تپه پیرلوتی استانبول

3702 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
تپه پیرلوتی استانبول

استانبول به عنوان یکی از زیباترین شهر های دنیا، سرشار از اماکن سیاحتی زیبا و چشم نواز است. در کنار معماری مدرن و بافت سنتی در اقصی نقاط شهر، مناظر طبیعی پرشماری در دل استانبول یافت می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند. تپه پیرلوتی در قسمت اروپایی ترکیه، یکی از این مناظر طبیعی است که امروز قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. با ما در ترک مگ همراه باشید.

تپه پیر لوتی استانبول کجاست؟

در کنار تپه های معروف استانبول که در بخش آسیایی این شهر قرار دارند، تپه پیرلوتی در بخش اروپایی شهر می درخشد. اسم این تپه متعلق به نویسنده و جهانگرد فرانسوی جولیان ویاود با نام مستعار پیر لوتی (Pierre Loti) است که از آرامش این مکان برای نوشتن رمان ها و سفرنامه های خود استفاده می کرد.

تپه پیر لوتی استانبول کجاست؟

تپه پیر لوتی معروف به تپه عشاق، بر فراز خلیج گلدن هورن (Golden Horn) یا شاخ طلایی که زیستگاه پرندگان مهاجر است، قرار دارد. خلیجی که بخش آسیای و اروپایی ترکیه را از هم جدا می کند. تپه پیرلوتی در محله ایوب (Eyüp) که از نقاط تاریخی و فرهنگی استانبول به حساب می آید، واقع شده که از محبوبیت بالایی به خصوص در میان جوانان و زوج های جوان ترکیه ای برخوردار است.

پایین تپه مسجد ایوب سلطان (Eyüp Sultan) قرار گرفته که در کنار مسجد سلطان احمد یکی از مهم ترین مکان های زیارتی ترکیه محسوب می شود. پس از بازدید از این مسجد به کمک تله کابین می توانید به بالای تپه رفته و در بالاترین نقطه تپه عشاق از انواع نوشیدنی های سرد و گرم کافه پیر لوتی لذت ببرید.

چگونه به تپه پیر لوتی برویم؟

برای فاصله گرفتن از شلوغی های شهر استانبول، تپه پیر لوتی بهترین انتخاب در میان مکان های تفریحی استانبول است. از بالای این تپه، استانبول زیر پای شما قرار دارد و مناطق زیبا و تاریخی چون قبرستان قدیمی شهر، جزیره ها و خلیج گلدن هورن به راحتی قابل رویت است.

چگونه به تپه پیر لوتی برویم؟

برای این که خود را به این تپه برسانید گزینه های زیادی پیش روی شماست و می توانید از راهنمای سفر به استانبول که هتل محل اقامت در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. اگر قصد دارید با وسایل نقلیه عمومی خود را به تپه پیر لوتی برسانید، سوار مترو ایستگاه میدان تکسیم شده و در ایستگاه haliç پیاده شوید. اتوبوس های موجود در آن نقطه شهر شما را مستقیما جلوی تله کابین های تپه پیر لوتی پیاده می کنند. پیشنهاد می کنیم از استانبول کارت استفاده کنید زیرا در اینصورت هزینه های رفت و آمد شما به شدت کاهش خواهد یافت.

تله کابین استانبول

برای بالا رفتن از تپه، هم میتوانید از تله کابین استفاده کنید و هم مسیر را پیاده طی کنید. اگر با دوستان و اعضای خانواده قصد استفاده از تله کابین را دارید، نگران نباشید چرا که کابین های آن تا ۸ نفر گنجایش دارد. مدت زمانی که طول می کشد به بالای تپه برسید تنها ۳ دقیقه است و بازدید از تپه عشاق ۱ ساعت زمان خواهد برد. این نقطه از شهر، بهترین جا برای عکاسی از زیبایی های استانبول است پس حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید.

بهترین جاذبه های گردشگری اطراف تپه عشاق کدام است؟

با انتخاب تپه پیرلوتی برای بازدید، به اماکن و جاذبه های توریستی اطراف تپه نیز دسترسی خواهید داشت که دیدن کردن از آن ها خالی از لطف نیست.

اماکن دیدنی اطراف تپه عشاق

مسجد ایوب سلطان، چهارمین مکان مقدس ترکیه

در قسمت جنوبی تپه قرار دارد. این مسجد یکی از مقدس ترین مکان های ترکیه به شمار می رود که محل دفن ابو ایوب انصاری، یکی از یاران حضرت محمد (ص) است. با کمتر از ۱۵ دقیقه پیاده روی می توانید از این مسجد زیبا بازدید کنید.

پارک مینیاتورک (Miniatürk Park)، تمام زیبایی های شهر استانبول در یک پارک

با ۱ ساعت پیاده روی از تپه پیرلوتی می توانید به پارک مینیاتورک برسید. این پارک شهری مینیاتوری است که تمام جاذبه ها و اماکن دیدنی استانبول در آن در ابعادی کوچک ساخته شده اند. پارک مینیاتورک در محیطی به بزرگی ۶۰,۰۰۰ متر مربع واقع شده که با تاکسی می توانید در زمان رسیدن به آن، ۴۵ دقیقه صرفه جویی کنید.

دلفیناریوم استانبول، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده دلفین ها در اروپا

پارک دلفین استانبول از جمله مفرح ترین تفریحات شهر است که با بازدید از آن لحظات خوشی را برای خانواده خود به خصوص کودکان رقم خواهید زد. تنها ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا از تپه پیرلوتی خود را به دلفیناریوم استانبول برسانید.

تپه پیر لوتی چه امکاناتی دارد؟

سالانه خیل عظیمی از گردشگران از تپه پیرلوتی دیدن می کنند و برای خدمت رسانی به این افراد امکانات زیادی در محله ایوب در نظر گرفته شده است.

رستوران های تپه پیرلوتی

هتل های محله ایوب

اطراف محله ایوب هتل های زیادی یافت می شود اما نزدیک ترین هتل دقیقا در دل تپه قرار دارد. ساختار سنتی هتل، موقعیت زیبا و دل انگیزی را به وجود آورده است که برای اقامت، انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

کافه های تپه پیرلوتی

تپه پیر لوتی کافه های زیادی دارد که برای صرف میان وعده، نوشیدن قهوه و چای و اندکی استراحت شرایط مناسبی را به وجود آورده اند که در میان آن ها معروف ترین و بهترین گزنیه، همان کافه پیرلوتی مشهور است.

رستوران های تپه عشاق

صرف وعده صبحانه به هنگام طلوع آفتاب استانبول، فرصت مناسبی است که باید آن را غنیمت بشمارید. رستوران های تپه محل ایوب، این فرصت را برای شما فراهم کرده اند. اگر در ماه مبارک رمضان از تپه پیرلوتی دیدن می کنید، در رستوران های تپه عشاق می توانید روزه خود را باز کنید.

تابستان، بهترین زمان بازدید از تپه پیر لوتی

روزهای ابتدایی تابستان، بهترین زمان بازدید از تپه عشاق است. وزش نسیم روح انگیز تابستانی، محیط وصف ناشدنی به وجود می آورد که نباید از آن غافل شد. این تپه در روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات عمومی، روزهای شلوغی را سپری می کند. برای همین بهتر است وسط هفته را برای بازدید از آن انتخاب کنید.

تابستان های تپه پیرلوتی

گذراندن ماه عسل برای زوج های جوان، با بازدید از طلوع آفتاب شهر استانبول و یا گذراندن یک عصر زیبا در تپه عشاق، فرصتی است کم نظیر که تجربه کردن آن شدیدا توصیه می شود. اگر شما هم خاطره ای از سفر به شهر استانبول دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

استانبول مکان های تفریحی استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران