۹ دسر ترکیه ای که باید در آنتالیا امتحان کنید

9623 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین دسرهای ترکیه

ترکیه کشوری در نزدیکی ایران است که دارای فرهنگ غنی و تمدن هزار ساله ای که همین موضوع موجب شده است که سالانه مسافران زیادی وارد این کشور شوند. یکی از شهرهای پربازدید کشور ترکیه آنتالیاست که دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیاری است. اما ترکیه فقط به جاهای دیدنی  و تفریحی آن نیست بلکه پر از پیش از غذا٬ غذاهای ترکی و دسرهای خوشمزه است.  که زبان زد کشورهای دیگر می باشد.

تجربه چندین بار رفتن به شهر آنتالیا موجب شده است که شروع به نوشتن کنیم  و از بهترین غذاهای ترکی یا دسرهای خوشمزه ای که در بین مردم ترکیه طرفداران بسیاری دارد بنویسیم. اگر علاقمندید که با بهترین دسرهای ترکیه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنم با ترک مگ همراه شوید و ادامه مقاله را بخوانید.

ثبت لحظات خاطره انگیز در آنتالیا

آنتالیا یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه است که گردشگران و مسافران زیادی سالانه وارد این شهر می شوند. آنتالیا هشتمین استان ترکیه که با توجه به جاذبه های زیادی دارد توریست های بسیاری وارد این شهر می شوند و خاطرات عالی برای خودشان ثبت می کند.

اولین چیزی که در شهر آنتالیا مسافران و گردشگران زیادی را به خودش جذب می کند درختان نخل و سرو در وسط بلوار و میدان بزرگ شهر است. علاوه بر جاهای دیدنی و تفریحی می توانید اوقاتی شادی را در بهترین رستوران های آنتالیا داشته باشید و با فارش بهترین دسر ترکیه ای خاطرات عالی را برای خودتان ثبت کنید.

اما تا الان در ترک مگ از تمام چیزهای خوشمزه کشور ترکیه نوشته ایم اما از بهترین دسرهای ترکیه چیزی نگفته ایم که در ادامه می خواهیم درباره آن صحبت کنیم.

بهترین دسرهای ترکیه در آنتالیا کدام اند؟

تا حالا کسی را دیده اید از دسر بدش بیاد؟ کمتر کسی وجود دارد که دسر دوست نداشته باشد؛ آن هم دسر ترکی. آنتالیای ترکیه یکی از همان شهرهای بسیار شگفت انگیز است که  بهترین و خوشمزه ترین دسرها وجود دارد و طعم های متفاوتی هم دارند.

اگر به شهر آنتالیا سفر کردید پیشنهاد می کنم حتما یکی از این خوشمزه ها را  امتحان کنید. ۹ تا از بهترین و معروف ترین دسرهای ترکیه را برای شما توضیح خواهیم داد.

۱- دسر کدو حلوایی ترکیه، محبوب ترین دسر ترکی

خیلی از افراد کدو حلوایی را اصلا دوست ندارد٬ اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنم برای اینکه با طعم متفاوت و خوشمزه ای از کدو را امتحان کنید، طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای را حتما بخوانید.

دسر کدو حلوایی یکی از دسر های معروف ترکیه

طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای

 موز٬ گردوی خرد شده٬ کدو حلوایی٬ شکر٬ دارچین٬ هل٬ پودر پسته٬ نارگیل٬ بیسکویت رنگی و کمی آب را ترکیب می کنیم. بیسکویت های که قهوه ای رنگ هستند را با یک پیمانه شکر و آب٬ داخل ظرف روی حرارت می گذاریم تا بصورت کاراملی شود. بعد از اینکه آب کاملا بخار شد و حالا موزه ها را رند میکنیم و داخل ظرف میریزیم.

دسر کدو حلوایی با ژله

کدو حلوایی بعد از اینکه کاملا پخته شد البته له شد حالا نوبت آن که ژلاتین را به آن اضافه کنید و داخل میکسر بریزید تا کاملا مخلوط شود. بعد از آن یک قالب مناسب پیدا کنید و در داخل یخچال قرار دهید و بعد از دو ساعت دسر کدو حلوایی شما با ژله حاضر شده است. اگر دوست داشتید خامه هم روی دسر بریزید تا خوشطعم شود.

 ۲- دسر کادایف ترکیه، معروف ترین دسر ترکیه

کادایف یکی از دسر های معروف ترکیه است که طعم عالی دارد و طرفداران بسیاری هم دارد. اما کادایف چیست و چرا طرفدارا دارد؟ در ادامه برایتان کاملا توضیح می دهیم.

دسر ترکی کادایف چیست؟

کادایف یکی از محبوب ترین دسرهای ترکی است که علاقندان بسیاری دارد که با یکسری رشته خوشمزه و خوش طعم درست شده است. این دسر را با مزه های مانند فرنی٬ بستنی و موس نوش جان می کنند.

رشته کادایف ترکیبی از آرد برنج٬ نشاسته ذرت٬ شکر٬ آب٬ شیر٬ گلاب و خلال پسته درست می شود. رشته کادایف را بیشتر برای انواع دسر ترکیه ای بویژه باقلوا٬ ترامیسو و شارلوت استفاده می کنند.

۳- باقلوا ترکی محبوب ترین دسر ترکیه ای

یکی از انواع شیرینی های ترکیه ای که باید آن را امتحان کنید، باقلواست که بعد از هر وعده غذای باقلوا ترکی را با چای نوش جان می کنند. اگر به آنتالیا سفر کردید پیشنهاد می کنم حتما باقلوا ترکی را امتحان کنید که طعم آن همیشه بیادت خواهد ماند.

باقلوا ترکی بهترین دسر ترکیه

۴- دسر ترکی سوتلاچ را از دست ندهید

دسر سوتلاچ ترکیه یکی از بهترین و معروف ترین دسرهای ترکیه است که با برنج٬ نشاسته گندم٬ شیر و شکر درست می شود. روی این دسر هم با هل و دارچین تزیین می شود تا هنگام خوردن طعمی متفاوت به خودش بگیرد.

۵- محلبی از محبوب ترین انواع دسرهای ترکیه

دسر محلبی ترکیه یکی از خوش طعم ترین دسرهای ترکیه است که شبیه  فرنی خودمان می باشد. اگر به دنبال طرز تهیه دسر های ترکیه ای هستید، محلبی یکی از ساده ترین انواع دسر ترکیه است. در کشور ترکیه مرسوم است که مردم ترکیه بعد از شام دسر محلبی نوش جان می کنند. به تازگی دسرهای ترکی در ایران محبوبیت خاصی پیدا کردند و یکی از آنها محلبی است. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده این دسر ترکی ساده را امتحان کنید.

انواع دسرهای ترکیه ملحبی ترکیه

طرز تهیه دسر محلبی ترکیه

آرد برنج سه چهارم پیمانه٬ نشاسته ذرت یک چهار پیمانه٬ شیر هفت پیمانه٬ شکر٬ آب٬ گلاب و خلال پسته یا بادام استفاده می شود.

۶- محلبی کادایف، یک خوراک سنتی محبوب

کادایف محلبی یکی از خوش طعم ترین دسرهای ترکی است که طرفداران بسیاری دارد و آوازه آن در کل دنیا پیچیده شده است. محلبی کادایف ترکیبی از محلبی و کادایف است که اگر بخواهید خودتان این دسر درست کنید بسیار کار سخت و زمانبر خواهد بود.

۷- کونفه ترکیه یک شیرینی سنتی و محبوب

دسر کونفه یا کنافه یکی از خوشمزه ترین دسرها ترکی است که با اسم کنافه هم در بین مردمان ترکیه محبوبیت دارد. البته این دسر ریشه عربی دارد و امروزه در بین مردمان ترکی رواج پیدا کرده و استفاده می شود.

کونفه دسر ترکی٬ معروف ترین دسر ترکیه

اما در کشورهای دیگر مانند جمهوری آذربایجان٬ نخجوان٬ یونان و قبرس هم طبخ می شود.

۸- هوموس، دسر معروف ترکیه ای

ترکیبی از نخود پخته٬ ارده٬ سیر کوبیده٬ لیمو٬ جعفری و گشنیز٬ فلفل قرمز٬ روغن زیتون و نمک است. هوموس دسر نیست اما یکی از معروف ترین مزه های ترکی و همچنین عربی هم هست که این مزه به کشورهای یونان و یوگوسلاوی هم  مهاجرت کرده است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است.

هوموس از بهترین پیش غذاهای ترکیه ای

۹- دسر بستنی دوندورما ترکیه

دسر ترکی که با بستنی سنتی درست می شود که به قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی می رسد. دوندرما یک بافت چسبنده و متراکی دارد و برای تهیه این دسر از شیر٬ شکر٬ خامه٬ ثعلب و کندر رومی استفاده می کنند.

طرز تهیه دسر ترکیه ای با شیر و شکر دوندورما ترکی

خوشمزه ترین دسرهای ترکیه در شهر آنتالیا از دست ندهید

دسرهای خوشمزه و خوشطعم را در آنتالیای ترکیه حتما امتحان کنید. در این مقاله ۹ تا از معروف ترین دسرهای ترکیه  را برای شما معرفی کرده ایم یکی را براساس سلیقه خودتان انتخاب کنید و در سفربه آنتالیا نوش جان کنید. البته اگر علاقه مندید در مورد غذاها و دسرهای ترکیه بیشتر بدانید، مطلب غذاهای ترکیه را از دست ندهید.

منبع: ترکیه 

آنتالیا رستوران های آنتالیا

نظرات کاربران

رستورانای ایرانی هم دسر ترکی دارن؟ میشه چندتا رستوران ایرانی با قیمت خوب معرفی کنید توی آنتالیا؟