و سلیقه‌های مختلفی باشد. به خصوص وقتی پای چندین نسل از یک خانواده در میان است. از بچه‌های ریزه‌میزه بگیر تا نوجوان‌هایی که سلیقه مخصوص خودشان را دارند که حاضر نیستند از آن کوتاه بیایند تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که نیازهایشان خیلی خاص‌تر است.

خوبی انتخاب ویلا با پینورست این است که ما مجموعه‌ای از ویلاها را داریم که مخصوص سفرهای خانوادگی هستند. ویلاهایی که برای افراد مسن مناسب هستند، به درد برگزاری مهمانی خانوادگی می‌خورند، برای بچه‌ها امن هستند و اگر حیوان خانگی داشته باشید هم برایتان دردسری پیش نمی‌آید.

منتها قبل از این که به سایت پینورست سر بزنید و ویلای مد نظرتان را انتخاب کنید، این ده نکته مهم را هم در نظر داشته باشید:

۱. ویلایی اجاره کنید که موقعیت مکانی خوبی داشته باشد

«جاش خوب باشه» فقط یک توصیه سرسری نیست. اگر با بچه سفر یا افراد مسن سفر می‌کنید خیلی مهم است آنقدر هم از مراکز خدمات شهری مثل ایستگاه قطار شهری، ایستگاه اتوبوس و جاده اصلی دور نباشد.

به جز دسترسی‌های محلی سعی کنید دسترسی به بیمارستان و داروخانه را هم چک کنید. ولی از همه مهم‌تر دسترسی به فروشگاه و سوپرمارکت است. به خصوص اگر نمی‌توانید سنگین و با تجهیزات کامل سفر کنید.

۲. مواظب نکات ایمنی باشید

اگر همراه بچه‌ها سفر می‌کنید نکات ایمنی مخصوصا موقع اجاره ویلا استخردار مهم است. به خصوص اگر فرزندان‌تان تازه دارند شنا کردن یاد می‌گیرند. کلا وسایل ایمنی مهم است.

آیا استخر بخش کم‌عمق هم دارد؟ جعبه کمک‌های اولیه دارد؟ باید از قبل برای تمیز کردن آب و پر شدن آب ویلا به صاحب ویلا اطلاع بدهید و هماهنگ بکنید یا خیر؟

۳٫ غذا را خودتان بپزید

برای کم کردن هزینه‌های سفر یک گزینه خیلی خوب این است که غذا را هم خودتان بپزید. حتی اگر قرار است یکی دو هفته به تعطیلات بروید و ویلا اجاره کنید، بهترین گزینه همین است.

در نتیجه باید حتما چک کنید که آیا ویلای مورد نظر شما آشپزخانه تکمیل دارد؟ ظرف و ظروف مناسب آشپزی دارد یا باید وسایل خاصی را همراه خودتان بیاورید؟ میز نهارخوری و باربیکیو و اجاق گاز و یخچال و کتری برقی و آیتم‌های مهم اینطوری را حتما قبل از سفر در بخش امکانات و تجهیزات ویلا در سایت چک کنید.

برای خرید هم حتما از صاحب ویلا یا از افراد محلی در مورد سوپرمارکت‌های نزدیک ویلا بپرسید. شاید مجبور باشید یکی دو باری خرید سوپرمارکتی بروید.

۴. ویلای ساحلی را فراموش نکنید

یک پیشنهاد خیلی خوب دیگر برای تعطیلات طولانی‌مدت اجاره ویلا ساحلی است. ویلا ساحلی هم درست مثل ویلا استخردار و ویلاهای جادار می‌تواند برای همه اعضای خانواده لذت‌بخش باشد.

برای بچه‌ها شنا کردن را دارد. برای نوجوان‌ها و بزرگسالان هم می‌تواند استراحت و قدم‌زدن در ساحل را داشته باشد و دور آتش نشستن و از کنار هم بودن لذت بردن و گوش دادن به صدای موج‌های دریا.

۵. نیازهای نوجوانان را هم در نظر داشته باشید.

داشتن وای‌فای و اینترنت و اتاق‌های سرگرمی یا حتی سرگرمی‌هایی مثل فوتبال دستی و بیلیارد و تنیس روی میز و (گاهی چیزهای خفن‌تر مثل) کنسول بازی می‌تواند نوجوان‌ها را هم راضی نگه دارد.

۶. اگر ویلا نزدیک دریا اجاره می‌کنید باشگاه‌های ورزشی را هم در نظر داشته باشید

اکثر ویلاهای ساحلی یا نزدیک ساحل‌های تفریحی هستند یا فاصله چندانی با آن‌ها ندارند. خیلی خوب است ویلا را جوری انتخاب کنید که با کلوپ‌ها و پاشگاه‌های ورزش‌های آبی و پارک‌های تفریحی ساحلی فاصله چندانی نداشته باشند. اینطوری می‌توانید یک تعطیلات ساده را به ترکیبی از فعالیت‌های جالب مثل جت‌اسکی و فلای برد و تله کابین و کارتینگ و پینت بال تبدیل کنید!

۷. به نیازهای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها توجه کنید

معمولا این نیازها حرکتی هستند. یعنی پدربزرگ و مادربزرگ و افراد مسن نیاز دارند در جایی اقامت کنند که زیاد بالا و پایین نداشته باشد.

بهترین گزینه ویلاهایی هستند که اتاق خواب هم‌کف هم دارند. یا لااقل انکس‌ها و اتاقک‌ها و کلبه‌هایی که نزدیک ویلای اصلی هستند و هم فضای مناسبی برای استراحت و چرت بعدازظهر هستند و هم پله نمی‌خورند.

وجود کابین حمام و صندلی مخصوص افراد مسن در سرویس بهداشتی هم می‌تواند خیلی مهم باشد.

۸. سفر گروهی یعنی سرشکن شدن قیمت‌ها

همراه چند خانواده سفر کردن چندین و چند خوبی دارد. خاطره‌های جمعی که با هم می‌سازید و تفریحات دسته‌جمعی که می‌توانید با هم تجربه کنید.

ولی در ضمن قسمت کردن هزینه‌های اجاره ویلا هم مهم است. یک ویلای جادار را اگر به همراه یکی دو خانواده دیگر اجاره کنید در هزینه‌ها به صورت چشم‌گیری صرفه‌جویی کرده‌اید.

اصلا شاید با همین ترفند بتوانید ویلای خیلی لوکس‌تری هم پیدا کنید.

۹. فضای کافی را در نظر بگیرید

یکی از سوال‌های مهم قبل از اجاره ویلا این است که چند نفر هستید و آیا ویلای مورد نظر شما «واقعا» اینقدر ظرفیت دارد؟ اطلاعات ممکن است واضح و شفاف نباشد.

یک کار راحت این است که با پینورست تماس بگیرید و از مشاوران ما بپرسید که ظرفیت واقعی و ظرفیت اضافه دقیقا یعنی چه و چطور می‌شود ویلایی را پیدا کرد که دقیقا از نظر تعداد نفرات مناسب شما باشد و قیمتش هم به همان میزان به صرفه باشد.

ویلاهای دو طبقه یا ویلاهایی که کلبه دارند از این نظر خیلی مناسبند.

۱۰. فصل زمستان را هم فراموش نکنید

فصل کم‌سفر یا بدون مسافر یا به قولی لو سیزن هم فصل خوبی برای اجاره ویلاست. بعضی شهرها فصل لو سیزن دارند که در آن زمان نه فقط تخفیف‌های خوبی می‌توانید گیر بیاورید که شاید آرامش بیشتری هم بتوانید داشته باشید.

پس در اسرع وقت دست به کار شوید و با پینورست ویلای مورد نظرتان را انتخاب کنید. به همین سادگی نصف مسیر را برای دورهمی خانوادگی بعدی رفته‌اید. فقط می‌ماند سوار ماشین شدن و به جاده زدن.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران