ترابزون ترکیه کجاست؟ راهنمای یک سفر ارزان و هیجان انگیز به ترابزون

3240 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
ترابزون ترکیه کجاست

ترابزون ترکیه یکی از شهرهای ساحلی این کشور است که در کنار دریای سیاه قرار گرفته. از لحاظ موقعیت جغرافیایی، ترابزون در شمال شرقی ترکیه و نزدیک به کشور گرجستان قرار دارد. این شهر ساحلی از شهرهای ارزان ترکیه است و به همین دلیل گردشگران بسیاری آن را برای سفرهای ارزان قیمت انتخاب می‌کنند. ترابزون در گذشته نزدیک به جاده ابریشم قرار داشته و به همین دلیل هنوز هم از موقعیت تجاری خوبی برخودار است. اکنون که می‌دانیم ترابزون ترکیه کجاست پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید مقاله زیر را مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی برای داشتن یک سفر ارزان به این شهر زیبا به دست آورید.

چگونه به ترابزون برسیم؟ سفر زمینی بهتر است یا هوایی؟

ترابزون هم مانند وان و ارزروم یکی از شهرهایی است که ایرانی‌های زیادی به‌صورت زمینی و هوایی به آن سفر می‌کنند. انتخاب وسیله نقلیه به شما و بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. با توجه به نزدیک بودن ترابزون به ایران امکان سفر به این شهر با وسایل نقلیه مختلفی مانند وسیله نقلیه شخصی و اتوبوس وجود دارد که باعث می‌شود هزینه‌های سفر کمتر شود. در ادامه روش‌های مختلف سفر به ترابزون را بررسی می‌کنیم تا با معایب و مزایای آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

راهنمای سفر به ترابزون ترکیه

سفر به ترابزون با خودروی شخصی از کدام مرز انجام می‌شود؟

با توجه به اینکه دو کشور ایران و ترکیه مرزهای مشترک امن و فعالی دارند، روزانه مسافرین بسیاری عبور از این مرزها را برای سفر به ترکیه از راه زمینی انتخاب می‌کنند. برای سفر به ترابزون با خودروی شخصی می‌توانید از طریق مرز بازرگان اقدام کنید. فاصله تهران تا ترابزون ۱۵۵۷ کیلومتر است و فاصله تبریز تا ترابزون ۹۲۶ کیلومتر است. البته برای سفر به ترابزون از تبریز یک مسیر دیگر هم وجود دارد که ۸۵۰ کیلومتر است. برای سفر با خودروی شخصی باید گواهینامه بین المللی دریافت کنید و عوارض خروج از کشور را هم بپردازید. سفر به ترابزون مانند شهرهای دیگر ترکیه نیاز به ویزا ندارد و فقط کافی است گذرنامه معتبر داشته باشید.

سفر زمینی به ترابزون با اتوبوس، سفری امن با عبور از شهرهای دیدنی ترکیه

یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر زمینی به ترابزون خرید بلیط اتوبوس است. سفر با اتوبوس به ترابزون دردسرهای دریافت گواهینامه بین المللی و پلاک را ندارد. اتوبوس‌ها از دو مبدا تهران و تبریز به سمت ترابزون حرکت کرده و اغلب آن‌ها از مرز بازرگان عبور می‌کنند. سفر با اتوبوس از تهران تا ترابزون نزدیک به ۲۱ ساعت و از تبریز تا ترابزون نزدیک به ۱۱ ساعت طول می‌کشد.

سفر به ترابزون با اتوبوس، امن‌ترین روش سفر

سفر به ترابزون با قطار، سفری راحت و به یاد ماندنی

سفر با قطار همیشه حس و حال خوشایندی دارد چون در کنار سرعت مناسب و امکانات رفاهی از امنیت قابل توجهی هم برخوردار است. یکی از معایب سفر با خودروی شخصی یا اتوبوس امکان بروز حوادث جاده‌ای هست که در سفر با قطار شاهد چنین حوادثی نخواهید بود.

برای سفر با قطار به ترابزون مقصد شما از تهران یا تبریز به وان یا آنکارا خواهد بود. همه قطارهای تهران به آنکارا می‌روند و می‌توانید از پایتخت ترکیه به ترابزون سفر کنید. قطار وان به ترابزون هم برای افرادی مناسب است که از تبریز با قطار به شهر وان سفر کرده‌اند. در این دو شهر می‌توانید از طریق قطار،‌ اتوبوس و ماشین‌های کرایه‌ای به سمت ترابزون ترکیه حرکت کنید.

سفر به ترابزون با قطار وان به ترابزون

سفر به ترابزون با هواپیما، سریع و آسان سفر کنید

سفر با هواپیما همان‌طور که مشخص است یکی از سریع‌ترین راه‌های سفر به هر نقطه از جهان خواهد بود. خوشبختانه پرواز مستقیم از تهران به ترابزون وجود دارد و می‌توانید به راحتی بعد از رزرو بلیط هواپیما به این شهر ساحلی سفر کنید. یکی از معایب سفر با هواپیما قیمت بالای هزینه تهیه بلیط است که در این صورت سفر چندان ارزانی نخواهید داشت.

هزینه سفر به ترابزون چقدر است؟

هزینه سفر به ترابزون موضوعی نیست که بتوان عدد و ارقام دقیقی را برای آن مشخص کرد. چون هزینه‌های سفر هر فردی بستگی به انتخاب نوع وسیله نقلیه، خورد و خوراک، محل اقامت و هزینه‌های مختلف گردشگری دارد. قطعا سفر با هواپیما با اتوبوس یا اقامت در یک هاستل محلی با یک هتل ۵ ستاره تفاوت‌های قیمتی بالایی خواهد داشت.

بهترین زمان سفر به ترابزون چه فصلی است؟

شهر ترابزون آب‌و‌هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب دارد که در فصل‌های سرد سال در این شهر بارش شدید برف و باران وجود دارد. بهترین زمان سفر به ترابزون فصل‌های بهار، تابستان و اوایل پاییز است. در این زمان‌ها این شهر ساحلی آب‌و‌هوای دلچسب و مطبوعی دارد که بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی است که در بخش بعدی معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. قبل از معرفی جاهای دیدنی ترابزون پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به جاهای دیدنی آنتالیا را مطالعه کنید. آنتالیا هم یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است که با یکدیگر ۱۵ ساعت فاصله دارند.

بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به ترابزون ترکیه

مراکز تفریحی و جاهای دیدنی ترابزون، مقدمه‌ای برای شروع یک سفر هیجان انگیز

ترابزون به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و مراکز تفریحی و تجاری متعدد مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است. در این شهر جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا قبل از سفر برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی‌ کنید.

جاذبه‌های تاریخی ترابزون عبارتند از: موزه تاریخ، مسجد ایاصوفیه ترابزون، صومعه سومولا، خانه آتاترک، منطقه تاریخی زاگنوس، مسجد گلبهار خاتون و قلعه تاریخی ترابزون که از معروف‌ترین بناهای قدیمی این شهر هستند.

باغ گیاه شناسی ترابزون، پارک کال کامیلی، پارک آلتین دره، پارک زگنوس و منطقه اوزون گول بخشی از جاذبه‌های گردشگری ترابزون هستند. پارک‌های آبی، استخرها و ساحل دریا هم بخش بزرگی از مراکز تفریحی این شهر را تشکیل می‌دهند.

اگر قصد سفر به آنتالیا و بازدید از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی این شهر را دارید با مطالعه راهنمای سفر به آنتالیا اطلاعات کاملی نسبت به این شهر به دست خواهید آورد.

قلعه ترابزون، یکی از جاهای دیدنی و تاریخی ترابزون

آشنایی با مراکز خرید ترابزون؛ بازار ارزان ترابزون برای خرید سوغاتی کدام است؟

جذاب‌ترین بخش سفر بعد از گشت و گذار در مراکز تفریحی و گردشگری، بازارگردی و خرید سوغاتی است. با توجه به اینکه ترابزون شهری توریستی است و یکی از قطب‌های تجاری ترکیه هم به شمار می‌رود در آن بازارها و پاساژهای متعددی برای خرید وجود دارد. معروف‌ترین مراکز تجاری و بازارهای ترابزون به شرح زیر هستند:

  • مرکز خرید ترابزون فروم
  • بازار جواهیر ترابزون
  • دایرکشن مال
  • بازار آوروپالی
  • فروشگاه فاتیح
آشنایی با ارزان‌ترن مراکز خرید ترابزون

هنگام سفر به ترابزون کجا اقامت کنیم؟ معرفی هتل‌های ارزان ترابزون

هزینه اقامت در سفر اصلی‌ترین بخش هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد. در شهر ترابزون هتل‌های متعددی با خدمات متنوعی وجود دارد. انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. در ترابزون از هتل‌های ۵ ستاره با امکانات و خدمات لوکس و لاکچری تا هاستل‌های ارزان قیمت وجود دارد. البته هاستل‌های امکانات یک هتل را ندارند اما با اقامت در آ‌ن‌ها هزینه سفر شما به شدت ارزان‌تر خواهد.

حالا بعد از مطالعه این مقاله دیگر می‌دانیم ترابزون کجاست و با چه روش‌هایی می‌توانیم با کم کردن هزینه‌ها به این شهر توریستی سفر کنیم. آیا شما پیشنهاد دیگری برای کم کردن هزینه‌های سفر به ترابزون دارید؟ لطفا تجربه‌ها و خاطرات سفرتان را در قسمت نظرات همین صفحه با ما و خوانندگان ترک مگ به اشتراک بگذارید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران