معرفی ۱۵ تا از لذیذترین و بهترین غذاهای ترکیه در آنتالیا

10240 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
خوشمزه ترین غذاها در آنتالیا

همیشه در سفر به این فکر می کنید که چه غذای بخورید؟ کدام رستوران ها جزء بهترین ها هستند؟ ترکیه هم جزء همان کشورهای است که تنوع غذای بسیار خوشمزه ی دارد. که انتخاب کردن یکی از ین غذاها می تواند جزء سخترین کارها در مسافرت باشد. در ادامه می خواهم در مورد ۱۵ تا از بهترین غذاهای ترکیه صحبت کنیم اگر علاقه دارید بدانید محبوب ترین غذاها در آنتالیا کدام اند پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را بخوانید.

1- شیش کباب shish kebab، بهترین غذای ترکیه

خوردن گوشت تازه بره با ادویجات مخصوص حس نابی را به شما می دهد. شیش کباب ترکیه یکی از لذیدترین غذای ترکیه است که می توانید متفاوت ترین غذا را تجربه کنید.

شیش کباب، بهترین غذای ترکیه

 

برای تجربه چنین غذای می توانید به بهترین و ارزان ترین رستوران های آنتالیا سر بزنید و یکی از رستوران ها را براساس سلیقه یتان انتخاب کنید.

۲- مانتی، یکی از غذهای معروف ترکیه

مانتی یکی از غذاهای محلی در آنتالیای ترکیه است که طرفداران خاص خودش را دارد. مانتی غذای مانند ماکارونی است که حتما با گوشت تازه باید پخته شود و طعم کاملا متفاوت و خاصی دارد. این غذا بین مردم ترکیه طرفداران زیادی دارد.

مانتی یکی از غذاهای معروف ترکیه

مانتی با گوشت چرخ شده تازه بره که داخل خمیر ریخته می شود و به مدت یک ربع داخل فر می گذارند تا کاملا پخته شود. هنگام خوردن این غذا بوی آویشن آن شما را مست می کند که هرقاشقی را با لذت فراوان خواهید خورد. یادتان نرود در کنار مانتی از ماست و سیر هم استفاده کنید تا خوشطعم تر شود.

۳- پیده، محبوبترین غذای ترکی

غذای که  از نظر طعم شبیه پیتزا گوشت و سبزیجات است و بیشتر به عنوان عصرانه در رستوران های شهر آنتالیا می توانید نوش جان کنید. اما ظاهر آن بصورت مستطیل است که متفاوت از پیتزا است ولی طعم نابی دارد و با خوردن هر تکه لذت خاصی را در وجودتان حس کنید.

۴- کومپیر، گل سرسبد غذاهای ترکیه ای

سیب زمینی در همه حالت خوشمزه و خوش طعم است اما اگر می خواهید طعم کاملا متفاوتی را تجربه کنید پیشنهاد می کنم در سفر ترکیه کومپیر را هم امتحان کنید .

کومپیر، گل سرسبد غذاهای ترکیه ای

کومپیر بعد از کباب جزء معروف ترین غذاها در شهر آنتالیا به حساب می آید و وقتی  برای اولین بار به غذا نگاه کنید چنان اشتها می گیرید که مطمئنا چندین و چندبار آنرا سفارش خواهید داد.

۵- ایمام بایلدی  İmam bayıldı، خوشمزه‌ترین غذا با بادمجان

ترکیه شهری رنگ و وار از غذا است که همین تنوع غذای موجب شده که گردشگران زیادی وارد ترکیه مخصوصا آنتالیا شوند. ایمام بایلدی٬ یکی ار خوشمزه ترین غذاهای ترکیه با بادمجان پخته می شود و بعنوان اصیل ترین غذا در ترکیه شناخته می شود.

ایمام بایلدی در آنتالیا

در سفر به آنتالیا به هر رستوران که بروید در منوی آن حتما ایمام بایلدی وجود دارد و پیشنهاد می شود حتما امتحان کنید.

۶- کوفته خام (cig kofte)، یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

کوفته خام٬ یکی از با اصالت ترین غذاها در شهر آنتالیا محسوب می شود  که قدمتی از دوران عثمانی دارد. یک طعمی لذت بخش که با گوشت خام و بلغور پخته می شود و بعنوان یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها در ترکیه  شناخته شده است. در حال حاضر دیگر این پیش غذا را با گوشت نمی خورند بلکه با گردو، فندق و سیب زمینی سرو می شود.

کوفته خام، یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

۷- نخود پلو یا  Nohutlu Pilav، یکی از خوش طعم ترین انواع پلوهای ترکیه

نوهوتلو پیلاو یا همان نخود پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل در ترکیه معروف است که بیشتر در استانبول و آنتالیا این غذا را می بینید. این غذا با نخود و مرغ که لابلای برنج ریخته شده است طبخ می شود و در بیشتر رستوران های آنتالیا وجود دارد. این غذا یکی از لذیذترین انواع پلو در ترکیه محسوب می‌شود.

نخود پلوی ترکی یکی از بهترین انواع پلوهای ترکیه

با اینکه خیلی ساده پخته می شود اما بسیار خوشمزه و خوش طعم است مانند لوبیا پلوی ما ایرانی ها که غذای بسیار سبک و ساده ای است اما بقدری طعم لذت بخشی دارد که دوست دارید چند پرس از آنرا میل کنید.

۸- ایچلی کوفته، تجربه طعم لذیذ در ترکیه

کوفته یک غذای ترکی است که انواع و اقسامی دارد و در سفر به ترکیه و رفتن به هرکدام از رستوران هایی شهر می توانید تجربه لذت بخشی از غذا را بدست بیاورید. ایچلی کوفته یکی از همان کوفته ها خوشمزه است که گردشگران و مسافران زیادی شوق و ذوق آنرا برای امتحان کردن دارند.

ایچلی کوفته خوشمزه ترین غذای ترکی

ترکیب گوشت چرخ کرده٬ جفری٬ پیاز٬ بلغور٬ سیب زمینی و تخم مرغ یک طعم فوق العاده ای را ایجاد کرده است که می تواند فراموش نشدنی باشد.

۹-  لاهماجون، خوشمزه‌ ترین غذای خمیری ترکیه

تا به حال پیتزا ترکی به گوشتان خورده است؟ لاهماجون یک غذای که در ترکیه که به پیتزا معروف است ولی هیچ شباهتی به پیتزاهای ایتالیایی ندارد. اگر ظاهر آنرا ببینید متوجه می شوید که پیتزا به سبک کشور ترکیه است که نانی نازک و گرد دارد.

لاهماجون، خوشمزه‌ ترین غذای خمیری ترکیه

ترکیب گوشت چرخ کرده با فلفل دلمه و پیاز که روی نان ریخته می شود را می توانید نوش جان کنید. طعم کاملا جدید و متفاوت در بین غذاهای ترکی را تجربه خواهید کرد و پیشنهاد می کنم حتما در سفر به ترکیه لاهماجون را امتحان کنید.

۱۰- بالیک اکمک، از خوشمزه ترین ها در لیست غذاهای ترکیه

یکی از تفریحات در آنتالیا خوردن غذاهای خوشمزه در کنار خیابان های آنتالیا است و آن یکی از خوش طعم ها می توان به بالیک اکمک اشاره کرد.

بالیک اکمک٬ غذای خوش طعم در ترکیه

در شب های آنتالیا بیشتر می توانید تجربه خوردن ماهی های خوشمزه را داشته باشید. بهترین لذت زمانی است که این غذا را در کنار سواحل آنتالیا نوش جان کنید.

۱۱- کارنیک، طعم هیجان انگیز غذای ترکی با گوشت

کارنیک٬ طعم متفاوت از غذای مدرن ترکی با گوشت که در سفربه ترکیه می توانید به هر رستوران که بروید و این غذا را سفارش بدهید. کارنیک یک غذای خوش طعم از ترکیب گوشت چرخ کرده و جعفری است که مواد آنرا داخل بادمجان می ریزند و به اصطلاح بادمجان شکم پر است.

غذای ترکی مدرن با گوشت

۱۲- هونکار بیندی، یکی دیگر از لذیذترین غذاهای ترکیه

فکر می کنم تا همین الان متوجه شده باشید که بادمجان محبوب ترین سیفی جات در ترکیه محسوب می شود و تنوع غذای بالای دارد. هونکار بیندی هم یکی از همان غذاهای خوشمزه است که طعم متفاوت از غذا با بادمجان را می توان تجربه کرد.

هونکار بیندی، یکی دیگر از لذیذترین غذاهای ترکیه

بادمجان را بصورت پوره در می آورند و روی آن گوشت های که بصورت تکه تکه شده هستند می ریزند و با ادویجات مخصوص این غذا را خوشطعم می کنند. در سفر به آنتالیا حتما این غذا را امتحان کنید.

۱۳- سوبورکی، غذای ترکیه ای با مرغ

سوبورکی طعم متفاوت از غذاهای نمکدار است که از ترکیب مواد تخم مرغ٬ روغن مایع٬ نصف لیوان شیر٬ نمک٬ پنیر سفید٬ سبزی جعفری و خمیر یوفکا است. سوربوکی یک غذای ترکیه ای با مرغ است که محبوبیت بالایی دارد.

سوبورکی٬ بهترین غذای ترکیه

غذای ترکی بسیار خوش طعم و لذیذ که بیشتر برای میان وعده استفاده می شود ولی باید اینرا هم به شما یادآوری کنم که در سفرتان به یکی رستوران بروید و این غذا را نوش جان کنید.

۱۴- یاپراک سارما، تجربه طعم جدید از دلمه در ترکیه

غذای که مخصوص کشور ترکیه است که با برگ مو پخته می شود و داخل آنرا با گوشت چرخ کرده، دانه کاج و کشمش پر می کنند و بصورت لوله ای در می آورند.

بهترین دلمه ترک

از نظر ظاهر شبیه دلمه ما ایرانی است اما از نظر طعم متفاوت ولی هردو به یک اندازه خوشمزه هستند. جزء بهترین غذاهای ترکیه به حساب می آیند و در بین گردشگران هم محبوبیت خاصی دارند.

۱۵- کباب علی نازیک،طعم لذیذ از غذاهای ترکی در آنتالیا

یکی از معروف ترین کباب های ترکی است که یک شعبه از آن هم در شهر آنتالیا است و با خوردن این کباب طعم متفاوت از کباب  را تجربه کرده اید. این کباب همانند بریونی کباب اصفهان است که می توانید با خوردن هرلقمه آن طعم جدید از کباب را تجربه کنید.

کباب علی نازیک٬ خوشمز ترین غذای ترکیه

۱۵ تا از بهترین غذاهای ترکیه برایتان معرفی کرده ایم که در سفر به ترکیه بهترین غذاها را در رستوران امتحان کنید. فرق نمی کند که به رستوران لاکچری یا ارزان قیمت بروید. تنها باید آشپزهای حرفه ای در رستوران های آنتالیا را پیدا کنید. اگر نمی دانید که بهترین رستوران ها کدام اند پیشنهاد می کنم به ترک مگ سر بزنید.

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

خیلی خوبه مطلب در مورد بهترین غذاهای ترکیه می نویسید امیدوارم حداقل چندتا از آنها را هم امتحان کرده باشید

    سلام مطالب نوشته شده براساس تجربیاتی که در سفر به آنتالیا داشته ایم پیشنهاد می کنم به لینک غذاهای ترکیه بروید و تمام مطالب مرتبط را بخوانید.

علی نازیک بهترین نوع از غذای ترکی در آنتالیا است اما به نظر من اصلا کباب نیست بلکه یک نوع خورشت که با برنج خورد میشه. بهتر که کبابهای ترکی رو معرفی کنید.

    شباهت به خورشت دارد اما جزء بهترین کباب های ترکیه به حساب می آید و مطلب عالی در مورد بهترین کباب های ترکیه نوشته شده است پیشنهاد می کنم بخونید

سلام مقاله کامل و خوبی بود اما در مورد کبابهای ترکیه هیچ صحبتی نکردید. پیشنهاد میکنم در مورد بهترین کباب ها هم یک مطلب بنویسید تا بدون هیچ سردرگمی ما بتونیم انتخاب کنیم

    سلام ممنون که وقت گذاشتین مطالب رو خوندین. در مورد بهترین کباب های ترکیه مطالب خوبی نوشته شده است. اگر علاقمندید که در مورد این مطالب بخونید پیشنهاد می کنم روی لینک کلیک کنید.

تمام غذاهای ترکی خوشمزه و خوش طعم هستند و نمی توان از هیچکدام آنها گذشت. پیشنهاد می کنم در سفر به ترکیه حداقل یک نوع از این غذاها رو نوش جان کنید

    ممنون که مطالب ترک مگ رو مطالعه می کنید٬ ۱۵ تا تنها فقط بخشی از غذاهای ترکیه است و اما در مورد دیگر غذاهای ترکی اگر علاقه داریدقسمت رستوران های ترکیه را مطالعه کنید.

خیلی ممنون که بهترین غذاهای ترکیه رو معرفی کردید. افرادی که نمی تونند به سفر ترکیه بروند هم می تونند چنین غذاهای تو خونه درست کنند و بخورند

    خواهش می کنم. ممنون که وثت گذاشتین و مطالب ترک مگ را مطالعه کردین. در مجله ترک مگ قرار در مورد غذاهای ترکیه و رستوران های هر شهر بیشتر مطلب نوشته شود. اگر مجله را دنبال کنید می توانید مطالب مرتبط را مطالعه کنید.

سلام ممنون از معرفی غذاهای ترک. بهترین غذایی که توی آنتالیا خوردم دونر کباب بود. رستورانشم معروف بود ولی اسمش خاطرم نمونده