سوغات استانبول چیست؟ آشنایی با بهترین سوغاتی‌های استانبول

2823 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین سوغاتی های شهر استانبول

خرید سوغاتی بخش جذاب و جدانشدنی سفر برای همه ما محسوب می‌شود و با این کار به راحتی می‌توانیم لذت سفر را با عزیزانمان تقسیم کنیم. خرید سوغاتی برای دیگران علاوه بر حس خوشایندی که دارد فرهنک و آداب و رسوم کشورها را نیز به آنها معرفی می‌کند. برای مثال شهر استانبول ترکیه که شهر تاریخی به یادگارمانده از دوران عثمانی است، علاوه بر جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار زیادی که دارد سوغاتی های جذاب و خوشمزه ای دارد که هر مسافری را ترغیب به خرید آنها برای عزیزان خود می‌کند. از لباس گرفته تا خوراکی های بسیار خوشمزه ای که با شنیدن نامشان دهانتان آب می‌افتد. اگر می‌خواهید با سوغات استانبول، این شهر زیبا و توریستی آشنا شوید با ما همراه باشید.

لباس و پوشاک ترک، سوغاتی از جنس پارچه

شاید بسیار شنیده باشید زمانی که فروشندگان می‌خواهند خیال شما را از بابت کیفیت لباسی که می‌خرید مطمئن کنند به شما می‌گویند که این لباس تولید کشور ترکیه است و خیال شما هم واقعا از این بابت راحت می‌شود. پیشرفته بودن صنعت تولید پوشاک ترکیه در دنیا شناخته شده است. کیفیت پوشاکتولید ترکیه باعث شده تعداد مجتمع های تجاری و مراکز خرید عمده لباس در استانبول روز به روز بیشتر شود و عده ی زیادی برای تهیه سوغاتی و یا حتی خرید برای کسب و کار خود به مراکز تجاری و پاساژها سری بزنند. اگر قصد دارید سوغاتی باکیفیت و جذابی برای عزیزان خود تهیه کنید، لباس می‌تواند اولین گزینه برای شما باشد.

خرید لباس به عنوان سوغاتی از استانبول

طلا و محصولات چرمی، سوغاتی محبوب برای سخت پسندها

هیچ خانمی پیدا نمی‌شود که از طلا به عنوان سوغاتی استقبال نکند. اگر به استانبول سفر کرده اید باید بدانید که وارد مرکز طلا، جواهر و اکسسوری لباس ترکیه شده اید. هنر دست هنرمندان ترک می‌تواند یکی از زیبا و جذاب ترین سوغاتی هایی باشد که برای یک خانم خوش سلیقه تهیه می‌کنید. همچنین قیمت محصولات چرمی مانند کیف، پالتو و کمربند در این کشور نسبت به سایر کشور ها پایین تر بوده که این موضوع می‌تواند دست شما را برای خرید محصولات چرمی به عنوان سوغاتی باز بگذارد.

خرید چرم و طلا، سوغاتی هایی از استانبول

راحت الحلقوم یا لوکوم، سوغات خوراکی استانبول

راحت الحلقوم یکی از محبوب‌ترین سوغات ترکیه است.  سوغاتی خوش رنگ و لعابی که از خوشمزه ترین تنقلات ترکیه نیز محسوب می‌شود. این سوغاتی جذاب از گلاب و نشاسته درست می‌شود و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه تری نسبت به راحت الحلقوم های ایرانی دارد. راحت الحلقوم، دسر لذیذ کشور ترکیه را می‌توان با طعم های انار، پرتقال، دارچین، لیمو و انواع آجیل تهیه کرد.

