بهترین شهر های عمان برای سفر

602 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مان از جمله کشورهای بسیار زیبا در خاورمیانه است که بازدید از آن به همه توریست هایی که هم عاشق دریا و جنگل هستند و هم دیدن کویر و صحرا برایشان لذت بخش است، توصیه می شود. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید در یک سفر، هم از اماکن تاریخی و تفریحی دیدن کنید و هم برای خرید به بازارهای سنتی جذاب بروید و در عین حال، طعم بهترین غذاهای دنیا را هم بچشید، حتما سفر به عمان را در اولویت بگذارید. با ما همراه باشید تا بهترین شهرهای عمان برای سفر را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهرهای عمان برای گردشگری

تعدادی از شهرهای دیدنی در تور عمان عبارتند از:

مسقط

مسقط پایتخت کشور عمان است که معمولا بیشتر توریست ها و گردشگران، اولین شهری که برای بازدید و تفریح انتخاب می کنند، همین شهر است. مسقط در خلیج عمان قرار دارد و یک طرف آن کوه و طرف دیگر آن بیابان است. این شهر ارزش فرهنگی بسیار بالایی دارد و پس از سال ها توانسته حال و هوای بادیه نشینی خود را حفظ کند. مسقط مکان های تاریخی فوق العاده جذابی دارد و با ظرافت و میراث غنی از فرهنگ و سنت خود توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.

از جمله مکان های دیدنی در مسقط، دژها، مکان های خرید جذاب، کاخ های با شکوه و سلطنتی، کاخ قصر العالم، معماری های معاصر و بندری هستند. بازار مطرح هم یکی از معروف ترین بازارهای عمان است که می توان در آن به خرید جواهرات پر زرق و برق عربی، جواهرات نقره و لباس های بسیار زیبا پرداخت. شاطی القرم و ساحل سیفا هم از جمله سواحل بکر و جذاب مسقط هستند که بسیاری از افراد برای استراحت و تفریح این منطقه را انتخاب می کنند.

صلاله

صلاله دومین شهر بزرگ عمان است که توریست ها آن را یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای عمان می شناسند. این شهر پر از کوهستان های زیبا، آبشارهای شگفت انگیز، سواحل بسیار دیدنی و خاص و طبیعت سرسبز است. این شهر به قدری زیبا است که بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. توصیه می کنیم هنگام خرید تور عمان حتما دقت کنید که بازدید از صلاله یکی از گزینه های این تور باشد. صلاله یک ساحل بسیار معروف به نام ساحل المغسیل دارد که با شن های سفید رنگ و آب های تمیز و کریستالی و البته تپه های بسیار سرسبز و زیبا در اطراف آن، فضایی خیره کننده را به وجود آورده است.

السیب

السیب یکی دیگر از شهرهای عمان است که تنها چند کیلومتر با پایتخت عمان فاصله دارد. این شهر یک بازار بسیار معروف دارد که در آن انواع صنایع دستی بسیار جذاب به چشم می خورد که می توان آن ها را خریداری کرد و به عنوان سوغاتی به ایران آورد. السیب غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای هم در اغذیه فروشی ها دارد که طعم لذیذ آن ها زبانزد خاص و عام است. این شهر یک ساحل زیبا به نام ساحل آسیب دارد که به صورت شبانه روزی بهترین غذاهای دریایی در رستوران های نزدیک این ساحل سرو می شود.

بهلا

یکی دیگر از شهرهای عمان که آن را به عنوان مدینه السحر یا همان شهر جادو می شناسند، بهلا است. به این دلیل به آن شهر جادو می گویند که در آن اسطوره ها، افسانه ها و خرافات چند صد ساله ای وجود دارد. در بهلا سفالگری های بی نظیر و مصنوعات نقره ای هیجان انگیزی وجود دارد که همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد آن در بین گردشگران شده است. قلعه بهلا هم یکی از جاذبه های توریستی این شهر است که قدمتی چند صد ساله دارد. افرادی که به این شهر سفر می کنند، می توانند به تماشای دلفین ها در سواحل بهلا و تورهای دوچرخه سواری و شتر سواری در صحرای بهلا بپردازند.

نزوی

نزوی هم از دیگر شهرهای عمان است که آن را مروارید اسلام می شناسند. این شهر در زمان های قدیم پایتخت عمان محسوب می شد. در این شهر افراد می توانند از قلعه نزوی و کوه جبل اخضر دیدن کنند. همچنین می توانند از ارتفاعات این کوه به تماشای ویرانه های باستانی، بناهای تاریخی، نخل های خرما و مزارع موز بپردازند. یکی دیگر از جاهای دیدنی عمان، سیستم آبیاری افلاج است که این سیستم مختص کشور عمان است و به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود. مردم عمان صدها سال است که از این سیستم بهره برداری می کنند.

صحار

صحار یکی از شهرهای بندری عمان است که در سواحل شمالی قرار دارد. این شهر به دلیل دارا بودن بازارهای پر جنب و جوش، قلعه های بسیار قدیمی که قدمت بالایی دارند و داستان های افسانه ای همچون سندباد تبدیل به یکی از شهرهای محبوب عمان شده است. توریست ها در صحار می توانند به کشف ریشه های سنتی عمیق، میل کردن غذاهای لذیذ و بسیار خوشمزه محلی و مدرن در رستوران های کورنیش بپردازند. علاوه بر آن، بازدید از قلعه چهاردهم و امواج خط ساحلی از دیگر مکان های جذاب گردشگری این شهر است. افرادی هم که به شترسواری علاقه دارند می توانند به پیست های شترسواری در صحار مراجعه کنند.

بهترین جا  برای خرید تور عمان

بسیاری از مردم تصور می کنند عمان کشوری خشک و بیابانی است که هیچ مکان و جاذبه گردشگری ندارد. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از آژانس های هواپیمایی تور عمان ندارند و تبلیغات این کشور کمتر از سایر کشورهای عربی است. اما تا این بخش از مطلب ما چند مورد از بهترین شهرهای عمان را به شما معرفی کرده و تا حدودی شما را با جاذبه های گردشگری آن آشنا کردیم که این تنها بخش کوچکی از زیبایی های عمان است. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد دارید در آینده ای نزدیک به عمان سفر کنید، بهترین جا برای خرید تور عمان، آژانس هواپیمایی سام سیر است که در تمام فصول به گردشگران ایرانی تورهای قیمت مناسب ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور عمان که شامل هتل و اقامتگاه، زمان سفر، وسیله حمل و نقل و غیره می شود، می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران