بهترین فستیوال های استانبول! در سفر به ترکیه از دست ندهید

3841 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
فستیوال استانبول

تمام شهرهای دنیا با تزریق شادی زنده هستند. استانبول یکی ازهمان شهرهای است که مسئولان این شهر با برگزاری فستیوال و جشنواره های مختلف تلاش می کند تا شهری خوشحال و شاد بسازند. اگر شما هم قصد دارید برای تفریح و سرگرمی به استانبول سفر کنید٬ پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید. اما ادامه مقاله تنها به گردش های که در روز می توانید انجام دهید اکتفا می کند٬ برای آشنا شدن با جاهای دیدنی استانبول در شب کلیک کنید. بهتر است قبل از کلیک با فستیوال های گوناگون استانبول آشنا شوید.
برخی از جشنواره های برجسته استانبول جشنواره های فیلم ، کتاب و موسیقی است. علاوه بر این جشنواره های بزرگ ، جشنواره های غذا و رقص نیز بسیار محبوب است. در زیر می توانید یک جشنواره یا جشنواره های بیشتری را پیدا کنید که امسال ممکن است از آنها لذت ببرید.

لیست جشنواره ها و رویدادهای استانبول

در اینجا لیستی از جشنواره ها و رویدادهای استانبول به روز شده برای سال ۲۰۲۰ ارائه شده است. تلاش کردیم تمام تاریخ های جشنواره درست باشند٬ اما خب محدودیت های خاصی وجود دارد و برای سال های قبل را به اینجا اضافه کردیم.

جشنواره عروسکی٬ یکی از بهترین فستیوال های استانبول

جشنواره بین المللی عروسکی استانبول از سال ۱۹۹۸ همه ساله برگزار می شود و هدف از آن آشنایی بیشتر با سنت های عروسکی و ترویج سنت عروسکی ترک به سایر نقاط جهان است. تاکنون استانبول میزبان بیش از ۳۰۰ گروه عروسکی و بیش از ۲۵۰۰ عروسکی بوده و هر ساله این جشنواره نمایش های جدیدی را به دوستداران عروسک ارائه می دهد. با حضور در این جشنواره ، شما فرصتی برای تماشای نمایش های عروسکی از روسیه ، فرانسه ، چین ، هنگ کنگ و بسیاری از مناطق دیگر جهان خواهید داشت.

فستیوال عروسکی استانبول
علاوه بر لذت بردن از نمایش عروسکی ، می توانید به کارگاه های ساخت عروسکی بپیوندید و عروسک خود را بسازید.

تاریخ برگزاری: ۲۴ اکتبر تا ۴ نوامبر

جشنواره بین المللی رقص استانبول

جشنواره بین المللی رقص استانبول در مارس برگزار می شود. عاشقان رقص در خارج از کشور و ترکیه شانس حضور در کارگاه هایی را دارند که مربیان رقص از سراسر جهان برپا می کنند. آخرین مسابقات قهرمانی رقص ترکیه و جشنواره بین المللی رقص استانبول “رویداد رقص سالسا” از ۲۸ مارس تا ۲ آوریل در هتل و مرکز کنگره Silence Istanbul برگزار شد.

تاریخ فستیوال رقص: ۲۷ مارس تا اول آوریل

جشنواره فیلم استانبول

شما می توانید در جشنواره فیلم استانبول که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول IKSV برگزار می شود ، شاهکارها ، فیلمهای کلاسیک و فیلم های که به تازگی پخش شده را تماشا کنید.بخش های زیادی از این جشنواره وجود دارد که در سال ها به کلاس تبدیل شده اند ، مانند: مسترهای جوان ، منطقه ماین ، ضد افسردگی و جنون نیمه شب. علاوه بر این ، برخی از فیلم های شگفت انگیز در بخش ویژه جشنواره نمایش داده می شوند.

فستیوال فیلم استانبول

تاریخ ها برگزاری فستیوال فیلم: ۵ آوریل تا ۱۷ آوریل

جشنواره کتاب مقدس استانبول

۴۰ کتابخانه در سراسر استانبول هرساله در ایستگاه راه آهن Haydarpasa در Kadikoy جمع می شود.
اولین جشنواره استانبولی Bibliopole در سال ۲۰۱۷ برگزار شد که در آن می توان کتاب های کمیاب ، مجلات ، سوابق ، کتاب دست دوم و نقشه های قدیمی را یافت.

تاریخ ها: یازدهم فوریه تا ۲۲ فوریه

فستیوال برتر جاز استانبول

جشنواره جاز استانبول به مدت ۲۳ سال توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برپا شده و هدف آن نه تنها دوستداران موسیقی و هنرمندان در کنار هم است بلکه از آثار هنرمندان ترکیه نیز پشتیبانی می کند.

این جشنواره فقط به موسیقی جاز محدود نمی شود. ژانرهای مختلف دیگری که در آنجا موسیقی الکتریکی و پیوستن به هم می پیوندند یا موسیقی راک ، پاپ ، بلوز ، رگی ، فانک و موسیقی جهانی نیز در این جشنواره گنجانده شده اند.

تاریخ ها: ۲۹ ژوئن تا ۱۸ ژوئیه

جشنواره تئاتر استانبول

بیست و دومین جشنواره تئاتر استانبول در نوامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شد و هدف آن تأکید بر شباهت های بین فرهنگ های مختلف و نقاط مشترک هنر در بین کشورها است. جشنواره تئاتر استانبول برنامه های مختلف آموزشی ایجاد می کند و همزمان از آنها پشتیبانی می کند و می توانید از حدود ۱۰۰ اجرای رقص ، سایر اجراهای صحنه ای و اجرای تئاتر از هنرمندان در خارج از کشور و ترکیه لذت ببرید. نمایشنامه ها در ۱۴ مرحله اجرا می شوند که بیشتر آنها در سطح اروپا است.

تاریخ ها: ۱۷ نوامبر تا ۴ دسامبر

جشنواره قهوه استانبول

دومین جشنواره قهوه استانبول در ایستگاه راه آهن حیدرپاشا و سومین دوره آن در پارک کوچوکسیفتلیک برگزار شد. در هر دو سال ، این جشنواره مورد توجه عاشقان قهوه قرار گرفت. تعداد بیشماری قهوه از سراسر جهان با اجرای شگفت انگیز بارستاهای خارجی و ترکیه ای در طول جشنواره ارائه شد. علاوه بر این، می توانید نکاتی را برای درست کردن قهوه با کیفیت در خانه خود بیاموزید بهترین کافی شاپ های مقاله استانبول ممکن است توجه شما را به خود جلب کند.

فستیوال قهوه استانبول

تاریخ ها: ۲۰ سپتامبر تا ۲۳ سپتامبر

 جشنواره بین المللی لاله های استانبول

فستیوال گل از سال ۲۰۰۶ هرسال در ماه آپریل برگزار می شود. در این جشنواره بیش از ۱۲۰ نوع لاله مختلف که در ماه آوریل شکوفا می شوند. از جمله لاله ها می توان به مواردی مانند Emirgan ، Gulhane Park ، Yildiz Park ، Beykoz Park ، Big-Little Camlica ، پارک Fethipasa ، و Hidiv Cubuklu Park را رنگارنگ اشاره کرد.

در طول جشنواره لاله های استانبول ، فعالیت های فرهنگی و هنری متنوعی در پارک امیرگان ، پارک شصت سال گزتپه و میدان سلطاننامه انجام می شود. علاوه بر این ، بزرگترین فرش لاله در میدان سلطاننامه قرار دارد. این سنت از سه سال پیش برای اولین بار آغاز شد.

نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول

نمایشگاه کتاب استانبول توسط ) TUYAP نمایشگاه همایش و نمایشگاه نمایشگاه (Tuyap و انجمن ناشران ترکیه برگزار می شود و هر سال برای دیدار با دوستداران کتاب برگزار می شود. از سال ۲۰۰۵ به عنوان “بین المللی” نامگذاری شد ، اما این جشنواره برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ برگزار شد.
نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول حدود ۶۵۰ ناشر از خارج از کشور و ترکیه و هر سال نیم میلیون علاقند به کتاب از نمایشگاه بازدید می کنند. بازدیدکنندگان علاوه بر خرید کتاب ، این شانس را دارند که نویسندگان مورد علاقه خودشان را از نزدیک ببینند.

تاریخ: ۲ نوامبر تا ۱۰ نوامبر

تنها به فستیوال های استانبول اکتفا نکنید

در  این مقاله تلاش کردیم تا مهم ترین فستیوال های استانبول را معرفی کنیم. اما پیشنهاد می کنیم بعد از شرکت در هرکدام از این جشنواره ها سری هم به جزیره های استانبول بزنید. با دنیای شگفت انگیزی مواجه خواهید شد٬ سفری لذت بخشی را تجربه می کنید.

استانبول مکان های تفریحی استانبول مکان های دیدنی استانبول

نظرات کاربران