باقلوای استانبولی، دسری با شهرت جهانی

یکی از خوشمزه ترین و بهترین دسر های ترکیه باقلوای استانبولی است که در ایران محبوبیت خاص و ویژه ای دارد. این شیرینی محبوب و دوست داشتنی معمولا از لایه های آرد خمیر شده و مغزهای  گردو و پسته تهیه می‌شود و با شهدی که از گلاب و زعفران و یا عسل شیرین می شود طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به استانبول، این شهر زیبا و توریستی سفر کردید لذت چشیدن طعم این دسر بی‌نظیر را از دست ندهید.

سوغات خوراکی استانبول، باقلوای استانبولی یک از خوشمزه ترین سوغات استانبول ترکیه

چشم زخم یا چشم نظر، سوغات ارزان استانبول

چشم زخم یا چشم نظر های آبی از سوغاتی های معروف ترکیه محسوب می‌شوند که در طرح ها و مدل های مختلف تولید و به فروش می‌رسد. بنا به یک باور قدیمی داشتن این چشم نظرها و نصب آنها در خانه، اتومبیل و غیره چشم افراد حسود را کور کرده و مانع از رسیدن گزند به شما می‌شَود. اگر در اطرافیان خود کسی را دارید که به این داستان اعتقاد دارد خرید یک چشم نظر زیبا به عنوان سوغاتی می‌تواند او را به خوبی غافل گیر کند.

چشم نظر یکی از سوغاتی های عجیب شهر استانبول

قهوه ترک، سوغاتی خوش عطر و محبوب

کسی نیست که اسم قهوه ترک را در کافه های ایرانی نشنیده باشد. همانطور که از اسمش پیداست این روش دم کردن مخصوص قهوه متعلق به مردم کشور ترکیه است. زمانی که پس از گشت و گذار در مراکز خرید وارد خیابان های این شهر می‌شوید عطر دل انگیز قهوه، دل شما را ضعف می‌اندازد. به شما پیشنهاد می‌کنیم لذت نوشیدن یک قهوه با طعم بی‌نظیر را از دست ندهید و لذت سفر را برای خود کامل کنید. همچنین می‌توانید مقداری قهوه تهیه کرده و همراه روش مخصوص دم کردن، آن را به عزیزان خود هدیه کنید.

قهوه ترک یکی از خوشمزه ترین سوغاتی های استانبول ترکیه

ظروف سرامیکی و سفالی

یکی از جاهایی که هنر دست هنرمندان ترک در آن‌ها تجلی پیدا می‌کند صنایع دستی مانند گلدان، ظروف سرامیکی و سفالی است. طرح های بسیار زیبایی که بر این ظروف نقش می‌بندد هنر زیبای نگارگرانی است که در زمان عثمانی می‌زیسته اند. اگر دوست دارید سوغاتی که می‌خرید علاوه بر زیبایی ارزش فرهنگی نیز داشته باشد ظروف سفالی یکی از بهترین گزینه ها  برای شما می‌تواند باشد.

ظروف سرامیکی، سوغاتی خوش رنگ و لعاب استانبول

خرید سوغاتی از مهم ترین شهرهای توریستی ترکیه

خریدن سوغاتی قسمت جدایی ناپذیر و جذاب سفر محسوب می‌شود. هر کشور و هر شهری سوغات خاص خودش را دارد که با خریدنشان برای عزیزانمان می‌توانیم لذت سفر خود را با آن ها تقسیم کنیم. در سفر ترکیه، بازدید از شهر زیبا و توریستی استانبول چیزی است که معمولا از قلم نمی‌افتد. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و خوشمزه ترین سوغات استانبول را به شما معرفی کنیم تا بتوانیم به شما برای خرید سوغاتی برای عزیزانتان کمک کرده باشیم.

همچنین از آنجایی که معمولا بازدید از پایتخت ترکیه یعنی شهر آنکارا در تور ترکیه گنجانده می‌شود ما در مقاله دیگری بهترین سوغات آنکارا را نیز برای شما آماده کرده ایم که می‌توانید با خواندن آن با سوغاتی های این شهر زیبا نیز آشنا شوید.

راهنمای سفر به استانبول

نظرات کاربران