دارالترجمه ترکی استانبولی و دریافت مهر آپوستیل

1158 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کافی است به مهر آپوستیل نیاز داشته باشید و شروع به تحقیق در این باره کنید، حتماً با تبلیغات متعدد دارالترجمه های ترکی استانبولی در مورد دریافت این مهر روبه رو خواهید شد. اما مهر آپوستیل چیست؟ آیا دارالترجمه ترکی می تواند مهر آپوستیل را برای ما دریافت کند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد امکان اخذ آپوستیل در دارالترجمه ترکی استانبولی در ایران بدانید برای تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

دارالترجمه ترکی استانبولی کجاست؟

در ایران، دارالترجمه هایی برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک به زبان ترکی استانبولی یا بالعکس وجود دارد. در دارالترجمه ترکی استانبولی، مترجم رسمی ترکی استانبولی حضور دارد و اسناد و مدارک را ترجمه رسمی می کند. فرقی نمی کند می خواهید اسناد و مدارک تان را از ترکی استانبولی به فارسی ترجمه کنید یا بالعکس، در هر صورت، باید به دارالترجمه ترکی استانبولی مراجعه کنید.

مهر آپوستیل چیست؟

پس از عقد عهدنامه آپوستیل در سال ۱۹۷۴ در لاهه، مسئله مهر آپوستیل مطرح شد. کشورهای متعددی عضو این کنوانسیون هستند، از آرژانتین و برزیل، شیلی و استرالیا گرفته تا اسپانیا و ایرلند و لهستان. در واقع، این معاهده مختص به یک قاره مشخص نیست و ۱۰۵ کشور از قاره های مختلف عضو آن هستند.

اما این معاهده چه مزیتی دارد؟ چرا شکل گرفته است؟ در واقع، اگر سند یا مدرکی را یکی از کشورهای عضو معاهده تأیید کند، دیگر کشورها نیز آن را می پذیرند. به عبارت ساده، تاییده یک کشور عضو معاهده کافی و نزد دیگر کشورها نیز مقبول است. بنابراین، فرقی نمی کند که می خواهید این مهر را در کدام کشور عضو ارائه دهید، در هر صورت، می توانید به نزدیک ترین کشور همسایه مراجعه کنید و این تاییدیه را دریافت کنید.

نرخ مهر آپوستیل چقدر است؟

اما برای دریافت مهر آپوستیل چقدر باید بپردازیم؟ قیمت مهر آپوستیل بستگی به کشوری دارد که برای دریافت مهر به آن مراجعه می کند. برای مثال، ممکن است هزینه دریافت مهر آپوستیل در یک کشور ۲۰ یورو باشد و در کشور دیگر ۴۰ یورو. از این رو، اگر می خواهید کشوری را برای دریافت مهر آپوستیل انتخاب کنید، می توانید هزینه دریافت آن را نیز جزو معیارهای تان قرار دهید.

پیش نیازهای دریافت مهر آپوستیل در ترکیه

پیش از دریافت مهر آپوستیل، باید به دارالترجمه ای رسمی در ترکیه مراجعه کنید، اسناد و مدارک تان را ترجمه کنید، سپس مهر نوتر (Noter) را دریافت کنید تا بتوانید برای دریافت مهر آپوستیل اقدام کنید. بنابراین دریافت تاییدیه آپوستیل بدون این دو امکان پذیر نیست.

آیا دارالترجمه های ترکی استانبولی در ایران می توانند مهر آپوستیل را دریافت کنند؟

تبلیغات پیرامون دریافت مهر آپوستیل در ایران اصلا صحت ندارد. در واقع، ایران جزو کشورهای عضو کنوانسیون آپوستیل نیست، از این رو، نمی تواند این تاییدیه را صادر کند. در نتیجه، هیچ کدام از دارالترجمه های ترکی استانبولی در ایران نمی توانند این تاییدیه را برای تان دریافت کنند.

برای دریافت مهر آپوستیل به کدام کشور برویم؟

همانطور که گفتیم فرقی نمی کند مهر آپوستیل را از کدام کشور دریافت کنید، چرا که همه کشورهای عضو کنوانسیون این مهر را می پذیرند. بنابراین بهتر است برای دریافت تاییدیه آپوستیل، به نزدیک ترین کشور عضو معاهده به محل سکونت تان مراجعه کنید. برای مثال، اگر ساکن ایران هستید، بهتر است برای دریافت این تاییدیه راهی کشور ترکیه شوید و پس از ترجمه اسناد و مدارک تان در دارالترجمه های رسمی این کشور و دریافت مهر نوتر، مهر آپوستیل را دریافت کنید و در کشور مورد نظرتان ارائه دهید.

برای دریافت مهر آپوستیل به کدام دارالترجمه های ترکی مراجعه کنیم؟

اگر به فکر دریافت مهر آپوستیل هستید، باید بدانید که ترجمه ترکی استانبول در ایران به کارتان نخواهد آمد، بلکه باید به دارالترجمه رسمی در ترکیه مراجعه کنید. در واقع، ترجمه رسمی اسناد و مدارک تان و دریافت مهر دفترخانه باید در ترکیه (یا هر کشور دیگری که می خواهد مهر آپوستیل را از آن دریافت کنید) انجام شود.

سخن آخر

تا به اینجا متوجه شدید که هیچ کدام از دارالترجمه های ترکی استانبولی در ایران نمی توانند مهر آپوستیل را برای تان دریافت کنند. مهر آپوستیل در نزد همه کشوران عضو معاهده آپوستیل معتبر است و فقط کشورهای عضو معاهده نیز می توانند آن را صادر کنند. در حال حاضر، بیش از صد کشور از قاره های مختلف عضو معاهده آپوستیل هستند، اما هنوز ایران عضو این کنوانسیون نشده است، از این رو، نمی تواند این مهر را صادر کند. برای دریافت مهر آپوستیل، می توانید به نزدیک ترین کشور مراجعه کنید و لازم نیست راهی کشورهای دوردست شوید. بسیاری از ایرانیان ترکیه را برای دریافت این مهر انتخاب می کنند، چرا که سفر به آن آسان تر و ارزان تر است. برای دریافت این تاییدیه، باید به دارالترجمه ای رسمی در ترکیه مراجعه کنید، اسناد و مدارک مورد نظرتان را دریافت کنید، سپس مهر نوتر را اخذ کنید و در نهایت، آپوستیل را دریافت کنید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران