معرفی منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی وان ترکیه برای یک سفر تکرار نشدنی

3167 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
معرفی جاهای دیدنی وان ترکیه

شهر وان یکی از شهرهای کوچک اما زیبای کشور ترکیه است که نزدیک به شهرهای شمال غربی ایران قرار دارد. وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که برخی از بناهای تاریخی آن بیش از هزاران سال قدمت دارد. در کنار این بناها، جاذبه‌های گردشگری متعددی در شهر وان قرار دارد که باعث جذب توریست‌ها می‌شود. گربه وان یکی از جاذبه‌هایی است که گردشگران بسیاری را به سمت این شهر می‌کشاند. این گربه چشمانی دو رنگ به رنگ‌های آبی و کهربایی دارد و در آب دریاچه شنا می‌کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را که جاهای دیدنی وان ترکیه است، مطالعه کنید. چون منحصربه‌فردترین مکان‌هایی که می‌توانید در طول یک سفر به‌یاد ماندنی را ببینید در این مقاله معرفی کرده‌ایم.

گربه وان،‌ یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهر وان ترکیه

۱- جزیره آختامار وان، جزیره‌ای افسانه‌ای با چشم‌اندازی رویایی

جزیره آختامار یا آکدامار یک جزیره آهکی است که در دریاچه وان ترکیه قرار دارد. این جزیره زیبا محلی برای گردشگری و زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجری مانند پرستوی سفید است. جزیره آختامار یا آکتامار در ۴۱ کیلومتری شهر وان قرار گرفته، تا ساحل ۳ کیلومتر فاصله دارد و وسعت آن ۷۰۰ متر است. این جزیره به جزیره عشق هم شهرت دارد و به دلیل زیبایی محیط اطراف جزیره روزانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

وان شهر کوچکی است و مکان‌های گردشگری آن قابل مقایسه با جاهای تفریحی استانبول یا شهرهای بزرگ ترکیه نیست. اما سفر به این شهر کوچک به دلیل هزینه‌های کمتر طرفداران بسیاری دارد. در بخش‌های بعدی مکان‌های دیدنی بیشتری را در شهر وان معرفی می‌کنیم.

جزیره آختامار وان ترکیه، جزیره‌ای تاریخی با طبیعتی چهارفصل

۲- کلیسای صلیب مقدس وان، یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی وان ترکیه

کلیسای صلیب مقدس یکی از بناهای تاریخی شهر وان است که در جزیره آختامار قرار دارد. قدمت این کلیسا متعلق به دوران امپراتوری ارامنه و پادشاهی گاگیک یکم واسپوراکان است. نمای بیرونی کلیسا که با سنگ‌ ساخته شده به همراه فضای داخلی منحصربه‌فردی که دارد روزانه گردشگران زیادی را به سمت جزیره آختامار برای بازدید می‌کشاند. نمایشگاه عکاسی و عینک واقعیت مجازی که در این کلیسا به گردشگران کمک می‌کنند تا تصاویر بیشتری را از کلیسای صلیب مقدس و جزیره آختامار مشاهده کنند.

در نزدیکی جزیره آختامار هتل‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای استراحت و سفارش غذاهای ترکیه‌ای به آن‌ها مراجعه کنید. رستوران‌های وان نیز مانند بهترین رستوران‌های استانبول لذیذترین غذاهای ترکیه‌ای را با کیفیت مناسب آماده می‌کنند و قیمت مناسبی هم دارند.

کلیسای آختامار وان، معروف به کلیسای صلیب مقدس در جزیره آکتامار

۳- دریاچه وان،‌ بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه

کلیسای صلیب مقدس و جزیره آختامار بخشی از جاذبه‌های دیدنی جزیره وان ترکیه هستند که اکنون می‌خواهیم درباره این دریاچه صحبت کنیم. با اینکه وان شهر بزرگی نیست اما بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه را در دل خود جای داده است. دریاچه وان که به‌عنوان دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه هم شناخته می‌شود در حدود ۳۷۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد. در اطراف دریاچه کوه‌های بلندی وجود دارد که آب دریاچه از ذوب شدن برف همین کوه‌ها تامین می‌شود.

جزایر آدیر، جارپاناک و کوش، شهر احلات، کلیسای آلتینساج و گورستان گواش نیز از مکان دیدنی دیگری هستند که در دریاچه وان و اطراف آن قرار دارند. به‌یاد داشته باشید ساحل دریاچه وان ترکیه محل مشخصی برای شنا وجود ندارد.

دریاچه وان ترکیه، دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه

۴- قلعه هوساپ وان، بنایی با قدمت قرون وسطی

بعد از آشنایی با جاذبه‌های طبیعی شهر وان، قصد داریم یک بنای قدیمی و کهن را به نام قلعه هوساپ وان به شما معرفی کنیم. قدمت این قلعه به دوران عثمانیان بازمی‌گردد و در سال ۱۶۴۳ میلادی ساخته شده است. بنای این قلعه به سبک معماری عثمانی و روی یک صخره در ساحل شمالی رود هوساب ساخته شده است.

اگر به بازدید از بناهای تاریخی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از مساجد هوسریف پاسا، ازبرسیلر و اولو جامی که از قدیمی‌ترین مسجدهای ترکیه هستند و در شهر وان قرار دارند نیز بازدید کنید.

قلعه هوساپ، یکی از بناهای تاریخی در شهر وان

۵- آبشار مرادیه وان، گشتی در طبیعت دلنشین شهر وان

اگر به‌صورت زمینی به شهر وان سفر کنید در مسیر بازرگان-چالدران و ۸۸ کیلومتری شهر وان آبشار زیبای مرادیه را مشاهده می‌کنید. این آبشار خروشان در حدود ۶ متر ارتفاع و ۸۰ متر عرض دارد. آبشار مرادیه در بهار و تابستان پر آب است و در کنار جنگل کوچک اطرافش منظره‌ای چشم‌نواز را به وجود می‌آورد. این آبشار در زمستان یخ می‌زند و با توجه به سرمای بیش از حد هوا بهتر است با لباس گرم در روزهای سرد به این منطقه بروید.

آبشار مرادیه، یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در شهر وان

۶- پارک آبی شهر وان ترکیه، لحظه‌های به یاد ماندنی در مراکز تفریحات شهر وان

مکان‌های گردشگری شهر وان فقط به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی محدود نمی‌شوند. پارک آبی شهر وان هم یکی از مکان‌های تفریحی این شهر است که برای سپری کردن لحظه‌های شاد و پر هیجان انتخاب خوبی خواهد بود. پارک آبی سرپوشیده شهر وان از سال ۲۰۱۱ تا کنون فعال است و به‌عنوان اولین پارک آبی سرپوشیده منطقه آناتولی شرقی در ترکیه شناخته می‌شود. استخر، سونا، جکوزی و سرسره‌های آبی از مهم‌ترین بخش‌های تفریحی این مجموعه هستند.

۷- شهر تاریخی توشپا در وان، سفر در زمان و گذر در شهر قدیمی وان

باستان شناسان قدمت شهر وان را متعلق به ۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند. شهر تاریخی توشپا و قلعه وان از بناهایی هستند که در دوران پادشاهی اوراتین ساخته شده‌اند. شهر توشپا که بعدها به نام وان شناخته شد در اطراف دریاچه این شهر قرار داشت و امروزه بقایای آن مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر تاریخی در سال‌های ۸۲۵-۸۳۵ پیش از میلاد مسیح ساخته شد و پایتخت تمدن اورارتو بود. قلعه چاووش تپه وان، کلیسای کارماراوانک و هفت کلیسا از بناهای تاریخی دیگری هستند که در نزدیکی شهر باستانی توشپا قرار دارند.

شهر تاریخی توشپا در وان، پایتخت تمدن اورارتو

با برخی از جاهای دیدنی وان ترکیه در این مقاله آشنا شدید. آیا شما به این شهر سفر کرده‌اید؟ اگر خاطره‌ای از گردشگری و بازدید از مکان‌های تفریحی و تاریخی وان ترکیه دارید در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله ترک مگ به اشتراک بگذارید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران