سفر به جزایر پرنس، زیباترین جزیره در استانبول

4321 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر به جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در استانبول هستند و مجموعه ای از ۹ جزیره در دریای مرمره که با نام آدالار نیز شناخته می شوند. یکی از بهترین مقاصد سفری که می توانید تجربه متفاوت و دلپذیری از سفر به ترکیه با آنها داشته باشید. در ادامه با معرفی جزایر پرنس در ترک‌مگ همراه ما باشید.

جزایر پرنس، عروس جزایر استانبول

جزایر پرنس استانبول جموعه ای ۹ گانه از جزیره های کوچک و بزرگی است که در دریای مرمر و نزدیک به استانبول قرار دارند. جزایری که در عصر بیزانس به عنوان تبعیدگاه مورد استفاده بودند و امروزه یکی از مراکز تفریحی و گردشگری ترکیه هستند. البته از این ۹ جزیره تنها ۴ عدد آنها در دسترسی عموم قرار دارند و افراد می توانند به آن سفر کنند.

این چهار جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا، و کینالی آدا هستند که در این بین بویوک آدا بزرگترین و محبوب ترین آنهاست. چون در گذشته شاهزادگان به این جزایر تبعید می شده اند، نامگذاری آنها نیز جزایز پرنس شده است. بهترین ویژگی این جزایر سکوت و آرامش بسیار زیادی دارند و جالب است بدانید که تردد هرگونه وسایل نقلیه موتوری و ماشین ها در این جزیره ممنوع است.

همین موضوع باعث شده تا جزیره از آرامش خاصی برخوردار باشد. بیشتر مردم در جزایر پرنس یا پیاده حرکت می کنند و یا از دوچرخه ها استفاده می کنند. البته درشکه ها نیز برای جابجایی افراد و مسافران قرار داده شده است که فضای بسیار دلپذیری را برای این منطقه به وجود می آورد.

جزیره بویوک آدا در استانبول

مختصری از تاریخ جزایر پرنس استانبول

در طی ادوار تاریخی گذشته این جزایر به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می گرفته اند و همیشه تبعیدگاه به حساب می آمده اند. در دوران امپراطوری بیزانس هر یک از اعضای خاندان های سلطنتی که مورد بازخواست قرار می گرفتند به این مجموعه جزایر تبعید می شدند. عده بسیاری هم در همین دوران برای نجات جان خود به جزایر پرنس فرار می کردند.

در دوران سلطنت عثمانی نیز که یکی از سلسله های قدرتمند ترک بودند، همچنان چنین وضعیتی برقرار بود. در طول حکومت عثمانیان نیز تمام شاهزادگان و افراد خاص مملکتی-حکومتی که دردسر ساز بودند به جزایر ۹ گانه پرنس تبعید می شدند. اما در اواخر قرن نوزدهم شرایط دستخوش تغییر قرار گرفت. عده ای از بازرگانان و اهالی ثروتمند استانبول به این جزایر علاقمند شده و تعدادی را به تملک خود در آوردند.

از این دوره جزایر پرنس بیشتر مورد توجه قرار گرفت و بناهای بسیاری به سبک معماری ویکتوریایی در جزیره ساخته شد. به طوری که در ادامه راه کاربری این مناطق ۹ گانه کاملا تغییر کرده و تبدیل به اقامتگاه هایی تابستانی شدند. به مرور نیز علاوه بر ساکنین کشور ترکیه و شهرهای استانبول اقلیت های غیر مسلمان یونای و آمریکایی نیز در این جزایر حضور پیدا کردند.

سفر به جزایر پرنس در ترکیه استانبول

در طی سال های ۱۹۳۰ شخصیت مشهوری به نام لئون تروتسکی، یکی از متفکرین فرقه مارکسیست روسی تبار در این منطقه زندگی می کرد. وی در بزرگترین جزیره این مجموعه ۹ گانه، یعنی جزیره بویوک آدا اقامت داشته است.

ساختار جزایر پرنس چگونه است؟

دو جزیره بویوک آدا و هِیِبلی آدا بزرگترین جزایر موجود در این مجموعه هستند و مسافران علاقه بیشتری برای سفر به آنها نشان می دهند. همانطور که انتظار می رود دارای امکانات گردشگری و تفریحی بسیاری هم هستند و می توانید انواع کافی شاپ و رستوران های مختلف را در این دو جزیره پیدا کنید.

برای ایجاد بهترین شرایط سفری در این دو جزیره انواع هتل های ساحلی، رستوران ها و مناطق گردشگری نیز به وجود آمده است. دو جزیره دیگری که شهرت بسیاری دارند و در لیست ۴ جزیره قابل گردش برای عموم هستند به ترتیب عبارتند از کینالی آدا و بورگاز آدا که هر دو مسکونی-توریستی هستند.

بیشتر ساکنین جزیره بورگاز آدا یونانی و بیشترین جمعیت حاضر در کینالی آدا نیز ارامنه هستند. ۵ جزیره دیگر نیز در این لیست ۹ گانه غیر مسکونی اند و با استفاده از لنج ها می تواند برای بازدید به آنها مراجعه کنید.

جاذبه های دیدنی و اقامتی جزایر پرنس چیست؟

همانطور که انتظار می رود این جزایر در سال های اخیر به شدت مورد توجه گردشگران و توریست های مختلف قرار گرفته است و انواع جاذبه های گردشگری در این مناطق به وجود آمده است. در ادامه لیستی از مکان های دیدنی و اقامتی این جزایر را نیز به شما معرفی می کنیم.

رستوران Kiyi، زیباترین رستوران در جزایر پرنس

در جزیره بویوک آدا که بزرگترین جزیره در ۹ گانه پرنس است رستوران معروفی وجود دارد که ساحل نام دارد. Kiyi در زبان ترکی استانبولی به معنی ساحل است و بهترین نوع از غذاهای دریایی را در آن سرو می کنند. شاید ظاهر مدرن و به روزی در این رستوران مشاهده نکنید، اما از چشیدن طعم غذای آن حیرت زده می شوید.

رستوران Kiyi در جزایر پرنس

هتل آدا پالاس، عتیقه ای از قرن نوزدهم

یکی از زیباترین بناهای موجود در جزیره بویوک آدا که یادگاری از قرن نوزدهم و با معماری ویکتوریایی است، هتلی به نام پالاس آدا است. هتل ظاهر قدیمی و با شکوهی دارد و تزئینات آن واقعا چشم نوازند. میزها و صندلی هایی نیز در فضای بیورنی هتل قرار داده شده و در روز هایی که هوا خوب است می توانید از خدمات این هتل با منظره دریا لذت ببرید.

هتل آادا پالاس در جزایر 9 گانه پرنس استانبول

هتل اسپلندید پالاس یا قصر با شکوه

یکی دیگر از بناهای زیبایی که می توانید در سفر به این جزایر در آنها اقامت داشته باشید و از بودن در آن لذت ببرید هتل قصر با شکوه است. این هتل در سال های ۱۹۰۸ بنا شده و به صرف معماری زیبا، دکوراسیون داخلی جذاب و سرویس دهی های فوق العاده یکی از محبوبترین هتل ها در بین مسافران است. معماری ای بنا مشابه با هتل نگرسکو در شهر نیس NICE فرانسه است و در فصل های مسافر پذیر، شلوغ ترین هتل در جزایر پرنس است.

سفر به استانبول در جزایر نه گانه پرنس

در کلام پایانی باید به شما توصیه کنیم که اگر قصد سفر به ترکیه دارید و می خواهید تجربه متفاوتی از سفر به این شهر داشته باشید، جزایر نه گانه پرنس زیباترین مکانی است که می توانید به آن سفر کنید. این جزایر دارای امکانات و جاذبه های بسیاری هستند می توانند جذاب ترین تجربه شما از سفر را به وجود بیاورند.

استانبول مکان های تفریحی استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران