۵ تا از خوشمزه ترین غذاهای بدون گوشت ترکیه ای در آنتالیا

5285 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین غذای بدون گوشت ترکیه

ترکیه کشوری با تمدن چند هزار ساله که انواع و اقسام قومیت ها را در زمان های متفاوت بوجود آمدن و از بین رفته اند. حالا تصور کنید هرکدام از آنها حداقل دو نوع غذا به یادگار گذاشته باشند٬ پس با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که بالای ۱۰۰۰ مدل غذا با تنوع رنگ و بو وجود دارد.

خوشمزه ترین و بهترین غذاهای ترکیه را می توانید در سفر به آنتالیا در یکی از رستوران های شهر تجربه کنید فرق نمی کند به کدامیک از رستوران ها بروید. اما افرادی هستند که هیچ علاقه ای به خوردن غذاهای با گوشت ندارند و موقع سفر اسمی از آنها هم نمی دانند که بخواهند سفارشی بدهند برای همین تصمیم گرفته ایم که ۵ تا از خوشمزه ترین غذاهای بدون گوشت ترکیه را برای شما معرفی کنیم. باما همراه شوید.

۱-بورک اسفناج ترکیه

اسفناج از آن نوع سبزیجاتی است که هرکسی به خوردن آن تمایل دارد. وقتی اسفناج با طعم های دیگر ترکیب شود خوشمزه بودن بورک چندصدبرابر می کند طوری که مزه آنرا هیچ وقت فراموش نمی کنید.

بهترین غذای ترکیه

 

بورک در ترکیه به روش و طعم های گوناگون درست می شود یکی از خوش طعم ترین آنها که بدون گوشت درست می شود بورک اسفناج است. ترکیبی از اسفناج٬ سیر٬ پیاز٬ کنجد٬ شیر٬ کنجد٬ پنیر پیتزا و اسفناج  که درون یوفکا ریخته می شود و طرز کاملا زیبای تزئین می شود.

۲-لوبیا کبابی (Fasulye kavurması) خوشمزه ترین غذای بدون گوشت ترکی

گوشت یکی از اصلی ترین غذاهای مردمان ترکیه به حساب می آید و برای مردم این کشور بسیار سخت که بخواهند سبزیجات را جایگزین گوشت کننده اما خب غذاهای خوشمزه ای که با سبزیجات درست شده باشد هم در این کشور وجود دارد.

لوبیا کبابی بهترین غذا بدون گوشت

لوبیا کبابی یکی از صد نوع غذاهای خوشمزه ترکیه است که در بین گردشگران ترکیه بسیار محبوبیت دارد و جز پرطرفداران ترین غذای ترکی است. ترکیب خوشمزه این غذا لوبیا٬ پیاز٬ فلفل سبز و سیاه و دو عدد تخم مرغ است که یک ترکیب بسیار عالی را درست می کند. لوبیا کبابی را در ارزان ترین رستوران های آنتالیا یا گران قیمت ترین رستوران می توانید در منویشان پیدا کنید.

۳- راویولی با سیب زمینی٬ خوش طعم ترین غذای ترکی

راویولی یک مدل از پاستای بالشتی شکل کوچک که درون آنرا با ترکیب موادهای خوشمزه پرمی کنند تا طعم متفاوت بگیرد و در انتها روی آن سس های گوجه فرنگی یا سبزیجات می ریزند تا طعم متفاوتی بگیرد.

راویولی سیب زمینی غذای خوشمزه بدون گوشت

راویولی ترکی با سیب زمینی٬ فلفل سیاه وقرمز٬ گوجه فرنگی  که طعم عالی را به پاستا می دهد جوری که بدون گوشت هم جزء لذیذترین غذاها در ترکیه به حساب می آید.

۴-کدو تنبل Kabak çintmesi محبوب ترین غذای آنتالیای ترکیه

کدو تنبل یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه محسوب می شود و مردم ترکیه حداقل در هفته ای دو یا سه بار هم شده این غذاها را می خورند. طعم متفاوت از غذاهای که مزه خاصی دارد و خوردن آن بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود.

ترکیب این غذا از روغن زیتون٬ پیاز خشک٬ سیر٬ کدو تنبل٬ فلفل قرمز  و نمک٬ گوجه گیلاسی است که مخلوط تمام این ها با هم یک طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. هنگام خوردن غذا بوی سبزیجات تازه را حس می کنید و لذت خورردن این غذا چند صدبرابر می کند و یک حس عالی را منتقل می کند.

۵-برنج بادمجان٬ طعم متفاوت از غذا

برنج بادمجان یک غذای محلی و خوش طعم است که علاوه بر مردم ترکیه گردشگران هم به این حوزه علاقمند هستند که برای یکبار هم شده این غذا را امتحان کنند. مخلوطی از بادمجان و برنج که خوردن آن لذت بخش ترین حس را دردنیا است. برای درست کردن این غذا از برنج مخصوص استفاده می کنند که دو عدد میخک٬ تخم مرغ و روغن یا کره محلی داخل این غذا می ریزند.

برنج و بادمجان غذای خاص ترکیه

شاید امتحان کردن غذای جدید خیلی سخت باشد اما خوردن غذاهای جدید می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. ترکیب برنج و بادمجان همیشه و در حالتی جذب کنند.  غذاهای ترکی با بادمجان تنوع بسیار زیادی دارد به این دلیل که مردم این کشورعلاقه زیادی به سیفی جات دارند و در کنار غذاهای اصلی از این مدل غذاها هم استفاده می کنند.

در سفر بهترین غذای مورد علاقه خودتان نوش جان کنید

سفر  ترکیه را برای خودتان به یکی از خاطره انگیزترین مسافرت های تبدیل کنید. برای یکبار هم شده به  یکی از لوکس ترین رستوران های آنتالیا بروید و طعم غذاهای که برای شما معرفی کرده ایم امتحان کنید.

این ۵ مدل غذا سبکی متفاوت از غذاهای که تا به حال امتحان کرده اید نیست بلکه نشان دهند فرهنگ غذایی یک کشور و شهر است.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

تمام غذاهای ترکی خوشمزه حالا چه با گوشت باشه یا بدون گوشت

    بله حتما همینطوره تمام غذاهای ترکی خوشمزه و خوش طعم هستند. ممنون که مطلب ما رو خوندید

سلام چقدر خوب غذاهای بدون گوشت رو معرفی کرد اخه من گیاه فقط می خورم

    سلام خواهش می کنم. بله برای افرادی که گیاه خوار هستند مطالب زیادی نوشته شده است و اما مطالب مرتبط با غذاهای ترکیه نوشته شده است پیشنهاد می کنم مطالب مرتبط را بخوانید