تله کابین های شگفت انگیز قاره کهن

1750 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تله کابین ساپورو، ژاپن، کوه مویوا

مرکز هوکایدو، جزیره شمالی ژاپن، طبیعت ساپورو در احاطه کوه مویوا است. مسیر ساده‌ی تراموا از مرکز شهر و بعد سفر کوتاه (و رایگان) با اتوبوس شما را به پایه کوه می‌رساند. گرچه مسیرهای پیاده‌روی به قله‌ی کوه مویوا وجود دارد، خوشبختانه تله کابین نیز هست که رسیدن به بالا را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نزدیکی کوه مویوا به ساپورو یعنی منظره‌ای از قله‌ی مشرف بر شهر و ناحیه پیرامونش که فوق‌العاده است. حتما روزی روشن را برای رفتن به کوه مویوا انتخاب کنید، چرا که ابر می‌تواند بیشتر نما را به طور کامل پنهان کند. مشخصا منظره هنگام شب در زیباترین حالت خود است، زمانی که روشنایی‌های ساپورو تا مایل‌ها گسترش می‌یابد، و در عین حال آنقدر نزدیک به نظر می‌آیند که می‌خواهید لمس کنید.

 

تله سیژ و تله کابین ناگاساکی، ژاپن

تله سیژ و تله کابین نگاساکی شما را به بالای کوه ایناسایاما می‌برد، که معمولا آن را به اختصار کوه ایناسا می‌گویند. این کوه ۳۳۳ متر ارتفاع دارد و مناظرش رو به شهر ناگاساکی فوق‌العاده است. این نما در طول روز به قدر کافی زیباست اما بهتر است برای لذت بیشتر هنگام غروب از کوه ایناسا دیدن کنید. در ۲۰۱۲ نمای شهر به عنوان سومین منظره شبانه برتر در جهان انتخاب شد.

از بالای کوه، می‌توانید شهر ناگاساکی را در میان شیب‌های کوه و نواحی اصلی بندر و لنگرگاه کشتی‌ها ببینید. نمایش نور و موسیقی هر ساعت بعد از غروب اجرا می‌گردد. اگر می‌خواهید زمان بیشتری را بالای کوه بگذرانید می‌توانید شام را در رستوران ایستگاه‌ها و یا رستوران پیست اسکی آموزشی آن صرف کنید. قیمت‌ها مناسب و کیفیت خوب است. خود مسیر کابلی بسیار گران است (آخرین قیمت ۱۲۳۰ ین برای مسیر رفت و برگشت بود) و به احتمال زیاد ۵ دقیقه سخت را همراه با ۳۲ نفر دیگر در واگن می‌گذرانید. اما خود نمای شهر به این سختی می‌ارزد. کاری است که حتما هنگام جضور در ناگاساکی باید انجام دهید.

تله کابین اسکای‌کب در لنکاوی، مالزی

اسکای‌کب لنکاوی از جاذبه‌هایی گردشگری برتر در جزیره است و بر فراز ماچینکنگ کمبرین جئوفارست قرار می‌گیرد و گوندولاها نمای ۳۶۰ درجه دارند، گوندولاهای VIP همچنین کف شیشه‌ای دارند تا بتوانید بالای جنگل زیرین را ببینید. گوندولاها تهویه هوا ندارند پس به خاطر بسپارید اگر در بعد از ظهر گرم سفر می‌کنید هوای داخل بسیار گرم می‌شود و جریان هوا خوب نیست. به محض اینکه به بالا رسیدید ۷۰۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار خواهید گرفت و نماها واقعا شگف‌انگیزند.

پل لنکاوی اسکای نیز در قله قرار دارد. این پل ۱۲۵ متر طول دارد و با تک شاه تیری معلق است و در ۱۰۰ متری بالای سطح زمین قرار می‌گیرد. پل اسکای با مسیر کوتاهی به بالای اسکای‌کب وصل می‌شود و می‌توانید نماهای ملهم از آواتار را رو به اقیانوس مشاهده کنید.

توصیه می‌کنم صبح زود به لنکاوی اسکای‌کب و پل اسکای بروید، بدین ترتیب می‌توانید پیش از گرم شدن هوا بازگردید، ضمن اینکه کمی پیاده‌روی هم دارید، اما مناظر اطراف جزیره حتما ارزشش را دارد.

 

تله کابین سنگاپور به سنتوزا

درحالی که رفتن به جزیره سنتوزا با وسایل دیگر راحت است، رفتن با تله کابین کیف بیشتری می‌دهد. برخلاف بسیاری از تله کابین ها که اکثر مناظری که می‌بینید کوهستان، فضای سبز، یا برفی است، واگن‌های کابلی کوه فابر به سنتوزا به شما این امکان را می‌دهد تا ترکیبی از ساختمان‌های مدرن و زیرسازی‌های انجام گرفته در میان درختان گرمسیری، قایق‌ها، و کشتی‌های در حال حرکت روی آب‌های آبی و پاک، جزایر با سواحل ماسه‌های سفید و مریلون را از بالا ببینید.

تله کابین های سنگاپور همچون دیگر لوازم شهر بسیار تمیز و راحت هستند، گرچه تهویه هوا ندارند، بادی که از میان پنجره می‌وزد نسیم خوشایندی دارد. سواری راحتی است، پس اگر قصد سفر با بچه‌ها را دارید، برای آنها نیز تجربه خوشایندی خواهد بود.

بهترین زمان برای سوار بر تله کابین شدن زمانی است که شب یا غروب در حال بازگشت هستید، زمانی که مناظر عالی با روشنایی‌های شهر و خورشید در حال غروب دارد، لحظات رومانتیک و همچون تابلو می‌سازد.

 

تله کابین سیر هوایی بوسان، کره جنوبی

«سیر هوایی بوسان» مسیر تله کابین بوسان است که به تازگی بازسازی و در ۲۰۱۷، بعد از حدود ۳۰ سال وقفه، بازگشایی شد. این انتظار ارزشش را داشت. ما مسیر برگشت را از ساحل سونگدو به پارک امنم آمدیم. روشی عالی برای دیدن این شهر زیبا از زاویه متفاوت بود – مسیر ۱٫۶۲ کیلومتر تله کابین از روی آب می‌گذرد و تا بالای صخره‌ها در پارک امنم بالا می‌رود. با حرکت از سونگدو، نماهای افقی شهر را از یک سمت، و جزایر و قایق‌ها را از سوی دیگر می‌بینید، و قله‌ی صخره‌ها آغوششان را به روی ساحل پیش رویتان باز می‌کنند. در پارک امنم، از پیاده‌روی کوتاه در جنگل لذت بردیم. هنگام غروب، به ساحل سونگدو بازگشتیم و آسمان عالی بود. قیمت بلیت‌ها، برای هر فرد بالغ، بسیار منصفانه و ۱۵۰۰۰ ون است و برای گوندولا با کف شیشه‌ای ۲۰۰۰۰ ون حساب می‌کنند.

 

تله کابین مائوکونگ، تایپه

گوندولای مائوکونگ در تایپه جنوبی سفر راحت و آسان نیم‌روزی فراهم می‌کند که شما را به بالا در مزارع چای شهر می‌برد. چهار ایستگاه دارد و سفر به بالا حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

دو نوع کابین موجود است- کابین معمولی یا کابین کریستال، که کف شفافی دارد، و می‌توانید به کوه‌های پوشیده از گیاهان در زیر نگاه کنید.

برای کابین کریستال هزینه اضافی‌ای نسبت به کابین معمولی دریافت نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید هر کدام که ترجیح می‌دهید یا راحت هستید را انتخاب کنید.

در بالا می‌توانید بین مزارع چای بگردید، از «مرکز ارتقای چای» دیدن کنید، مسیرهای پیاده‌روی متعدد را طی کنید، و به هر یک از چایخانه‌ها که دوست دارید سر بزنید. جایی که می‌توانید با خیال راحت چای‌های محلی را بنوشید و به فراز شهر، و همچنین برج تایپه ۱۰۱، نگاه کنید.

به شدت این تجربه را به بازدیدکنندگان از تایپه توصیه می‌کنم  به خصوص به عاشقان چای، طبیعت و مناظر عالی!

 

تله کابین دریاچه سان مون (خورشید ماه)، تایوان

دریاچه پر تلألؤ سان مون در تایوان مرکزی، در احاطه‌ی کوه‌ها و نزدیک مزارع چای قرار دارد. مسیر کابلی دریاچه سان مون ۷ دقیقه سواری آرامش بخش با مناظر وسیع و پانورامایی زیبایی طبیعی تایوان مرکزی و دریاچه سان مون است. ساخته شده در ۲۰۰۱، تله کابین به سبک گوندولا از انرژی برق و خورشید برای حرکت استفاده می‌کند. پنجره‌ها باز می‌شوند بنابراین می‌توانید از هوای تازه و نسیم، همان طور که سمت بالا می‌روید، لذت ببرید. مسیر ۱۰۴۴ متری تله کابین شما را به دهکده فرهنگی بومی فورموسان می‌برد، پارکی موضوعی، و موزه‌ای که درش است، و روشی عالی برای یادگیری تاریخچه بومی تایوان است. تله کابین روزانه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۶:۰۰ کار می‌کند و در اولین چهارشنبه هر ماه بسته است. بلیت‌ها برای افراد ۶ سال به بالا حدود ۱۰ دلار آمریکا و برای کودکان ۳ تا ۶ سال ۸ دلار آمریکا است. و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان حساب می‌کنند. از مناظر زیبای دریاچه سان مون و زیبایی طبیعی تایوان لذت ببرید!

تله کابین تله کابین فو کوک، ویتنام

تله کابین در فو کوک قرار دارد که جزیره گرمسیری، درست در کنار ساحل جنوبی ویتنام، است. مسیر تله کابین، که در ۲۰۱۸ گشایش یافت، طولانی‌ترین در جهان است، و در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. مسیر از فو کوک تا جزیره پایناپل، بر فراز دریا، است و ۸ کیلومتر طول دارد و هر مسیر حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

مهم‌تر و زیباتر از ارقام آماری خود مناظر هستند. بر روی اقیانوس فیروزه‌ای مهیج و جزایر پوشیده از جنگل سبز براق اوج می‌گیرید. دریا بسیار تمیز و آبی است و می‌توانید قایق‌های کوچک زیر و سایه‌هایشان بر کف دریا را ببینید.

وقتی به جزیره پایناپل رسیدید، ساحلی زیبا و چند رستوران خواهید دید. ساحل بسیار زیباست اما بهتر از سواحل دیگر منطقه نیست (آنچه که ارزشش را دارد، ساحل بای سائو در فو کوک است که زیباترین ساحلی است که تا به حال دیده‌ام). اما خود مسیر تله کابین تجربه فوق‌العاده باورنکردنی بود، و یکی از بهترین چیزهایی که در سفر شش هفته‌ای خود در ویتنام انجام دادم.

 

تله کابین جزیره وینپرل در نها ترنگ، ویتنام

تله کابین وینپرل مسیر ۳٫۳۲ کیلومتری است که نها ترنگ در جزیره اصلی را با جزیره هون تره وصل می‌کند، جزیره‌ای که پارک بازی وینپرل و پناهگاه آنجاست. در ابتدا، شک داشتم برای رفتن به پارک بازی سوار تله کابین شوم، اما به محض اینکه جزیره در نمای شفاف و واضح قرار گرفت تردیدهایم از بین رفت. علاوه بر پارک بازی استاندارد، آکواریوم و پارک بازی‌های آبی، استخر موج، استخر کودکان و ساحل زیبا نیز وجود دارد و ما عاشقش بودیم. برگه عبور سالانه به وینپرل را خریدیم، که شامل سواری تله کابین به جزیره می‌شود. باید دست کم ۲۰ دفعه یا بیشتر از جزیره دیدن می‌کردیم زمانی که به مدت چند ماه در نها ترنگ اقامت داشتیم. نماهای دریا و جزایر باشکوه بودند و به خاطر ۲۰ دقیقه سواری به آنجا یا برگشت خسته نشدیم.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران